Meillä taitaa olla sama suunta

Niina Kivinummi, 30

Fysioterapeutti, personal trainer

Vaasa

Ähtäri

140

Olen 30-vuotias neljän lapsen äiti Ähtäristä. Työskentelen yksityisessä fysioterapiayrityksessä fysioterapeuttina ja personal trainerina. Olen Ähtärin kaupunginvaltuutettu sekä Etelä-Pohjanmaanliiton valtuutettu.

Politiikka on kovaa peliä ja jatkuvan kasvun sekä kehityksen paineen alle on helppo jättää yhteiskunnan apua tarvitsevat, kuten lapsiperheet, pienituloiset ja sairaat. Hyvinvointiyhteiskunnasta voidaan puhua vasta, kun sen heikoinkin jäsen pidetään mukana. Yritysten kasvuun ja investointeihin on löydyttävä muita kannustimia kuin työvoiman halpuuttaminen ja työelämän epäinhimillistäminen. Työntekoon sekä vastuunkantoon on kannustettava ja tukirakenteiden kannustinloukut purettava.

Minä haluan olla rakentamassa turvallista ja oikeudenmukaista yhteiskuntaa, jossa sen jokaisella jäsenellä on voimavarojensa mukainen merkityksellinen rooli. Tämä varmistetaan sosiaaliturvan uudistamisella, varhaiskasvatuksesta lähtevällä koulutuspanostuksella sekä lapsiperheisiin panostamall

Minulle tärkeää

Pieni- ja keskituloisten perheiden aseman parantaminen

Suomen väestönkehitys jatkaa laskuaan ja lapsiperhepoltiikkassa viime vuosina viuhunut piiska on suurena osasyyllisenä tähän. On aika näyttää, että lapsissa on Suomen tulevaisuus ja erilaisten perheiden hyvinvointi on kilpailukykyisen, elinvoimaisen ja kestävän yhteiskuntamme perusta.

Ihmisen terveys tai sen kanssa työskentelevän jaksaminen ei ole kauppatavaraa

Meillä on tutkimusten maailman paras terveydenhuolto, mikä EI tarvitse markkinataloutta muuttuakseen vielä paremmaksi. Tämä on sekä palveluiden käyttäjien ihmisarvon ja etujen mukaista sekä alalla työskentelevien kannalta äärimmäisen tärkeää. Julkisten palveluiden tueksi ja kirittämiseksi riittävät pienet ja keskisuuret sote-yritykset sekä kolmas sektori.

Työssäkäynnin pitää olla kannattavaa ja sosiaaliturvan kannustaa ihmisiä yhteiskunnan aktiivisiksi jäseniksi.

Palkalla pitää tulla toimeen ja sosiaaliturvaa pitää uudistaa niin, että esim. työllistymisen yrittämisestä palkitaan, eikä rangaista.
Ehdokashaku