Meillä taitaa olla sama suunta

Johanna Ojala-Niemelä, 44

Kansanedustaja, varatuomari

Lappi

Rovaniemi

43

Olen 44-vuotias perheenäiti Rovaniemeltä. Toimin toista kautta SDP:n kansanedustajana Lapista. Koulutukseltani olen ulkomaankaupan merkonomi ja varatuomari – Lapin yliopiston kasvatteja. Perheeseeni kuuluu aviomieheni lisäksi 5-vuotias Aava-tyttö ja 9-vuotias Veeti-poika. Asumme Rovaniemellä Ounasvaaran juurella. Syntyisin olen Muoniosta, josta kirjoitin ylioppilaaksi.

Eduskuntatyön kautta olen mukana valmistelemassa lainsäädäntöä laki- ja talousvaliokunnassa sekä varajäsenenä perustuslaki- ja tulevaisuusvaliokunnassa.

SDP:n eduskuntaryhmässä olen 1. varapuheenjohtaja. Olen toiminut Pohjoismaiden neuvoston Suomen valtuuskunnan jäsenenä vuodesta 2011 ja kuulun myös Arktisen alueen parlamentaarikkokonferenssin Suomen valtuuskuntaan.

Minut on valittu Rovaniemen kaupunginvaltuustoon ja olen Lapin liiton valtuuston jäsen. Kuulun Kemijoki Oy:n hallintoneuvostoon, JHL:n ja Tradekan edustajistoon ja olen mukana 4-H-liiton toiminnassa.

Ehdokashaku