Meillä taitaa olla sama suunta

Pia Viitanen, 52

Kansanedustaja

Pirkanmaa

60

Kansanedustaja Tampereen Hervannasta. Perhe: Harri ja kissat Simo ja Silja. Työni johtotähti on usko oikeudenmukaisuuteen. Eriarvoisuuden torjuminen on sydänasia. Kunnia-asia on, että voimme pitää huolta lapsista ja vanhuksista. Minusta sivistyksen mitta on, miten huolehdimme heikoimmistamme. Läheisiä teemoja mm. Työelämän reiluus, valtiovarainvaliokunnan verojaoston jäsenenä talous ja oikeudenmukainen verotus, sivistys- ja tiedejaoston puheenjohtajana ja ex-kulttuuriministerinä koulutus, kulttuuri ja liikunta. Asuntoministerinä nostin esiin myös lähiöiden kehittämisen: jokaisella tulee olla oikeus viihtyisään ja turvalliseen asuinympäristöön. Olen toiminut pitkään kansanedustajana ja matkan varrella 3 ministerin: asunto- , viestintä- , ja kulttuuriministerin tehtävissä. Vuosien varrella kokemusta ja osaamista on kertynyt ja kenties näkemystäkin. Uskon, että tämä on avuksi työssä, jota yhdessä teemme paremman huomisen puolesta.

Minulle tärkeää

Työ ja reilu talous