Meillä taitaa olla sama suunta

Asko Alasalmi, 34

aluetoimitsija

Oulu

Siikalatva

5

Olen tehnyt pitkään työtä reilumman ja oikeudenmukaisemman työelämän puolesta. Toimiessani työsuojeluvaltuutettuna ja pääluottamusmiehenä on vastaan tullut niin iloisia kuin surullisiakin tapahtumia. Elämän varrella eteen tulleet asiat on kasvattaneet paljon. On oppinut sen, että silloin kun hätä on suurin, tarvitsee meistä jokainen auttajaa. Ja kun apua saa varhaisessa vaiheessa, selviää ongelmista aina paremmin.

Jotta voimme turvata sen, että työtä tekemällä voi elättää itsensä ja perheensä, tarvitsemme myös työntekijän äänen eduskuntaan. Olen päättänyt asettua ehdolle eduskuntavaaleissa, jotta saamme juuri sinun äänesi kuuluviin eduskunnassa. Vaaleja ei voiteta kuitenkaan yksin. Tarvitsen taakseni aktiivisia ihmisiä, jotka kertovat kentällä äänestämisen tärkeydestä. Puhumalla asiasta omissa yhteisöissään saamme jalkautettua viestiä tehokkaasti. Jokainen kun tekee pienen siivun, saadaan isojakin muutoksia porukalla aikaiseksi.

Oletko mukana kampanjassani?

Minulle tärkeää

Työelämä

Suomalainen yhteiskunta kaipaa suoraselkäistä ja reilua sopimista. Työntekijöiden ääni on saatava kuuluviin tehtäessä heitä koskevaa lainsäädäntöä. Ei todellakaan ole sama ketkä istuvat hallituksessa, kuten koulutusleikkaukset, kilpailukykysopimukset ja muut työelämän lakien heikennykset kertovat.

Työttömyysturva

Ehdokashaku