Meillä taitaa olla sama suunta

Mika Kari, 51

kansanedustaja, yhteisöpedagogi (AMK)

Häme

Lahti

133

Olen 51-vuotias kansanedustaja Lahdesta. Perheeseeni kuuluvat vaimoni Heidi ja tyttäremme Helmi. Olen koulutukseltani yhteisöpedagogi (AMK).

Ennen kansanedustajan tehtävää olen toiminut pitkäaikaistyöttömien ja vajaakuntoisten ihmisten työkeskuksen vetäjänä.

Politiikassa olen saanut toimia monissa eri luottamustehtävissä, muun muassa Lahden kaupunginvaltuuston puheenjohtajana ja varapuheenjohtajana, Päijät-Hämeen maakuntaliiton puheenjohtajana ja vuodesta 2011 alkaen Hämeen vaalipiirin kansanedustajana.

Politiikka on yhteisten asioiden hoitamista ja olen mielelläni rakentamassa yhteistyötä erilaisten toimijoiden kanssa. Maassamme on korjattavaa, mutta politiikan suuntaa voi muuttaa. Uskon siihen, että riitelyn sijaan saamme sopimalla yhdessä enemmän aikaan.

Kerron kotisivuillani mikakari.fi tarkemmin vaaliteemoistani ja ajatuksistani. Tervetuloa tutustumaan kampanjaan ja antamaan oma panoksesi Suomen suunnan muuttamiselle. Tehdään muutos yhdessä!

Minulle tärkeää

Jokaisella on oikeus toimeentuloon

Jokaisen on voitava tulla toimeen: palkan on riitettävä elämiseen sekä turvaverkkojen kannateltava elämän eri kaarteissa. Huolehdimme, että palkalla tulee toimeen ja poistamme eläkeläisköyhyyden uudistamalla verotuksen ja sosiaaliturvan kokonaisuuden. Tuemme työelämän tuottavuutta sopimalla pelisäännöistä yhteistyössä työntekijöiden ja työnantajien kanssa. Uudistamme perhevapaajärjestelmän ja teemme tilkkutäkkimäisen sosiaaliturvan yksinkertaiseksi ja toimivaksi Yleisturvaksi.

Jokaisella on oikeus tulevaisuuteen

Ansaitsemme Suomen, joka kuuluu meille jokaiselle ja jossa meidän kaikkien on mahdollista rakentaa yhteistä tarinaamme. Tulevaisuus kuuluu meille kaikille, ei vain harvoille. Takaamme jokaiselle lapselle ja nuorelle laadukkaan koulutuspolun ja aikuiselle mahdollisuuden elinikäiseen oppimiseen. Torjumme päättäväisesti aikamme paikallisia ja globaaleja ympäristö- ja ilmastohaasteita. Mahdollistamme vastuullisen yrittämisen menestymisen ja rakennamme uutta kestävää kasvua sekä tulevaisuuden työpaik

Jokaisella on oikeus turvallisuuteen ja ihmisarvoon

Turvallisuus ja ihmisarvo kuuluvat jokaiselle. Huolehdimme heistä, jotka eivät voi pitää itsestään huolta ja uudistamme ikäihmisten hoidon laadukkaaksi ja ihmisarvoiseksi. Luomme Suomen, jossa jokainen tuntee olonsa turvalliseksi. Autamme kanssaihmisiä siellä, missä on kovin hätä ja tunnemme globaalin vastuumme kehitysapukysymyksissä. Rakennamme rauhaa, puolustamme ihmisoikeuksia ja edistämme monenkeskistä yhteistyötä ulkopolitiikkamme pitkässä kaaressa.
Ehdokashaku