Meillä taitaa olla sama suunta

Säde Tahvanainen, 46

kasvatustieteen maisteri, erityisluokanopettaja

Uusimaa

Vantaa

291

Olen erityisluokanopettaja ja kokenut politiikan osaaja, jolla on pitkä kokemus sivistys -ja sosiaali -ja terveyspolitiikan saralla. Toimin jo aiemmin kansanedustajana 1995 -2007, erityisesti sivistysvaliokunnassa ja ympäristövaliokunnassa. Tällä hetkellä toimin Vantaan kaupunginvaltuutettuna ja kaupunginhallituksen 1. varapuheenjohtajana.

Peruskoulun erityisluokanopettajan työssä olen käytännössä havainnut kuinka perusopetusta tulee kehittää ja syrjäytymistä ehkäistä. Kahdeksan vuoden kokemus Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin hallituksessa taas on tuonut selkeän näkemyksen ettei sosiaali -ja terveydenhuollon uudistuksella tule pirstaloida hyvin toimivaa erikoissairaanhoitoa eikä pakko -kilpailuttaa sote -palvelujamme. Tätä viestiä haluan viemään takaisin eduskuntaan.

Minulle tärkeää

Osaamista ja varhaista tukea

Toimin koulutuksen ja tutkimuksen rahoituksen lisäämiseksi, varhaisen tuen ja erityisopetuksen parantamiseksi sekä toisen asteen koulutuksen kehittämiseksi. Tutkimuspanostuksia suunnattava erityisesti teknologian kehittämiseen ilmaston pelastamiseksi.

Reilu työelämä

Toimin reilun ja perhemyönteisen työelämän luomiseksi. Arjen kiirettä tulee helpottaa työaikaratkaisuin ja perhevapaauudistuksella edistettävä työelämän tasa -arvoa. Ei ale -palkkaukselle ja kiky -sopimuksen jatkolle.

Oikeudenmukainen tulonjako

Toimin oikeudenmukaisemman tulonjaon puolesta, ikäihmisten toimeentulon parantamiseksi ja lapsiperheköyhyyden vähentämiseksi. Mahdollisuus hyvään elämään kuuluu kaikille. Vanhustenhoitoon sitovat hoitajamitoitukset.
Ehdokashaku