Meillä taitaa olla sama suunta

Abdirahman Ali, 58

kirjastovirkailija

Uusimaa

Espoo

Tutustu vaalikonevastauksiini

Olen Ali Abdirahman, toisen kauden kunnanvaltuutettu ja kirjastovirkailija. Lähes 20 vuoden pituisen kirjastovirkailijan urani aikana Espoon kaupungissa, olen ollut työni puolesta jatkuvassa yhteydessä Espoon keskuksen väestöön. Suomessa vuodesta 1990 asti asuneena somalialaissyntyisenä Espoon kunnanvaltuutettuna olen tutustunut espoolaiseen arkeen ja sen vaikeuksiin niin hallinnollisella kuin yksityiselläkin tasolla.

Minulle tärkeää

Nuorten hyvinvointi

Suomessa yrittäjyyden haasteellisen luonteen vuoksi, maamme lainsäädännön tulisi tukea nuorten yrittäjyyshenkeä ja auttaa heitä saamaan kokemusta liike-elämässä, jotta heistä tulisi tuottavia yhteiskunnan jäseniä. Nuorten pieniä ja keskisuuria yrityksiä on tuettava lainsäädännöllisesti niin paikallisella kuin kansallisella tasolla. Lakisäädösten tulisi avata nuorten potentiaalisia piileviä kykyjä, jotka nykyisen politiikan ja byrokratian takia jäävät hyödyntämättä.

Eläkeläisten hyvinvointi

On raskasta ja jollakin tavalla surullista nähdä kuinka eläkeläiset, jotka ovat antaneet niin paljon yhteiskunnallemme, päätyvät taistelemaan elämänsä kanssa vanhalla iällään kun heidän tulisi nauttia elämästään ilman huolia. Tuen eläkeläisten oikeutta elämisen arvoiseen elämään ja kunnollisiin eläketukiin.

Maahanmuuttajat

Uskon kattavaan yhteiskuntaan, jossa tasa-arvoiset oikeudet ja oikeudenmukaisuus ovat tarjolla jokaiselle ja jossa keneltäkään ei kielletä mahdollisuutta eikä ketään hylätä, kulttuurillisen taustan, uskonnollisen vakaumuksen tai rodun vuoksi. Olemme kaikki tasa-arvoisia ja yhdessä me kaikki selviämme. Haluan luoda nykyisestä Suomesta entistä paremman, luomalla siitä paikan, jossa kaikkia kohdellaan kunnioituksella ja arvokkuudella, perinteisillä arvoilla, joita Suomen perustuslaki edustaa.
Ehdokashaku