Meillä taitaa olla sama suunta

Pentti Puoskari, 66

Filosofian tohtori, valtiotieteen tohtori

Uusimaa

Vantaa

303

Elämänpolun askelia: supistettu kansakoulu, metsätyö, ylioppilas itseopiskelijana, suunnittelu- ja pääsihteetri, yhteiskunnallisten aineiden opettaja, budjettisihteeri, budjettineuvos, talouspoliittinen neuvonantaja, yrittäjä, tutkija, dosentti, Vantaan kaupunginhallituksen jäsen. Lisää tietoa ammatti- ja yhteiskunnallisen työn urastani ja henkilöesittelyä löydät www-sivuillani.

Minulle tärkeää

Viisas sosiaalinen talouspolitiikka

Estetään varakkaiden ja suurtuloisten verovälttely; Ylläpidetään tasapainoista talouskasvua tukemalla pienituloisten kulutuskysyntää ja kehittämällä tasa-arvoista hyvinvointivaltiota; Luodaan reiluja työpaikkoja tyhjän aktivointipuheen ja palkattoman työn teettämisen sijaan.

Katkaistaan kansan eriarvoistaminen

Säädetään Sote-uudistus kuntalain pohjalta ja yhteisiä palveluja yksityistämättä; Perutaan indeksijäädytykset ja korotetaan pieneläkkeitä ja vähimmäisetuuksia; Kehitetään perustulo, joka kannustaa työhön ja takaa vähimmäisturvan elämän joka tilanteeseen.

Palataan koulutuspolitiikassa tasa-arvoa lisäävien uudistusten tielle

Palataan koulutusleikkauksista sivistyspolitiikkaan, joka edistää tasa-arvoa varhaiskasvatuksesta korkeakouluihin ja yliopistoihin ja takaa kaikkien jatko- ja täydennyskoulutuksen. Samalla järjestetään jokaiselle peruskoulun päättävälle maksuton paikka lukio- tai ammatilliseen koulutukseen ja korjataan nykyhallituksen opintotukeen tekemät heikennykset.
Ehdokashaku