Meillä taitaa olla sama suunta

Saku Nikkanen, 42

liikunnanohjaaja

Varsinais-Suomi

Salo

47

Olen 42-vuotias perheenisä Salosta. Tarmokkaan vaimoni lisäksi perheeni pitää sisällään kaksi alle kouluikäistä lasta sekä koiran. Ammatiltani olen liikunnanohjaaja, jonka työpäivät täyttyvät liikuntapalveluiden järjestelyistä kaikenikäisille. Vapaa-ajallani nautin luonnossa liikkumisesta metsästyksen ja kalastuksen merkeissä.

Politiikassa olen ollut mukana vuodesta 2008, jolloin tulin valituksi Salon kaupunginvaltuustoon. Laaja-alainen kokemus lukuisista luottamustehtävistä on opettanut minut näkemään poliittisten päätösten vaikutukset ihmisten arkeen. Siksi suhtaudun rooliini vaikuttajana erittäin vakavasti, ja tukeudun päätöksenteossa oikeudenmukaiseen arvomaailmaan.

Eduskuntatyössäni tulen puolustamaan hyvinvointivaltiota, jossa jokaisella on oikeus koulutukseen, terveydenhuoltoon ja riittävään toimeentuloon. Näitä peruspilareita vahvistamalla varmistamme kansakuntamme kilpailukyvyn, sekä rakennamme kaikille turvallisen ja tasa-arvoisen Suomen.

Ehdokashaku