Meillä taitaa olla sama suunta

Pia Lampola, 47

ammattiopettaja

Tutustu vaalikonevastauksiini

Olen 47-vuotias Itä-Helsinkiläinen eduskuntavaaliehdokas. Olen naimisissa, perheeseeni kuuluu kolme lasta, joista nuorimmainen asuu kotona. Meillä on minisnautseri Bruno, jonka kanssa lenkkeilen. Ammatiltani olen ammattikoulun opettaja. Minua lähellä on nuorten hyvinvointi. Pidän tärkeänä asiana että tuemme nuoria koulutuksen kautta. Tasa-arvoinen kohtelu kaikille nuorille. Ikäíhmisten inhimillenen kohtelu ja sekä turvaa läheisille ikäihmisten asioiden hoitamisessa.

Minulle tärkeää

Koulutus

Mielestäni koulutussäästöillä otetaan suuri riski kasvattaa tuloeroja ja tasa-arvoa, jotka nyt jo kasvavat kovaa vauhtia. Koulutettu väestö on kilpailutekijä nyt ja tulevaisuudessa. Osaamista ei ole varaa heikentää vaan sitä tulee tukea ja kehittää.

Nuoret

Varhainen puuttuminen ja oikeanlainen ohjaus auttavat perheitä tukemaan nuoria itsenäistymään. Nuoret tarvitsevat aikuisten tukea, on se sitten oma vanhempi tai joku ulkopuolinen, kuunteleva aikuinen. Nuoret tarvitsevat kokoontumispaikkoja sekä tekemistä vapaa-ajalla.

Ikäihmiset

Arvokkaan vanhuuden ja hyvän elämän peruspilareita ovat; toimivat terveyspalvelut, laadukas ja turvallinen asuminen sekä yhteenkuuluvuuden tunne. Ikäihmisten yksinäisyys on Suomessa kasvanut kiihtyvällä vauhdilla. Palveluiden tulee olla kaikkien saatavilla sekä apua tulee olla tarjolla niille, joilla on alentunut kyky sitä pyytää. Terveyskeskuskusten lääkäri- ja hoitokäynnit tulee olla pienituloisilla maksuttomia.
Ehdokashaku