Meillä taitaa olla sama suunta

Sami Ryynänen, 39

Pääluottamusmies

Uusimaa

Porvoo

Tutustu vaalikonevastauksiini

Olen työläisperheessä varttunut porvoolainen 39-vuotias mies. Työskentelen pääluottamusmiehenä Nesteen Porvoon jalostamolla. Päätoimeni lisäksi olen Teollisuusliiton hallituksen jäsen. Vapaa-aikani täyttää ralliharrastukseni, erilainen liikunta ja ajanvietto ystävieni kanssa. Ralli on ollut hyvä vastapaino työlleni pääluottamusmiehenä. Luottamus on edellytyksenä menestymiseen molemmissa hommissa. Kuluneen 20 v. aikana minulle on syntynyt selkeä näkemys palkansaajan arjen haasteista. Palkansaajan arki ei ole helppoa, työelämän jatkuva muutos, moniosaamisen lisääntyminen ja työssä jatkuva kouluttautuminen vaatimustason noustessa aiheuttaa monille kohtuuttomia paineita. Valtiovallan toimesta tehtävät muutokset lainsäädäntöön lisäävät näitä paineita. Lähdin pääluottamusmieheksi, koska haluan olla vaikuttamassa päätöksentekoon ja työelämän oikeudenmukaiseen kehittymiseen. Eduskunnassa olen valmis pitkäjänteiseen työhön yhdenvertaisemman ja inhimillisemmän yhteiskunnan rakentamiseksi.

Minulle tärkeää

Reiluja päätöksiä elämän eri tilanteisiin, oikeus työhön ja riittävään toimeentuloon

Hyvä arki edellyttää reiluja päätöksiä ne antavat turvaa ja mahdollisuuksia elämän eri tilanteissa. Työn merkitys on suuri, tärkeimpänä tavoitteenani on reilumpi työelämä. Sinulla tulee olla mahdollisuus tehdä työtä, joka takaa hyvinvoinnin, olit sitten palkansaaja tai yrittäjä. Jokaisesta pidetään huolta ikään, elämäntilanteeseen tai tulotasoon katsomatta. Lasten on saatava hyvä varhaiskasvatus ja nuorten maksuton 2 asteen koulutus. Ikäihmisillä pitää olla mahdollisuus vanheta ihmisarvoisesti.

Suomen menestys syntyy osaamisesta, huipputeknologiasta, riittävistä investoinneista ja tuottavuudesta

Suomalaista vientiteollisuutta voidaan kutsua maamme hyvinvointikoneeksi, siitä syntyy Suomeen 28 mrd. ¤ verokertymät. Teollisuudella on oltava jatkossakin kilpailukykyiset edellytykset toimia Suomessa. Uusien työpaikkojen syntymiseen tarvitsemme vahvaa panostusta tutkimukseen ja kehitykseen sekä osaamiseen. Tätä kautta syntyy vakaa pohja hyvinvointiyhteiskunnan rahoitukselle. Suomessa ei pidä säätää sellaista lainsäädäntöä, joka lisää teollisuuden kustannuksia kilpailijamaihin nähden.

Tulevaisuuden rakentamiseen tarvitaan meitä kaikkia, tavoitteena terve ja menestyvä Suomi

Lähdin aikanaan pääluottamusmieheksi, koska haluan olla vaikuttamassa päätöksentekoon ja työelämän oikeudenmukaiseen kehittymiseen. Olen valmis työhön yhdenvertaisemman ja inhimillisemmän yhteiskunnan rakentamiseksi. Aion osaltani huolehtia, että yli 2 miljoonan palkansaajan ääni kuuluu ja vaikuttaa päätöksentekoon. Tulevaisuuden politiikan on perustuttava tosiasioihin ja yhdessä tekemiseen. Sinun arkeesi vaikuttavia päätöksiä tehdään eduskunnassa, jossa haluan olla Sinun Asialla.
Ehdokashaku