Meillä taitaa olla sama suunta

Petri Partanen, 41

Pääluottamusmies

Vaasa

Kokkola

146

Päätoiminen pääluottamusmies, Kokkolan kaupungingvaltuutettu, Teollisuusliiton valtuuston jäsen, SAK Kokkolan seudun paikallisjärjestön ja Pohjanmaan aluetoimikunnan puheenjohtaja, lautamies, bloggaaja ja somettaja, Isä.
Kiinnostuksen aiheet: palkansaajien oikeudet eli ihmisoikeudet, turvallisuuspolitiikka, maailmanpolitiikka, valtakunnanpolitiikka, sekä lait ja sopimukset em. asioiden ympärillä ja kirjoittaminen.

Huvudsaklig förtroendeman, Karlebys stadfullmäktige ledamot, Industri facket förbundets ledamot, FFC Kokkola och Botniska region ordförande, nämdeman, bloggare och Far.
Saken om interest: löntagares rättigheter som är mänliska rättigheter, säkerhetspolitik, världspolitik, stadsområdepolitik, och normen och regeln runtom dem, och skrivning alla dessa saker.

Minulle tärkeää

Yhdellä työllä täytyy pystyä tulla toimeen ja työaikaa täytyy lyhentää!

Työmarkkinat ovat nyt nähneet, että KIKY:illä, eli palkanalennuksilla ja työnajan pidennyksillä ei Suomen kilpailukykyongelmia ratkaista. Työmarkkinoilla kaikki asiat tulee valmistella tasapainoisesti kolmikannassa, eikä eduskunta voi mennä yksipuolisesti työnantajien puolelle. Maailmalla työntekijät ovat yleisesti tunnustettu heikoimmaksi neuvotteluosapuoleksi näistä kolmesta, ja siksi heitä suojaavat monet ihmisoikeussopimukset. Tarvitsemme työnajan lyhennyksen, emme pidennystä!

Yhteiskunnan tulee olla oikeudenmukainen!

Hyvätuloisia ja verosuunnittelua suosiva veropolitiikka romuttaa koko hyvinvointiyhteiskunnan rahoituksen. Kun heikomman asemassa olevilta leikataan, eikä vahvan asemassa olevat kanna korttansa kekoon, me menetämme tämän hyvinvointivaltion. Hyvinvointivaltion romuttamiselle täytyy laittaa STOPpi! Heikomman asemassa olevia tulee tukea, jotta he voivat tulla vahvojen joukkoon ja kantaa kortensa kekoon tämän hyvinvointivaltion säilyttämiseksi. Me kaikki olemme yhtä arvokkaita!

Turvallinen hyvinvointivaltio!

Koko Suomen historia on täynnä kolmikantaista sopimista. Tämä on taannut meille tasaisen tulonjaon, ja sitä kautta sisäisesti vakaan yhteiskunnan. Suomen historiassa suurin uhka on aina tullut ulkoa ja sen vuoksi Suomi tarvitsee uskottavan puolustuskyvyn, mutta myös meihin ystävällisesti suhtautuvia maita. Turvallisuuspolitiikka ei nykyään ole pelkästään armeijan määrärahojen turvaamista, vaan lisääntyvissä määrin kansainvälisen yhteistyön lisäämistä mm. hybridiuhkien vuoksi.
Ehdokashaku