Meillä taitaa olla sama suunta

Henna Knuuti, 39

kokki, tradenomi

Lappi

Tornio

39

Olen 39-vuotias kokki ja tradenomi Torniosta. Minulla on yksi aikuinen tytär, jonka yksinhuoltaja olin 18 vuotta. Harrastan neulomista ja järjestötoimintaa. Olen tällä hetkellä Tornion sosialidemokraattisen työväenyhdistyksen puheenjohtaja.

Minulle tärkeää

Julkiset peruspalvelut

Ajattelen niin, että meidän hyvinvointi, vapaus ja rauha on paljolti julkisten peruspalvelujen ansiota. Lisätään niiden arvostusta! Meidän julkinen sektori ei ole liian iso tai huono, se on yhteistä omaisuuttamme ja meitä ihmisiä varten.

Tasa-arvo

Eriarvoisuus ja vastakkainasettelu huolettaa minua. Tasa-arvoa lisäämällä parannamme turvallisuutta. Haluan palauttaa subjektiivisen päivähoito-oikeuden perhetaustasta riippumatta kaikille lapsille, parantaa nuorten naisten työmarkkina-asemaa perhevapaauudistuksella ja peruspalvelut on turvattava myös lappilaisille.

Inhimillisyys

Työ on tärkeää, mutta se ei ole sosiaaliturvaa! Työstä kuuluu saada asianmukainen ansio. Tarvitsemme panostuksia työvoimapalveluihin, jotta voimme auttaa työllistymään heitä, joiden on vaikeampaa työllistyä. Siltikään kaikille ei aina työtä ole ja on tärkeää uudistaa sosiaaliturva helpommaksi ja ennakootavammaksi. Ihmisläheisemmällä politiikalla vähennämme henkilökohtaisia tragedioita.
Ehdokashaku