Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

En meinannut päästä Airbnb paikkaani, kun poliisi piiritti aluetta. Mutta selvisin puhumalla - ja kun huomasivat kaulakorttini GSMA mobile congress. Siinä luki kyllä Ministerial program mutta iltani päättyi jo. Tuossa iltapalani selän takana selitys - Músical Palacesta lähti juuri Espanjan prinssi. Ikkunapaikalla istui kahvilla kaksi jääkaapin kokoista miestä. Isot turvajärjestelyt - mutta mulla hyvä iltapala!miapetrakumpula

Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Tuo tuttu teksti ja lentäminen yleensäkin tuntuu ihan eriltä, kun on lomamatka perheen kanssa tai työmatka. Nyt jälkimmäinen - ja hitsi piti läheltä myöhästyminen - kaksi eri yhteisöiden lentoa samaan aikaan Barcelonaan! Molemmat täysiä, osittain liene myös kansainvälisten telekommunikaatiomessujen vuoksi!miapetrakumpula

Nasima Razmyarshared tweet on Twitter

Se päivä kun perussuomalaisissa kerrotaan, että tämä oli rasistista, nyt saa riittää! Vaan eipä taida sitä päivää tulla.

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Mitä tästä ei olisi saanut sanoa? Vartia sanoo edustavansa uutta poliittista kulttuuria, mutta eikö hän päinvastoin edusta ikivanhaa ja kyseenalaista kulttuuria: aikaa, jolloin herrat suhmuroivat, poliitikot pelastavat toisiansa ja kansa maksaa. Yhteiskunnan yhdessä sovittuja pelisääntöjen sijaan astuu vahvemman oikeus. Nythän hallituspuolueiden ja vihreiden tuella uhkaa syntyä tilanne, jossa valtio menettää 34 miljoonaa euroa eikä asiasta vastaa kukaan."Sosialidemokraatit SDP

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Ekaksi aamulla suoritettiin vauvauinnissa diplomi, ja sitten mentiin torille kuuntelemaan Antti Rinnettä sekä tapaamaan ihmisiä. Uintidiplomin suorittaja nukkui koko tilaisuuden ajan. En tiedä kumpi toimi parempana nukuttajana - uinti vai jo äidin vatsassa tasaisesti toistunut yhteiskunnallinen puhe. 😉kristiinasalonen

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n kansanedustaja Merja Mäkisalo-Ropponen on ilahtunut pääministeri Juha Sipilän torstaina eduskunnan kyselytunnilla antamasta lupauksesta kutsua puolueet koolle keskustelemaan julkisten rakennusten sisäilmaongelmien poistamisesta. Sosialidemokraatit esittivät hallitukselle, että puolueet käynnistäisivät yhdessä hankkeen, jonka tavoitteena on etsiä konkreettisia keinoja sisäilmaongelmien poistamiseksi. ─ Nyt on käytävä sanoista tekoihin. Julkisten rakennusten sisäilmaongelmat ovat suuri uhka terveydelle ja monet lapset sekä aikuiset altistuvat jopa elinikäisille sairauksille huonon sisäilman vuoksi. Arviolta 600 000-800 000 suomalaista altistuu päivittäin homeesta johtuville sisäilman epäpuhtauksille. Ongelma ei koske vain kouluja vaan myös esimerkiksi ikäihmisten hoitopaikkoja, joissa hoitajat ja vanhukset oireilevat vakavasti. On hienoa, että nyt on syntymässä puoluerajat ylittävää yhteisymmärrystä ongelman kitkemiseksi, Mäkisalo-Ropponen kertoo.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Hallituksen ja työmarkkinajärjestöjen neuvottelupöydällä on useita – kymmenen kohdan lista asioista, joista olisi hyvä päästä ratkaisuun ennen kehysriihtä. Joukossa on ratkaisujen hakeminen ns. 0-sopimusehtoihin ja siihen mitä työttömien omaehtoista koulutusta työttömyysturvalla. Toivottavasti näissä neuvotteluissa päästään ratkaisuun."Sosialidemokraatit SDP

Pia Viitanen

Viitanen Pia

Kansanedustaja
www.piaviitanen.fi

Kansanedustaja.

