Meillä taitaa olla sama suunta

Eero Pirttijärvi, 63

Sosiaalityöntekijä

Pirkanmaa

Mänttä-Vilppula

Tutustu vaalikonevastauksiini

Olen syntynyt Oulussa ja asun nykyisin Mänttä-Vilppulassa. Olen yhteiskuntatieteiden lisensiaatti. Olen työskennellyt sosiaali- ja päihdetyön tehtävissä vuodesta 1979. Nykyinen työnantajani on Mänttä-Vilppulan kaupunki. Toimin sosiaalityöntekijänä aikuissosiaalityössä.
SDP:n jäsenenä olen ollut vuodesta 1974 alkaen. Luottamustehtäviä on kertynyt vähitellen, kaupunginvaltuutettuna olen kolmatta kautta.Toimin Mänttä-Vilppulassa myös sivistyslautakunnan puheenjohtajana.
Näen kansalaisyhteiskunnassa järjestöjen roolin tärkeänä, niiden kautta voi nostaa esille ihmisten kannalta keskeisiä kysymyksiä ja luoda hyvinvoinnin edistäviä asioita.
Harrastuksia ovat television katselu, lukeminen ja intohimoinen penkkiurheilu.

Minulle tärkeää

Eroon eriarvosta

Kattava teema, tarkoitan taloudellista, terveydenhuollon mahdollisuuksiin liittyvää, koulutuksellista ja alueellista eriarvoisuutta. Suomi on jakautunut aiempia vaalikausia enemmän, elämme luokkayhteiskunnassa.

Työtä ja kasvua

Meidän on huolehdittava työn ja kasvun edellytyksistä:laadukkaasta koulutuksesta, osaavasta työvoimasta sekä elinvoimaisesta tutkimus- ja innovaatiotoiminnasta. Tarvitsemme tulevaisuusinvestointeja, jotka vahvistavat talouden ja työllisyyden kasvun edellytyksiä sekä julkisen talouden kestävyyttä pitkällä aikavälillä. Tarvitsemme työelämää, jossa jokainen voi kehittää osaamistaan ja luottaa toimeentuloonsa, oikeudenmukaista ja reilua. Siihen ei kuulu sanelupolitiikka ja työntekijöiden alistamine

Pidetään jokaisesta huoli

Uudistetaan mm. varhaiskasvatus, kehitetään koulujärjestelmää, edistetään lapsiperheille suunnattujen palveluiden kuten kotipalvelun saatavuutta, nostetaan pienituloisten, alle 1400 euroa kuukaudessa ansaitsevien eläkeläisten ansioita ja parannetaan vanhuspalveluita.
Ehdokashaku