Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Nyt on aika ottaa rohkeita askeleita kohti uuden ajan elinkeino- ja teknologiapolitiikkaa. SDP on valmistellut kasvua ja työllisyyttä tukevan strategian, jossa esitettyihin toimiin toivottavasti myös maan hallitus tarttuu. - Ympäristöteknologiassa ja kierto- ja jakamistaloudessa olisi runsaasti hyödyntämätöntä kasvupotentiaalia, samoin palvelu- ja matkailualalla. Lisäpanostukset tutkimukseen ja tuotekehitykseen ovat nyt välttämättömiä, sanoo SDP:n kansanedustaja Lauri Ihalainen.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

– Katse pitäisi nostaa pelkästä hintakilpailukyvystä vientiin ja elinkeinopuolen uudistukseen. Suomella olisi hyvät mahdollisuudet muun muassa energiatehokkuudessa, ympäristöteknologiassa ja kiertotaloudessa. Olisin odottanut puoliväliriihessä jykevämpiä linjauksia, sanoo SDP:n kansanedustaja Lauri Ihalainen.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

SDP:n työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan demarit Tarja Filatov (pj.), Merja Mäkisalo-Ropponen ja Ilmari Nurminen toivottavat kaikille hyvää vappua. Jokainen meistä on tärkeä osa Suomen menestystarinaa ja jokaiselle meistä on löydettävä oma paikka yhteiskunnasta.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

The Social Democratic Party of Finland strongly condemns the violence that erupted in the Parliament in Skopje. What took place, did not follow the basic principles of parliamentary democracy and is not an acceptable way to influence democratic processes.Sosialidemokraatit SDP

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Hallintarekisteri on kuin koulutusleikkaukset. Kukaan ei kuulemma niitä halua, mutta vastakkaisista lupauksista huolimatta ne silti etenee.

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Hallituksen esitys uudeksi arvopaperilaiksi sisältää jälleen kerran moneen kertaan kuopatun hallintarekisterin samoine ongelmineen kuin aiempina kertoina. Sitä ei pidä hyväksyä. "Vaadimme, että lakiesitys palautetaan kiireelliseen lisävalmisteluun ja siihen lisätään selkeä sijoittajiin kohdistuvat hallintarekisteröinnin kielto myös sijoitettaessa ulkomailla liikkeeseen laskettuihin suomalaisyhtiöiden arvopapereihin. On myös varmistettava, että tiedot omistajista ja sijoituksista todella saadaan ulkomaisista arvopaperikeskuksista", kertoo Lauri Ihalainen. Klikkaa peukkua ja jaa eteenpäin, jos olet Laurin kanssa samaa mieltä!Sosialidemokraatit SDP

Jutta Urpilainen

Urpilainen Jutta

Kansanedustaja
www.juttaurpilainen.fi

Kansanedustaja.

Kotisivut: www.juttaurpilainen.fi
Email: jutta.urpilainen(ät)eduskunta.fi

avustaja: Elisa Gebhard
Email: elisa.gebhard(ät)eduskunta.fi

Toimielinjäsenyydet ja tehtävät eduskunnassa:

Ulkoasiainvaliokunta
Eduskunnan pankkivaltuusto
Parlamenttienvälinen liitto IPU, Suomen ryhmän johtokunta (Puheenjohtaja)
Kansainvälisten asiain foorumi

Asialistani: ihminen, talous ja kansainvälisyys

Olen pohjalainen poliitikko ja kasvatustieteen maisteri. Olen syntynyt vuonna 1975 ja lapsuus- ja kouluvuodet vietin Kokkolassa. Välillä kävin opiskelemassa Jyväskylässä kasvatustieteitä, Wienissä musiikkia ja Helsingissä valtiotieteitä, minkä jälkeen palasin opettajaksi Kokkolaan vuonna 2002.

Olen työskennellyt 12 vuotta Vaasan vaalipiirin kansanedustajana, kuusi vuotta SDP:n puheenjohtajana sekä kolme vuotta valtiovarainministerinä ja pääministerin sijaisena. Vuoden 2015 alussa aloitin ensimmäisenä naisena Kokkolan kaupunginvaltuuston puheenjohtajana.

Kansainvälisyys on kuulunut niin nuoruuteeni kuin poliittiseen työhöni. Ministerinä sain edustaa Suomea EU:n neuvostossa (Ecofin) ja euroryhmässä sekä Maailmanpankissa ja Kansainvälisessä valuuttarahastossa.

Puoluejohtajana johdin pohjoismaista yhteistyöjärjestöä (Samak) ja eurooppalaista valtiovarainministerien ryhmää (PES/Ecofin).

Suomen YK-liiton entisenä puheenjohtajana valtioneuvosto nimesi minut vuoden vaihteessa Suomen Unesco-toimikunnan puheenjohtajaksi.