Meillä taitaa olla sama suunta

Sami Tuominen, 43

robotinkäyttäjä, pääluottamusmies

Keski-Suomi

Saarijärvi

133

Olen 43 vuotias mies ja naimisissa. Työskentelen Ariterm Oy:ssä robottikäyttäjänä/pääluottamusmiehenä. Lähdin politiikkaan vuonna 2000 ja syy oli että jonkun on pidettävä heikomman puolta. Olen nyt toiminut 8 vuotta Saarijärven kaupunginvaltuuston puheenjohtajana. Olen myös teollisuusliiton valtuustonjäsen.oman ammattiosaston puheenjohtajana toimin myös.Minua lähellä on myös metsä asiat ja taidan olla MHY keski-Suomen valtuuston ainoa punainen jäsen. Olen myös Keski-Suomen metsäneuvostonjäsen. Toimin Sote kuntayhtymä Saarikan hallituksenjäsenenä. Harrastan kalastusta, moottoriurheilua sekä metsänhoitoa.

Minulle tärkeää

Duunarikin on ihminen

Me tavan duunaritkin tarvitsemme puolesta puhujia eduskuntaan. Hallituksen Kiky on rankaissut liikaa duunaria. Kärsijöinä varsinkin pienipalkkaiset naiset. Tarvitsemme kunnon kolmikannan hoitamaan romutettua yhteistyötä vaalimaan.

Vauvasta vaariin inhimillinen elämä

Tarvitsemme lakiin mitoituksen vanhustenhoidon turvaamiseksi. Minusta julkisia palveluita pitää vahvistaa ja yksityinen voitolla lisänä mutta ihmiset ei saa olla rahastuksen kohde. Näissä raha ajaa inhimillisyyden ohi. Valvontaa on lisättävä niin julkisella kuin yksityisellä puolella. Hoitaja mitoituksen lisäys vähentäisi varmasti sairaslomia sekä tekisi alasta houkuttelevamman.

Metsät ovat tärkeä työn ja tulon lähde

Metsien hakkuut on mitoitettava suhteessa niiden kasvuun. Meidän tulee lisätä puun käyttöä ja taattava metsäteollisuudelle puun riittävyys. Puurakentamista on edistettävä sekä puun jalostusastetta nostettava. Bioenergialla on korvattava fossiilisia polttoaineita. Tällä pystymme parantamaan vaihtotasetta sekä omavaraisuusastetta. Myös työllisyys vaikutus on suuri unohtamatta ilmastonmuutoksen torjumista.
Ehdokashaku