Meillä taitaa olla sama suunta

Mika Nurmi, 52

Kirvesmies

Satakunta

Eurajoki

50

Hei! Olen Mika Nurmi 52-vuotias kirvesmies Eurajoelta. Olen työskennellyt Eurajoen kunnalla jo 34 vuotta. Tämän lisäksi toimin useissa eri luottamustoimissa. Olen mm. Keski-Satakunnan terveydenhuollon kuntayhtymän valtuuston puheenjohtaja, Eurajoen kunnanhallituksen varapuheenjohtaja, Eurajoen kunnanvaltuuston, HINKU-työryhmän sekä Keulan edustajiston jäsen. Ehdin myös aikoinaan toimimaan pitkään Eurajoen JHL:n pääluottamusmiehenä sekä puheenjohtajana, joten myös työmarkkina-asiat ovat minulle tuttuja. Minulla on kaksi tytärtä Heli ja Henriikka. He ovat jo kumpikin muttaneet pois kotoa. Perheeseeni kuuluu myös avopuoliso Satu, joka on ammatiltaan luokanopettaja ja tytärpuoli Mirva-Liisa sekä 14-vuotias shetlanninlammaskoira. Harrastuksiini kuuluu mm. kokkailu, mökkeily, nikkarointi, pyöräily sekä veneily/kalastaminen. Kesäisin tulee myös huristeltua Vespalla.

Minulle tärkeää

Arjen ymmärtäminen päätöksenteossa.

Politiikka vaikuttaa keskeisesti kaikkiin arkipäivän asioihin. Nykyään tuntuu että arjen ymmärtäminen on kadonnut päätöksenteossa. Päätöksiä tehdään aivan liian usein niin, että raha ratkaisee, jolloin heikoimmassa asemassa olevat jäävät auttamattomasti jälkeen. Päätösten vaikutusten arvioiminen jää myös liian usein puutteelliseksi tai jopa virheelliseksi. Minulla on vahva käsitys ja tuntemus arjen asioista. Haluan tuoda sitä tietoa ja tuntemusta takaisin päätöksen tekoon.

Arvovalinnat päätöksenteossa.

Haluan tuoda politiikkaan takaisin inhimillisemmät arvot nykyajan kovien arvojen tilalle. Erityisen lähellä sydäntäni ovat sosiaaliset kysymykset, kuten perheet, koulutus, terveys-ja vanhuspalvelut sekä työhön ja toimeentuloon liittyvät asiat, jotka ovat myös vaaliteemojani. Minulla on vahva halu vaikuttaa näihin asioihin. Luottamus inhimillisempään ja oikeudenmukaisempaan päätöksentekoon pitää palauttaa. Nämä ovat arvovalintoja.
Ehdokashaku