Meillä taitaa olla sama suunta

Mika Tallgren, 48

kirvesmies

Uusimaa

Karkkila

313

Olen Mika-Antero Tallgren, 48 vuotias laulava kirvesmies Karkkilasta. Perheeseen kuuluu vaimo Anna ja tytöt Liisa ja Laura. Olen nyt toista kertaa ehdolla eduskuntavaaleissa. Olen kuudennen kauden kaupunginvaltuutettu ja toimin toista kautta Karkkilan kaupunginvaltuuston puheenjohtajana. Toimin myös Käräjäoikeuden lautamiehenä ja olen Luksian tarkastuslautakunnan puheenjohtaja. Harrasta laulamista, teatteria, juoksua(15 maratonia), hiihtoa, pyöräilyä ja salibandya. Olin vuoden rauhanturvaajana Kosovossa vuonna 2001-2002. Olen ollut rakennusliiton jäsen vuodesta 1991.

Minulle tärkeää

TYÖ

Samasta työstä on saatava sama palkka, ajatellaan sitten sukupuolten tasa-arvoa tai ulkomaalaisia työntekijöitä. Työnantajalla on vastuu siitä, että palkkaus ja työehdot ovat lainmukaiset. Kannatan ulkomaisen työvoiman saatavuustarvehankintaa. Eli EU:n ja ETA-alueen ulkopuolelta tuleva työntekijä saa oleskeluluvan vain, joshänellä on työpaikka johon ei löydy sopivaa työvoimaa suomalaisilta työmarkkinoilta.Käsittelyajat lyhyemmiksi ja halpatyö kuriin!

PERHE

Perhevapaauudistus on toteutettava. Yksilölliset ja joustavat vapaat kaikille perheille. Naisten työuria pitää tukea, sillä naisten eläkekertymät sekä palkka- ja urakehitys kärsivät nykytilanteessa, jossa hoitovapaita käyttävät pääosin naiset.Taataan kaikille perheille oikeus päivähoitoon, sitä ei saa rajata 20 tuntiin.Perheiden ennaltaehkäisevään työhön ja varhaiskasvatukseen paukkuja.

KOULUTUS

Parasta työllisyyden hoitoa on koulutuksen ja sivistyksen takaaminen kaikille.Aidosti maksuton toisen asteen koulutus on tärkeä asia. Nykyisestä "yksilöllisestä" oppimisesta uhkaa tulla monelle nuorelle kovin yksinäinen opintie. Se uhkaa lisätä keskeytyksiä ja syrjäytymistä.Nuorten työpajatoiminnan jatko täytyy turvata.
Ehdokashaku