Meillä taitaa olla sama suunta

Katja Taimela, 44

kansanedustaja, suurtalouskokki

Varsinais-Suomi

Salo

49

Kolmannen kauden kansanedustaja Salosta. Perheeseen kuuluu 16-vuotias poika. Politiikassa haluan tehdä työtä heikomman puolesta ja antaa äänen heille, joiden oma ääni ei päätöksenteossa tahdo kuulua. Hyvinvointi rakennetaan yhdessä.

Rohkeus. Ilo. Oikeudenmukaisuus.

Minulle tärkeää

Hyvnvointipalvelut rakennetaan yhdessä - pidetään kaikki mukana

Perusturvapalveluista ei saa leikata, vaan niitä pitää vahvistaa. Palveluiden pitää vastata paremmin ihmisten yksilöllisiin tarpeisiin. Tärkeimmät hyvinvointipalvelut pitää saada läheltä, helposti ja oikea-aikaisesti.

Ihmisille mahdollisuus ja työkalut oman elämänsä rakentamiseen

Talousvaikeudet ja työttömyys johtavat helposti näköalattomuuteen. Meidän on luotava kaikille ihmisille näköaloja parempaan tulevaisuuteen ja annettava rakennuspuita sen tekemiseen itselleen ja perheelleen. Vaikeissa tilanteissa yhteiskunnan turvaverkot auttavat. Työmarkkinoilla saadaan työllisyys, kilpailukyky ja työehdot kuntoon neuvottelemalla, ei sanelemalla.

Luonto on lainassa lapsiltamme

Puhtaasta luonnosta ja ilmastosta pidetään huolta arkisilla valinnoilla ja määrätietoisella politiikalla.
Ehdokashaku