Meillä taitaa olla sama suunta

Sanna Marin, 33

Kansanedustaja

Pirkanmaa

54

Olen 33-vuotias pirkanmaalainen kansanedustaja, kaupunginvaltuutettu ja SDP:n varapuheenjohtaja. Asun Tampereella Kalevan kaupunginosassa yhdessä mieheni ja vuoden ikäisen tyttäremme kanssa. Koulutukseltani olen hallintotieteiden maisteri.

Minulle tärkeää

Ihmisarvo

Jokainen ihminen on arvokas ikään, taustaan ja työmarkkina-asemaan katsomatta. Inhimillinen ja tasa-arvoinen yhteiskunta tarkoittaa riittävää toimeentuloa, laadukkaita palveluja, reilua työelämää ja turvallista vanhenemista.

Ilmasto

Ilmastonmuutos ja luonnon monimuotoisuuden heikkeneminen ovat aikamme vakavimpia ongelmia, joiden ratkaisemiseksi tarvitaan tekoja tässä ja nyt. Kyse on lastemme tulevaisuudesta.

Koulutus

Suomi tarvitsee koulutuksen ja tieteen kunnianpalautuksen. Yhteiskuntaa on rakennettava siten, että jokaisesta lapsesta ja nuoresta voi tulla mitä vain. Siksi varhaiskasvatuksen ja koulutuksen tasa-arvoa on vahvistettava. Lapsiperheköyhyyden vähentäminen on nostettava politiikan keskeiseksi painopisteeksi.
Ehdokashaku