Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Mitä olis Rooma ilman näitä ihania sypressipuita... tapaamisesta seuraavaan 24min taksi, 34min bussi vai 65min kävellen? Valitsin vaihtoehdon 4 - 100 min mutkitellen kävellen pieniä teitä :)miapetrakumpula

SDPshared image on Instagram

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa. #puoluevaltuusto #sdp #homekoulut #hallitussosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa.Sosialidemokraatit SDP

Satu Taavitsainenshared image on Instagram

Liikennekaari tuli tänään päätökseensä. Jätimme vastalauseen valiokunnan mietintöön. Suomalainen nykyinen säännelty taksijärjestelmä on edullinen, luotettava, palveleva, laadukas ja saatavissa aina ja kaikkialla. Sitä ei saa alasajaa. Haluamme sen säilyvän ja sitä kehitettävän. Aika näyttää, millaiseen sekasortoon taksipalvelut ajautuvat hallituspuolueiden huonojen arvovalintojen myötä.satutaavitsaine

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Kun kätilöiden kritiikki käänsi Sipilän pään sunnuntailisien leikkauksesta, niin voisiko sairaanhoitajien mielipide kääntää pään sotesta?

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Valtakunnansyyttäjä syytteeseen? Kansanedustajana en voi kommentoida riippumatonta tuomioistuinta. No tämä ei ole vielä tuomioistuimessa.

Jutta Urpilainen

Urpilainen Jutta

Kansanedustaja
www.juttaurpilainen.fi

Kansanedustaja.

Kotisivut: www.juttaurpilainen.fi
Email: jutta.urpilainen(ät)eduskunta.fi

avustaja: Elisa Gebhard
Email: elisa.gebhard(ät)eduskunta.fi

Toimielinjäsenyydet ja tehtävät eduskunnassa:

Ulkoasiainvaliokunta
Eduskunnan pankkivaltuusto
Parlamenttienvälinen liitto IPU, Suomen ryhmän johtokunta (Puheenjohtaja)
Kansainvälisten asiain foorumi

Asialistani: ihminen, talous ja kansainvälisyys

Olen pohjalainen poliitikko ja kasvatustieteen maisteri. Olen syntynyt vuonna 1975 ja lapsuus- ja kouluvuodet vietin Kokkolassa. Välillä kävin opiskelemassa Jyväskylässä kasvatustieteitä, Wienissä musiikkia ja Helsingissä valtiotieteitä, minkä jälkeen palasin opettajaksi Kokkolaan vuonna 2002.

Olen työskennellyt 12 vuotta Vaasan vaalipiirin kansanedustajana, kuusi vuotta SDP:n puheenjohtajana sekä kolme vuotta valtiovarainministerinä ja pääministerin sijaisena. Vuoden 2015 alussa aloitin ensimmäisenä naisena Kokkolan kaupunginvaltuuston puheenjohtajana.

Kansainvälisyys on kuulunut niin nuoruuteeni kuin poliittiseen työhöni. Ministerinä sain edustaa Suomea EU:n neuvostossa (Ecofin) ja euroryhmässä sekä Maailmanpankissa ja Kansainvälisessä valuuttarahastossa.

Puoluejohtajana johdin pohjoismaista yhteistyöjärjestöä (Samak) ja eurooppalaista valtiovarainministerien ryhmää (PES/Ecofin).

Suomen YK-liiton entisenä puheenjohtajana valtioneuvosto nimesi minut vuoden vaihteessa Suomen Unesco-toimikunnan puheenjohtajaksi.