Meillä taitaa olla sama suunta

Kaarina Torro, 55

kirjastovirkailija

Oulu

20

Olen 55-vuotias kirjastovirkailija Oulun Martinniemestä. Olen naimisissa ja minulla on kaksi aikuista lasta. Toimin kaupunginvaltuutettuna Oulussa, sekä jäsenenä yhdyskuntalautakunnassa. Lisäksi olen Oulun osuuspankin hallinnossa.

Minulle tärkeää

Oikeudenmukaisuus

Päätöksenteossa tulee huomioida ihmisten erilaiset tarpeet ja toimia niin, että oikeudenmukaisuus toteutuu arjessa. Tätä voi olla mm. palvelujen saavutettavuus, koulutus- ja työpaikkatarjonta, ikäihmisten palvelujen turvaaminen sekä meidän kaikkien turvallisuudesta huolehtiminen.

Tasa-arvo

Kuulumme erilaisiin yhteisöihin, asumme erilaisilla alueilla, tulotasojemme erot saattavat olla todella suuria, mutta olemme silti kaikki yhtä arvokkaita ihmisiä. Tämä asia on nyt vallassa olevilla unohtunut ja se näkyy ihmisten pahoinvointina. Elinkustannukset ovat nousseet, mutta tulot eivät. Tämän minä haluan korjata ja huolehtia siitä, että myös heikompiosaisten arki on helpompaa.

Ilmastonmuutos

Voimme jokainen vaikuttaa pienilläkin teoilla ilmastonmuutokseen. Kierrätys, sähkön säästäminen, autoilun ja lentämisen vähentäminen ja kotimaanmatkailun suosiminen ovat hyviä esimerkkejä. Suomi on pieni maa ja me olemme edelläkävijöitä ilmastonmuutoksen ehkäisyssä. Meidän tulisi saada myös suuret maat osallistuaan näihin talkoisiin vielä enemmän. Siten vaikutukset olisivat paljon suuremmat.
Ehdokashaku