Meillä taitaa olla sama suunta

Jukka Hämäläinen, 52

pääluottamusmies, linja-autonkuljettaja

Keski-Suomi

Jyväskylä

Tutustu vaalikonevastauksiini

52 vuotias linja-autonkuljettaja
Asuu vaimon ja isovillakoiran kanssa Kuokkalan Nenäinniemessä
Jyväskylän Liikenne Oy:n pääluottamusmies
Jyväskylän Työväenyhdistyksen varapuheenjohtaja
Jyväskylän kaupunginvaltuutettu
Jyväskylän kaupunginhallituksen jäsen
kaupunginhallituksen edustaja Jyväskylän perusturvalautakunnassa
Keski-Suomen Liiton maakuntavaltuutettu
SDP:n puoluevaltuutettu
TUL:n Keski-Suomen piirin hallituksen jäsen
Urheiluseura Jyväskylän Valon puheenjohtaja
Keskinäinen eläkevakuutusyhtiö Varman eläkevakuutettujen neuvottelukunnan jäsen
Kuljetusliittojen työttömyyskassan hallituksen jäsen
Keski-Suomen Osuuspankin edustajiston jäsen

Minulle tärkeää

PALKANSAAJIEN ASEMAA ON PARANNETTAVA

Työntekijöiden sopimusoikeutta on pyritty heikentämään lainsäädännöllä. Kaikkien palkansaajien, siis nykyisten, tulevien (opiskelijoiden, työttömien) ja entisten (eläkeläisten) etuja on leikattu, samalla kun hyvätuloisille on jaettu verohelpotuksia. Verotusta pitää oikeudenmukaistaa ja pienimpiin tulonsiirtoihin sekä eläkkeisiin tehdä tasokorotus. Työttömyysturvaa leikkaava aktiivimalli on purettava.

LASTEN JA NUORTEN HARRASTUSTAKUU

Vakavimpia ongelmia on vähävaraisten perheiden lasten harrastusmahdollisuuksien puute taloudellisista syistä. Lapsille ja nuorille on tärkeää, että he voivat kokea onnistumisia ja yhteisöllisyyttä sellaisen harrastuksen parissa, jonka he kokevat omakseen. Se ei saa olla kiinni varallisuudesta. Siksi lapsille ja nuorille on taattava harrastustakuulla resurssit ja mahdollisuudet sellaiseen harrastukseen, jonka parissa itsetunto ja oma arvostus kasvavat.

KESKI-SUOMEN LIIKENNEVERKOSTO KUNTOON

Keski-Suomen tieverkko on rapautunut ja se ei vastaa maakuntamme elinkeinoelämän tarpeita. Äänekosken biotuotetehtaan kaltaiset suuret teollisuuslaitokset vaativat tehokkaasti toimiakseen kunnollisen liikenneinfran. Tuotteiden saamiseksi maailmalle on niiden kuljettamiseen oltava asianmukaisessa kunnossa oleva tie- ja rautatieverkosto. Myös alempi tieverkosto kuntoon, jotta raaka-aine saadaan metsästä tehtaisiin. Myös toimiva joukkoliikenne on elinehto.
Ehdokashaku