Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Mitä olis Rooma ilman näitä ihania sypressipuita... tapaamisesta seuraavaan 24min taksi, 34min bussi vai 65min kävellen? Valitsin vaihtoehdon 4 - 100 min mutkitellen kävellen pieniä teitä :)miapetrakumpula

SDPshared image on Instagram

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa. #puoluevaltuusto #sdp #homekoulut #hallitussosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa.Sosialidemokraatit SDP

Satu Taavitsainenshared image on Instagram

Liikennekaari tuli tänään päätökseensä. Jätimme vastalauseen valiokunnan mietintöön. Suomalainen nykyinen säännelty taksijärjestelmä on edullinen, luotettava, palveleva, laadukas ja saatavissa aina ja kaikkialla. Sitä ei saa alasajaa. Haluamme sen säilyvän ja sitä kehitettävän. Aika näyttää, millaiseen sekasortoon taksipalvelut ajautuvat hallituspuolueiden huonojen arvovalintojen myötä.satutaavitsaine

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Kun kätilöiden kritiikki käänsi Sipilän pään sunnuntailisien leikkauksesta, niin voisiko sairaanhoitajien mielipide kääntää pään sotesta?

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Valtakunnansyyttäjä syytteeseen? Kansanedustajana en voi kommentoida riippumatonta tuomioistuinta. No tämä ei ole vielä tuomioistuimessa.

Haatainen Tuula

Kansanedustaja
tuulahaatainen.fi

FB: facebook.com/SDPtuulahaatainen

Avustaja: Tuulia Pitkänen
Email: tuulia.pitkanen(ät)eduskunta.fi

Toimielinjäsenyydet ja tehtävät eduskunnassa:

Sosiaali- ja terveysvaliokunta (puheenjohtaja)
Hallintovaliokunta (varajäsen)

Olen koulutukseltani valtiotieteen maisteri ja sairaanhoitaja. Kasvoin lapsuuteni koululla Suomen suurimmassa saaressa – Soisalon saaressa Vehmersalmella. Koulu oli kotini ja juurrutti minuun oppimisen ilon ja uskon sivistykseen ja luonnon kunnioituksen. Helsinkiin muutin valmistuttuani Kuopiosta lukion jälkeen sairaanhoitajaksi.

Helsinki on kotikaupunkini, täällä olen opiskellut ja tehnyt työtä sairaanhoitajana, tutkimustyössä, järjestötyössä sekä politiikassa. Olen itähelsinkiläinen perheenäiti, minulla on juristimies ja kaksi opiskelevaa nuorta.

Parikymppisenä sairaanhoitajana ensiapupoliklinikalla, kriminaarimielisairaalassa ja leikkaussalissa opin näkemään syntymän ja kuoleman ja jouduin pohtimaan ihmisyyden olemusta. Päätin lähteä opiskelemaan valtiotieteelliseen tiedekuntaan. Työn ja perheen ohessa opiskelin valtiotieteen maisteriksi ja osallistuin järjestötoimintaan.

Kasvualustani politiikkaan on kansalaisjärjestöissä ja opiskelijapolitiikassa. Järjestöissä toimiessani ja opiskellessani ymmärsin, että maailmaa voi muuttaa politiikan kautta.

Vuonna 1988 tulin valituksi demariryhmän nuorimpana Helsingin kaupunginvaltuustoon. Politiikassa olen saanut toimia vastuullisissa tehtävissä valtuutettuna, kansanedustajana, opetusministerinä sekä sosiaali- ja terveysministerinä.

Hyppäsin eduskuntatyöstä kahdeksi kaudeksi muihin töihin, mutta halusin toimia kotikaupunkini Helsingin puolesta. Kahden kauden ajan toimin Helsingin sivistys- ja henkilöstötoimen apulaiskaupunginjohtajana sekä Kuntaliiton varatoimitusjohtajana.

Helsingin kaupungilla kehitin maahanmuuttajien kotouttamista, vahvistimme nuorten pääsyä koulutukseen ja vedin Keskustakirjaston toteuttamista, joka nousee nyt Töölönlahdelle.

Kuntaliittoon halusin siirtyä, koska halusin olla mukana kuntakenttää voimakkaasti ravistelevassa sosiaali- ja terveydenhuollon uudistustyössä. Vastasin myös sivistystoimesta, tietoyhteiskunta-asioista ja hankintalainsäädännöstä.

Arvostan ihmisten osallistumista ja järjestöjen tekemää työtä. Olen toiminut YK-liiton varapuheenjohtajana, syöpään sairastuneiden lasten järjestön (Sylvan) puheenjohtajana sekä Kirkon ulkomaanavun hallituksessa.
Tällä hetkellä toimin Ensi- ja turvakotien liiton puheenjohtajana ja Plan – verkostossa.

Harrastan juoksua ja viime vuosina olen juossut useita maratoneja ja 10 puolikasta. Luen ja harrastan kuvataiteita.
Minulle oikeudenmukaisuus, ihmisten tasa-arvoinen kohtelu, avoimuus ja vapaus toteuttaa itseään ovat tärkeitä arvoja. Vapaus ja vastuu kulkevat aina käsi kädessä.