Meillä taitaa olla sama suunta

Joni Kortelainen, 34

Sähkö- ja automaatioasentaja, sivutoiminen yrittäjä

Savo-Karjala

Juuka

Tutustu vaalikonevastauksiini

Olen syntynyt vuonna 1985 Juuassa, Pielisen-Karjalassa. Työskentelen teollisuussähköasentajana Tulikivi Oyj:ssä sekä toimin varapääluottamusmiehenä. Lisäksi toimin sivutoimisena yrittäjänä Pohjois-Karjalan Mobiilihuollossa. Olen toiminut vuodesta 2013 alkaen kuntapolitiikassa valtuutettuna ja vuodesta 2014 Juuan kunnanvaltuuston puheenjohtajana. Toimin myös hyvinvointilautakunnan puheenjohtajana. Osallistun aktiivisesti järjestö- ja urheiluseuratoimintaan toteuttaen erilaisia tapahtumia. Olen monipuolinen joukkueurheilija.

Minulle tärkeää

Ihmisten hyvinvointi

Politiikassani keskeisenä periaatteena on aina ihmisten hyvinvoinnin edistäminen. Palvelut on pidettävä lähellä ihmistä. Poliittisia päätöksiä on tehtävä ihmisten hyvinvoinnin näkökulmasta. Ihmisten kuuntelemisella taataan, että päätöksillä onnistutaan edistämään tätä tavoitetta.

Lapsiperheiden tukeminen

Lapsiperheiden tukemista pitää lisätä syntyvyyden nostamiseksi Suomessa. Maksuton varhaiskasvatus sekä toisen asteen koulutus tukevat tätä tavoitetta. On myös pidettävä huolta, että lapsiperheet pärjäävät arjessa. Silloin kun tukea tarvitaan, tukea pitää olla saatavilla. Valtion ja kuntien yhteistyötä pitää tässä asiassa lisätä huomattavasti.

Maaseutuelinkeinojen edistäminen

Kovalla vauhdilla etenevä kaupungistuminen uhkaa maaseutuja, jolloin maaseutujen elinvoimaisuus heikkenee. Tämä lisää alueiden riippuvuutta muun muassa rahoituksen suhteen. Järkevillä toimenpiteillä pidetään maaseudut mukana kehityksessä. Tämäkään asia ei tarvitse vastakkainasettelua, vaan voimme aidosti miettiä miten edistämme yhteistä tavoitettamme, joka on hyvinvointivaltio nimeltä Suomi. Hyvinvointivaltioon kuuluvat myös kehittyvät maaseudut.
Ehdokashaku