Meillä taitaa olla sama suunta

Satu-Sisko Eloranta, 52

työllisyyskoordinaattori, HTM

Savo-Karjala

Joensuu

6

Olen 52 v työllisyyskoordinaattori Joensuun Heinävaarasta. Olen evakon ja sotaorvon nuorin lapsi ja itse olen pikkukeskospojan kasvattanut äiti. Minulla on yli 30 v työkokemusta kunta-alalta asunto-, hallinto- ja työllisyysasioista. Olen koulutukseltani hallintotieteidenmaisteri HTM, isännöitsijä ITS ja yo-merkonomi. Luottamustehtäviä: Joensuun kaupunginvaltuutettu, elinvoimajohtokunnan jäsen (1/2019 asti), Business Joensuu Oy:n hallituksen jäsen (1/2019 alkaen) ja Pohjois-Karjalan maakuntavaltuutettu ja tarkastuslautakunnan puheenjohtaja.

Minulle tärkeää

Itä-Suomen säilyttäminen elinvoimaisena

Itä-Suomessa tulee kohentaa yrittämisen ja työn tekemisen mahdollisuuksia. Tämä tarkoittaa liikenneyhteyksien kehittämistä, olemassa olevan tieverkoston kunnossapitoa ja valokuituverkostojen rakentamista yrittämisen mahdollistamiseksi ja uusien työpaikkojen luomiseksi.

Sisäilmaongelmien estäminen lainsäädäntöä kiristäen ja sisäilmaongelmista sairastuneiden toimeentulon turvaaminen

Lainsäädännössä on puututtava ja pyrittävä ehkäisemään sisäilmaongelmien syntyminen kiristämällä rakentamisen lainsäädäntöä ja sanktiomalla rakentamisen laiminlyönnit. Sisäilmaongelmaisten ja kemikaaliyliherkkyydestä kärsivien asianmukainen terveyspalvelujen saatavuus on helpotettava ja heidän toimeentulonsa on turvattava. Sisäilmaongelmista sairastuneiden ja kemikaaliyliherkkyydestä kärsivien syrjäytymistä on ehkäistävä ja osallisuutta tuettava valtakunnallisilla ohjeistuksilla.

Sosiaali-, terveys- ja työllisyyspalvelut on turvattava alueittain julkisina palveluina

Sosiaali- ja terveyspalvelut on turvattava lähipalveluna. Pitkäaikaistyöttömille on tarjottava kuntoutus-, koulutus- ja valmennuspalveluja heidän koulutus-, kuntoutus-, työllistymisedellytysten parantamiseksi ja alueen työvoimatarpeen turvaamiseksi.
Ehdokashaku