Meillä taitaa olla sama suunta

Kari Häggblom, 62

Käynnissäpito-operaattori, matkailuyrittäjä

Vaasa

Kaskinen

137

Olen 62-vuotias osa-aikaeläkkeellä oleva käynnissäpito-operaattori. Kolmen aikuisen lapsen vanhempina asumme vaimoni kanssa kahden Kaskisissa. Kaupunginvaltuustossa olen vaikuttanut yli 20 vuotta, nyt puheenjohtajana. Olen toiminut myös Pohjanmaan liiton valtuustossa sekä tarkastuslautakunnassa. Myös ammattiyhdistystoiminnasta minulla on vuosikymmenien kokemus. Kaksikielisenä ehdokkaana pystyn ajamaan molempien kieliryhmien asioita. Tukiryhmäni koostuukin sekä Suupohjan että Rannikkopohjanmaan kuntien aktiividemareista. Haluan palauttaa Suupohjan takaisin Suomen kartalle. S:joki–Kaskinen radan kunnostaminen, ikäihmisten kokonaisvaltainen hoiva, verotuksen järkeistäminen pienituloiset huomioiden ja pienyrittäjien tuki ovat kärkihankkeitani. Toimin itsekin pienyrittäjänä, pyöritämme vaimoni kanssa pientä matkailuyritystä Sälgrundin majakkasaarella. Harrastukseni ovat luonnossa liikkuminen, veneily ja kalastus.

Minulle tärkeää

Ikäihmisten kokonaisvaltainen hoiva

Pienituloisten eläkeläisten toimeentulo taattava - Eläkeläisköyhyyden poistaminen Omaishoitajille ansaitsemansa arvostus. Ennaltaehkäisevään ja kuntouttavaan hoitoon panostettava. Palvelutalojen rakentamista lisättävä

Verotuksen järkeistäminen

Veropohjia tiivistettävä ja laajennettava. Oikeudenmukaisella verotuksella pienituloisille parempi tomeentulo. Oikeudenmukaisella verotuksellaa taataan hyvinvointiyhteiskunnan edellytykset,koulutus, terveys, hoiva ja eriarvoistuksen kaventaminen.

Suupohja takaisin kartalle

On aika saada alueelle oma kansanedustaja, koska Suupohjan ja Rannikkopohjanmaan kuntien asioita ei hoida kukaan tällä hetkellä. Seinäjoki-Kaskinen radan kunnostus sekä maantieverkoston toimivuus ovat elintärkeitä alueellemme. Kaksikielisyys on rikkaus ja sitä tulee hyödyntää alueellamme rakentavassa hengessä.
Ehdokashaku