Meillä taitaa olla sama suunta

Jarmo Haapaniemi, 55

asemamestari

Oulu

Kempele

6

Olen 55-vuotias kempeleläinen perheenisä ja kahden lapsenlapsen pappa. Kunnallinen luottamushenkilöurani on pitkä. Olen toiminut Kempeleen kunnanvaltuustossa muutamaa kuukauta vaille 30 vuotta. Tästä ajasta kaksi kolmannesta puheenjohtajistossa. Tällä hetkellä toimin kunnanvaltuuston puheenjohtajana. Kymmenes vuosi tulee täyteen. Samalla toimin myös Maakuntavaltuustossa jäsenenä. Tehtäväni ovat siis kunnallisia ja maakunnallisia.
Minulle tärkeitä asioita ovat myös perhe ja liikunta. Perheemme tekee ja toimii yhdessä. Monenlaista puuhaa tulee harrastettua. Pyöräily on minun kunnon ylläpitäjäni. Kuntoa tarvitaan myös työssäni Oulu-Koillismaan pelastuslaitoksella,jossa toimin Oulun paloasemalla vuoroesimiehenä ”ryskähommissa”. Liikunta näkyy myös siinä, että olen urheiluseura Kempeleen Pyrinnön puheenjohtaja. Harrastuksiini kuuluu myös metsästys. Syksyt kuluvat hirvimetsällä.

Minulle tärkeää

Turvallisuus

Ympäristömme pitää olla turvallinen. Työssäni kentällä ihmisten luona voin kokea heidän kohtaamaansa turvattomuutta. Kehitys kulkee globaalisti siihen suuntaan, että turvallisuuden tunne vähenee. Meidän on pystyttävä tekemään muutos! Turvattomuus on palautettava turvallisuudeksi. Pienillä teoilla yhdessä! Toinen toisistamme välittäen.

Tasa-arvo

Suomi ei saa ajautua kahtiajakoon. Ei saa edetä niin, että köyhä köyhtyy ja rikas rikastuu. Jokaiselle on tarjottava tasa-arvoinen lapsuus, nuoruus, työikä ja vanhuus. Lapsille ja nuorille pitää taata koulutus sosiaalisesta asemasta huolimatta. Työtä on oltava jokaiselle. Kaikki työ on tärkeää. Ikääntyvällä on oikeus arvokkaaseen vanhuuteen. Markkinavoimat eivät saa ohjata tasa-arvoamme arvottomuuteen!

Inhimillisyys

Kohtelumme tulee olla inhimillistä. Kenenkään ei pidä joutua kokemaan epäinhimillistä kohtelua. Kohtelua, joka aiheuttaa pahimmillaan syrjäytymistä ja sairastumista. Kukaan ei syrjäydy omasta tahdostaan. Verkostojemme tulee huolehtia,että jokainen saa inhimillistä kohtelua!
Ehdokashaku