Meillä taitaa olla sama suunta

Eetu Lehtola, 37

Rakennusinsinööri

Vaasa

Seinäjoki

143

Olen 37-vuotias perheenisä Seinäjoen Kärjenmäeltä. Perheeseen kuuluu vaimo, 10- ja 7-vuotiaat pojat sekä 4-vuotias tytär. Toimin Seinäjoen Demarien puheenjohtajana toista vuotta.

Minulle tärkeää

Eriarvoisuuden lisääntyminen on pysäytettävä

Pikavippien sääntöjä kiristettävä

Vuoden loppuun mennessä maksuhäiriöisten ihmisten määrä Suomessa oli jo lähes 400 000 henkilöä. Maksuhäiriömerkintä vaikeuttaa luottojen, lainojen ja esimerkiksi puhelinliittymän hankkimista. Pikavippejä puolustetaan usein sillä, että ne helpottavat arjen yllättäviä käänteitä. Pikavippien maksuaika on yleensä verrattain lyhyt sekä korkokulut ovat todella korkeat. Lyhyt maksuaika ja korkokulut aiheuttavat sen, että pikavippejä maksetaan pois uusilla lainoilla. Näin ollen velkakierre on valmis.

Subjektiivisen päivähoidon rajaaminen on poistettava

Varhaiskasvatus on tehokkainta ennaltaehkäisevää toimintaa ja se vähentää eriarvoistumista. Lapsen vaikeuksiin voidaan puuttua ajoissa ja lapsen kasvua voidaan tukea jo varhaisessa vaiheessa. Varhaisen vaiheen välittäminen helpottaa lapsen siirtymistä koulutielle. Ongelmat ratkaistaan hyvissä ajoin ja ne eivät siirry kouluelämään.
Ehdokashaku