Meillä taitaa olla sama suunta

Kati Åhman, 50

Lähi- ja muistihoitaja

Savo-Karjala

Iisalmi

19

Olen Kati Åhman 50 – vuotias äiti ja mummo. Ammatiltani lähi- ja muistihoitaja, Alina Iisalmessa. Olen myös Iisalmen kaupunginvaltuuston puheenjohtaja. Juureni ovat syvällä Pohjois-Karjalassa, josta vanhempani ja isovanhempani ovat kotoisin. Perheeseeni kuuluu neljä lasta ja pieni tyttärentytär. Nykyhallituksen kurjistamispolitiikkaan tarvitsemme muutoksen, joka kohdistuu eniten meidän palkansaajiin ja pientuloisiin eläkeläisiin. Lisäksi alueellinen edunvalvonta on ollut meillä heikkoa ja koko Suomi täytyy pitää asuttuna – ei keskittämisiä enää.
Haluan lähteä muuttamaan ja ajamaan seuraavia tärkeitä ja ajankohtaisia asioita; kuten ikäihmiset, palkansaajat ja Itä-Suomen alueellista edunvalvontaa.

Minulle tärkeää

Ikäihmiset

Minulle sydäntä lähellä on ikäihmisten hyvinvointi ja olen huolissani julkisen puolen resurssien vähyydestä ikäihmisten hoidossa sekä eläkeläisköyhyydestä. Oma työni ikäihmisten kotihoidossa pitää minua ajantasalla missä Suomi makaa. Lakiin on kirjattava hoitajamitoitus, jolla turvataan arvokas, turvallinen vanhuus ja hoitohenkilöstön jaksaminen omassa työssään.

Palkansaajat

Palkansaajana olen huolissani työntekijöihin kohdistuvasta kurituksesta. Työehtojen heikennykset on loputtava ja jokaisen on tultava palkallaan toimeen.

Itä-Suomen alueellinen edunvalvonta

Kotiseutu rakkaana pidän myös tärkeänä alueemme edunvalvontaa, elämme maa- ja metsätaloudesta, joten tiestön täytyy olla kunnossa, rahaa tarvitaan alempaan tieverkkoon ja Itärata täytyy saada toimivaksi. Myös julkiset palvelut tulee alueellamme säilyttää.
Ehdokashaku