Kotisivut: www.piaviitanen.fi
Email: pia.viitanen(ät)eduskunta.fi

Avustaja: Ritva Suomalainen
Email: ritva.suomalainen(ät)eduskunta.fi

Toimielinjäsenyydet ja tehtävät eduskunnassa:

Valtiovarainvaliokunta
Hallinto- ja turvallisuusjaosto
Verojaosto (lisäjäsen)
Sivistys- ja tiedejaosto
Tarkastusvaliokunta ( varajäsen )
Eduskunnan pankkivaltuusto

Olen kansanedustaja Tampereen Hervannasta. Politiikkaan lähdin mukaan jo aika nuorena tyttönä opiskelija-aikoinani. Miksi? Voisiko sanoa intohimosta sellaiseen aatteeseen ja arvoihin, jotka korostavat, että kaikista pidetään huolta ja tunnetaan yhteistä vastuuta kanssaihmisistä ja ympäristöstä.

Haluan edistää sellaista maailmaa, jossa ihmisellä on sananvalta asioihin ja oikeus kunnolliseen elämään syntyperään tai varallisuuteen katsomatta.

Politiikassa ollaan aina joidenkin asioiden puolesta ja joitakin vastaan. Olen edellä mainittujen periaatteiden puolesta sellaista maailmaa vastaan, jossa ahneus ja lyhytnäköinen taloudellisen edun tavoittelu jylläävät samaan aikaan, kun ihmiset nähdään vain lukuina työttömyystilastoissa.

Minusta on aika sanoa ”jo riittää” meiningille, jossa voitot kääräistään vain muutamien taskuun ja että päätökset tehdään vain pörssikurssien tai talouskvartaalien sanelemana. Ja uskon, että juuri kansainvälinen sosialidemokratia on se liike, joka voi tälle ”maailmanjärjestykselle” saada aikaan ihmisen kokoiset raamit.

Se, miten käytännön politiikassa olen näiden periaatteiden mukaan yrittänyt elää, löytyy mm. kolumneistani, tiedotteistani ja eduskunnassa pitämistäni puheista. Helpoiten ne löytyvät oheisista linkeistä mm. kotisivulleni.

Millainen sitten olen ihmisenä? Joskus kaunistelematta tulin kirjoittaneeksi nettisivuilleni kuvauksen: ”olen tyypillinen oinasluonne: itsepäinen, tulinen, kiukkuinen, äkkipikainen ja kärsimätön”…ja joku joskus ihmettelikin, mikä on tämä ”taktiikka”, kun heti aluksi tulee viisi ehkä vähän vähemmän mairittelevaa adjektiiviä itsestäni?

No, oinas on oinas, ehkä kuitenkin vähän pehmenee tämä ”tuomioni” sillä, että samaan aikaan onneksi olen myös sisukas ja aina valmis taistelemaan sinnikkäästi niiden asioiden puolesta, joiden uskon olevan oikeita. Ja kyllähän tässä matkan varrella nyt jo pitkän kokemuksen opettamana olen toivottavasti oppinut tuota äkkipikaisuutta vähän hillitsemään ja diplomaattisiakin taitoja kehittämään

Mistä pidän? Noin muustakin siis kun työstäni. Pidän kissoista, jotenkin olen niihin ihan hulluna. Kotona kissat Simo ja Silja ovatkin varsin virkistävää seuraa ;) Arvostan suuresti vapaaehtoistyötä, jossa myös eläinsuojelutyö on äärettömän tärkeää. Välinpitämättömyyttä ihmisistä tai luontokappaleista en voi sietää enkä käsittää.

Pidän myös hyvistä kirjoista (olen erityisesti dekkarifani) ja hyvistä elokuvista. Pidän myös siitä, että vapaa-aikana saan joskus nukkua pitkään (olen vähän aamukiukkuinen – mieheni tosin saattaisi sanoa, että kiukkuinen olen muulloinkin, heh).

Tamperelaisena pidän jääkiekosta, Ilves! (juureni ovat kooveeläiset, joka on mainio yleisseura monine lajeineen). Kävelylenkit ovat mukavia, ja erityisesti nautin metsän tuoksusta kesäisin lenkkipolulla kulkiessani.

Kevättä olen oppinut rakastamaan kukkaan puhkeavana luontona, lintujen viserryksenä ja ensimmäisinä perhosina. Ja koska tilanteeseen on aina totuttava, myös syksystä on otettava jotakin irti: pimenevät illat voivat olla romanttisia kynttilänvalossa.