Meillä taitaa olla sama suunta

Kirsi-Maarit Lehtimäki, 52

sairaanhoitaja (AMK)

Häme

Heinola

140

Olen 52-vuotias sairaanhoitaja, Heinolan kaupunginhallituksen puheenjohtaja, STTK:n edustajiston puheenjohtaja ja Päijät-Hämeen maakuntahallituksen jäsen.

Olen toiminut kymmenen vuotta poliittisissa luottamustehtävissä. Sitä ennen olin aktiivinen vanhempainyhdistyksissä ja ammattiyhdistysliikkeessä.

Vammainen tyttäreni teki minusta poliitikon.
Suuri ja värikäs perhe on kasvattanut minusta hyvän joukkuepelaajan. Pitkä taival yksinhuoltajana on opettanut tunnistamaan omat voimavarat ja pitämään niistä huolta.Nyt 24-vuotias tyttäreni on lievästi kehitysvammainen nuori aikuinen. Taistelut Minnan kuntoutuksen ja opetuksen järjestymiseksi saivat minut lähtemään ensimmäistä kertaa ehdokkaaksi kuntavaaleihin vuonna 2008. Kuntavaaleissa 2017 sain 525 ääntä, joka oli Heinolan suurin äänimäärä. Olen oppinut, että asioihin voi vaikuttaa.

Minulle tärkeää

Alhainen syntyvyys on uhka hyvinvointivaltion tulevaisuudelle - perhepolitiikassa on onnistuttava paremmin.

Perhepolitiikassa on onnistuttava paremmin. Työn ja perhe-elämän yhteensovittaminen on oltava sujuvaa. Työn ja sosiaaliturvan yhteensovittaminen on oltava sujuvaa. Työn ja talouden näkökulmasta on huomioitava erilaiset perheet: yksinhuoltajat, etävänhemmat, vuoroasuminen. Kaikki keinot käyttöön - pessimismille ei saa antaa valtaa

Ikääntyvät ovat yhteiskunnassa voimavara tänään ja tulevaisuudessa.

Puheissa ja teoissa on osoitettava, että ikääntyvien rooli yhteiskunnassa on aktiivinen. He huolehtivat omasta ja muiden ihmisten hyvinvoinnista. Toimivat järjestöissä ja vapaaehtoistyössä ja kannattelevat monia nuoria perheitä.

Vastuu toinen toisistamme ja yhteisestä maapallosta

Työ tasa-arvoisen Suomen puolesta on vastuuta tulevaisuudesta. Syntyessään vastasyntyneet vauvat ovat äärettömän epätasa-arvoisia lähtökohdiltaan. Lahjakkuus, vanhemmuus ja olosuhteet, joihin vauvat syntyvät vaikuttavat lapsen edellytyksiin selvitä elämässä. Yhteiskunnan tehtävä on tasoittaa epätasa-arvoja kaikin keinoin Vastuulliset teot ja puheet ympäristöstä rakentavat tulevaisuudenuskoa. #vastuu
Ehdokashaku