Meillä taitaa olla sama suunta

Maria-Riitta Mällinen, 32

Järjestöneuvoja, FM

Lappi

Rovaniemi

41

Olen 32-vuotias lappilainen poliitikko ja pikku-Mallan äiti. Uskon hyvinvointivaltioon ja kestävien uudistusten voimaan. Saan energiaa erityislaatuisesta luonnostamme ja yhdessä asioiden viemisestä eteenpäin. Olen rovaniemeläinen kaupunginvaltuutettu ja Lapin sosialidemokraattien varapuheenjohtaja.

Poliitikkona unelmoin paremmasta ja puolustan tiukasti oikeudenmukaisuutta. Haluan edistää sosialidemokratian ihanteiden näkymistä päätöksissä ja ihmisten arjessa: Tasa-arvoa, solidaarisuutta ja vapautta. Pyrin tekemään päätöksiä sekä sydämellä että järjellä: Pää pilvissä, mutta jalat tiukasti maassa. Tunnen suurta kiitollisuutta siitä, että saan toimia kaupunginvaltuutettuna Rovaniemellä, sekä siitä näköalapaikasta Lapin sosialidemokraattien varapuheenjohtajana, jossa pääsen vaikuttamaan lappilaisen sosialidemokratian menestymiseen. Olen myös SDP:n puoluehallituksen jäsen.

Uskalletaan unelmoida paremmasta tulevaisuudesta.

Minulle tärkeää

Työllisyyttä ja elinvoimaa Lappiin

- Palkalla on tultava toimeen ja kokoaikatyön oltava mahdollisuus - Työttömät ansaitsevat aidon aktiivimallin, joka tukee ja kannustaa - Työllisyyspolitiikkaan tarvitaan lisää inhimillisyyttä ja vähemmän ihmisarvoa kyseenalaistavaa ankeuttamista - Monipuolisella elinkeinorakenteella pitkäjänteisyyttä ja ennakoitavuutta - Eri elinkeinojen yhteensovittamiseen myös panostettava

Perheiden hyvinvointi keskiöön