Meillä taitaa olla sama suunta

Merja Mäkisalo-Ropponen, 61

kansanedustaja, terveystieteiden tohtori

Savo-Karjala

Joensuu

13

Olen toisen kauden kansanedustaja Joensuusta. Valmistuin sairaanhoitajaksi vuonna 1981. Terveystieteiden tohtoriksi väittelin v. 1998. Olen työskennellyt sairaanhoitajana ja osastonhoitajana eri hoitotyön alueilla. Sen jälkeen työskentelin terveydenhuollon opettajana ja yliopettajana ammattikorkeakoulussa. Ennen kansanedustajan työtä työskentelin free-lancer työyhteisökouluttajana 10 vuotta.
Eduskunnassa olen tulevaisuusvaliokunnan vpj, työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan jäsen sekä sivistysvaliokunnan varajäsen. Toimin eduskunnan terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen työryhmän sekä työsuojelutoimikunnan puheenjohtajana.
Joensuun kaupunginvaltuustossa olen nyt viidettä kautta, tällä kaudella valtuuston ensimmäinen varapuheenjohtaja. Olen Muistiliiton puheenjohtaja sekä Minna Sillanpää – säätiön ja Kalevi Sorsa – säätiön hallituksen jäsen.
Asun kahdestaan mieheni kanssa. Meillä on yhteensä 5 lasta ja 13 lastenlasta. Harrastan luonnossa liikkumista, mökkeilyä, lukemista ja kirjoittamis

Minulle tärkeää

Työttömyydestä, sairaudesta tai muusta syystä aiheutuva eriarvoistumiskehitys on pysäytettävä!

Vanhustenhoito, terveydenhuolto sekä lasten ja nuorten hyvinvointi on asetettava etusijalle verovarojen käytöstä päätettäessä!

Koulutukseen, tieteeseen ja tutkimukseen panostaminen ovat tärkeitä tulevaisuusinvestointeja!

Ehdokashaku