Meillä taitaa olla sama suunta

Sirkka-Liisa Kähärä, 54

sairaanhoitaja AMK, suunnittelija

Uusimaa

Vantaa

293

Arkeni on vauhdikasta työn, politiikan ja ammattiyhdistysliikkeen eri tehtävien yhteensovittamista. Vuosirenkaita on kertynyt reilu 50, olen naimisissa ja minulla on kaksi aikuista, jo kotipesästä lentoon lähtenyttä lasta.
Työni terveydenhuollon ammattilaisena antaa minulle mahdollisuuden parantaa ihmisten hyvinvointia. Työpaikkanani oli 10 vuotta Myyrmäen terveysasema, jossa sairaanhoitajana koin paljon ihmisen elämästä. Päättäväisyys ja ahkeruus ovat päivittäin mukanani ja siksi minä haluan huolehtia siitä, että jokaisella meistä on tilaisuus päästä elämässä eteenpäin. Palkalla on pärjättävä ja sen on riitettävä elämään, jossa myös ilolle on tilaa tulla esille.

Olen SDP:n kaupunginvaltuustoryhmän puheenjohtaja Vantaalta ja JHL:n edustajiston puheenjohtaja. Tällä hetkellä työskentelen sosiaali- ja terveydenhuollon digitaaliset palvelut yksikössä Apotti-järjestelmän parissa suunnittelijana.

Vapaa-ajalla rentoudun urheilemalla, lukemalla ja läheisteni kanssa.

Minulle tärkeää

Palkalla on pärjättävä

Työntekijöillä on vaikeuksia selvitä elämisestä, koska liian matalat palkat eivät riitä kasvaviin kustannuksiin. Ei ole oikein, että koulutetut, ammattitaitoiset työntekijät eivät pärjää palkallaan. Palkalla on pärjättävä ja yhden työn on riitettävä. Työelämän on oltava ihmistä varten, ei ihmisen työtä varten. Terveydenhoitoalalta kertyneen kokemukseni kautta tiedän, että työssäjaksaminen ja alan matala palkkataso ei palvele ketään. Inhimillisyys ei ole iso sijoitus.

Ylpeys omasta lähiöstä

Asun lähiössä, jota ihmisten vaatimuksista huolimatta kukaan ei ole halukas korjaamaan, uusimaan tai hoitamaan. Viihtyisä asuinympäristö ja kohtuuhintainen koti kuuluvat jokaiselle. Lähiö pysyy elinvoimaisena vain silloin, kun on palveluita ja ihmisten välistä yhteisöllisyyttä. Toimiva lähiö huolehtii kaiken ikäisistä ja terveyspalveluiden helppo saatavuus lisää turvallisuutta ja huolenpitoa.

Koulutus kuuluu kaikille

Osaamisen edellytyksistä on huolehdittava, sillä varmistetaan tasa-arvoisen yhteiskunnan ja elämässään pärjäävien ihmisten edellytykset. Oppivelvollisuutta on laajennettava, ettei kukaan ei tipu kyydistä. Oppijoita on erilaisia ja siksi opetuksen resursseista on huolehdittava. Kaikki on pidettävä mukana.
Ehdokashaku