Meillä taitaa olla sama suunta

Ari Huuki, 54

Palkkasihteeri

Vaasa

Kannus

Hei olen Ari Huuki 53 vuotias perheellinen, vaimo ja kaksi aikaista tytärtä.Perheessämme on myös kaksi karvaista kotieläintä, kissa rodultaan(seroki) ja Newfoundlandinkoira.Olen syntynyt Kokkolassa ja asunut suurimman osan elämästä Kannuksessa.Koulutukseltani olen metallimies. Työskentelin hetken aikaa putkiasentajana, tämän jälkeen olin lihanleikkaajana 21 vuotta.Nykyisin työskentelen Suomen Elintarviketyöläisten Liitossa palkkasihteerinä,tätä työtä olen tehnyt 15 vuotta ja teen edelleen. Olen toiminut pitkään Kannuksen kaupunginvaltuustossa ja uskon että minulla on tarvittava sitkeys ja tahto vaikuttaa asioihin eduskunnassa.
Lähdin mukaan vaaleihin, koska nykyisen hallituksen toimet murentavat hyvinvointiyhteiskuntaamme ja palvelujen saatavuuden laatu riippuu entistä enemmän asuinpaikasta. Lisäksi, sopimusyhteiskuntaamme on murennettu kuluvan eduskuntakauden aikana, joka on tähän asti ollut Suomen kilpailuvaltteja globaalissa maailmassa.

Minulle tärkeää

Maa-ja Elintarviketeollisuudella suuri vaikutus Suomelle ja Pohjanmaalle

Maa-ja Elintarviketeolisuudella suuri vaikutus Suomelle ja Pohjanmaalle. Maatalouspolitiikan mahdollistettava alkutuotanto Suomessa ja turvattava Suomen omavaraisuus. Elintarviteollisuus on Suomen neljänneksi suurin teollisuusala.Koitimaiseen elintarvikkeeseen ja sen valmistamiseen kohdistuvia veroratkaisuja on pystyttävä keventämään. Kotimaisen ruuan ja työ asemaa vahvistettava. Maatalouspoliitiikan mahdollistettava alkutuotanto ja turvattava Suomen omavaraisuus.

Yhteiskunnallista oikeudenmukaisuutta lisättävä

Julkisten palvelujen ja sosiaaliturvan rapauttaminen lopetettava, niiden rahoitus on turvattava riitävällä verotuksella. Sosiaali-ja terveyspalvelujen uudistus on toteutettaava niin , että palvelut pysyvät julkisina palveluina ja niiden yhdenvertaisuus ja saatavuus paranevat, johtoajatuksena hyvivointi-ja terveyserojen kaventuminen. Asuipaikasta riipumatta painopiste lähipalveluissa

Suomalaisen työelämän epäkohdat korjattava

Tyttömyysturvaa heikenttävät aktiivimalli 1 ja 2 peruttava.Pätkä ja silpputöihin kiinnitettävä edelleen huomiota ja pyrittävä parantamaan edelleen heidän asemaa. Pakko-opiskeluvelvoite poistettava alle 25- vuotiailta jotka ovat hakuaikana työsuhteessa. Nykyinen lainsäädäntö mahdollistaa, että 25 vuotias hakuaikana määräaikaisessa työsuhteessa ollut menettää työttömyyskorvauksen, jos ei ole hakennut opiskelupaikkaa määräaikaisen työsuhteen aikana.
Ehdokashaku