Meillä taitaa olla sama suunta

Raimo Piirainen, 66

veturinkuljettaja evp, kansanedustaja 2009-2015

Oulu

Kajaani

Tutustu vaalikonevastauksiini

Olen kajaanilainen 66-vuotias ex-kansanedustaja ja eläkkeellä oleva veturinkuljettaja. Minulla on vahva tahto lähteä tekemään kansanedustajan työtä ja muuttamaan Suomen suuntaa enemmän ihmisen suuntaan.

Kansanedustajana olin vuosina 2009-2015. Kevään 2015 vaaleissa sain 3224 ääntä ja jäin varasijalle. Luottamustehtäväni tällä hetkellä ovat Kajaanin kaupunginhallituksen I vpj, Kainuun maakuntavaltuuston II vpj, SDPn puoluehallituksen ja SDP.n Oulun piirihallituksen jäsen. Olen myös Kainuun alueellisen Riistaneuvoston jäsen.

Harrastuksiani ovat hiihto, suunnistus, kalastus ja metsästys. Kunnon ylläpitämiseksi juoksu ja hiihto ovat erinomaisia harjoitusmuotoja. Kun luottamustehtävien hoidolta jää aikaa, pyhitän vapaa-aikani mökkeilyyn ja harrastuksille.

Minulle tärkeää

Työ on parasta sosiaaliturvaa

Työ on parasta sosiaaliturvaa, mutta eri elämäntilanteiden varalle pitää olla turvaverkko, millä vaikeuksien kohdatessa turvataan toimeentulo. SDP:n yleisturvamalli lähtee kolmesta eri tasosta. On aktivoiva malli, mutta ei leikkaava.

Koulutus ja osaaminen

Koulutus, varhaiskasvatuksen ja peruskoulun toimintaresurssit vastaamaan laadukasta opetusta. Harrastustoiminta osaksi koulupäivää. Toisen asteen koulutus maksuttomaksi, näin varmistetaan yhdenvertainen koulutus taloustilanteesta riippumatta. Ammattikorkeakoulujen perusrahoitus kuntoon. Yliopistokoulutusta voidaan antaa perustettavissa oppimiskeskuksissa.

Ikäihmisten palvelut kuntoon

Ikäihmisten palvelut vastaamaan tarpeita laadun ja saatavuuden osalta. Verotusta kevennetään ja pienten eläkkeiden ostovoimaa parannetaan.
Ehdokashaku