Meillä taitaa olla sama suunta

Emma Kivikangas, 20

Opiskelija

Vaasa

Kauhava

139

Olen Emma Kivikangas, 19-vuotias nuori vaikuttaja Etelä-Pohjanmaan Kauhavalta. Toimin Kauhavan kaupunginvaltuustossa puolueemme nuorimpana kaupunginvaltuutettuna, Etelä-Pohjanmaan maakuntavaltuustossa, kasvatus -ja opetuslautakunnassa sekä valtuustoryhmämme varapuheenjohtajana. Olen myös ensimmäistä kauttani hallituksen jäsenenä Demarinuorten liittohallituksessa.
Lähdin ehdokkaaksi vuoden 2019 eduskuntavaaleihin, koska haluan olla mukana tekemässä työtä paremman Suomen puolesta sekä luomassa ihmisille uskoa paremmasta, tasa-arvoisemmasta ja inhimillisemmästä huomisesta.

Minulle tärkeää

Kiusaamisen vastustaminen

Vaaliteemoistani ensimmäinen on kiusaaminen. Sitä tapahtuu oikeastaan kaikkialla; kouluissa, sosiaalisessa mediassa sekä työpaikoilla. Kiusaamisella on kauaskantoiset seuraukset, niin kiusatun kuin kiusaajankin osalta. Siksi siihen on puututtava, oikeasti puututtava, ja se on loputtava. Yksi keino, jolla esimerkiksi koulukiusaaminen saataisiin loppumaan ja huomattavasti vähenemään olisi opettajaresurssien lisääminen kouluihin. Näin opettajilla olisi aidosti aikaa puuttua oppilaiden ongelmiin.

Tasa-arvo ja oikeudenmukaisuus

Kun minulta kysytään, miksi SDP? Vastaan, koska tasa-arvo ja oikeudenmukaisuus. Tasa-arvo on minulle tärkein arvo. Tämä arvo kitkee sisäänsä sen perusajatuksen kaikessa Sosialidemokraattisessa päätöksenteossa. Yhteinen tavoitteemme on taata jokaiselle tasa-arvoiset palvelut ja oikeudenmukaiset, inhimilliset mahdollisuudet. Mutta ennen kaikkea, oikeus hyvään elämään.

Inhimillisyys

Ikäihmiset ovat niitä ihmisiä, jotka rakensivat meille tämän maapallon. Erityisesti heitä koskevissa asioissa tulisi ottaa huomioon inhimillisyys eikä raha.
Ehdokashaku