Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Nyt on aika ottaa rohkeita askeleita kohti uuden ajan elinkeino- ja teknologiapolitiikkaa. SDP on valmistellut kasvua ja työllisyyttä tukevan strategian, jossa esitettyihin toimiin toivottavasti myös maan hallitus tarttuu. - Ympäristöteknologiassa ja kierto- ja jakamistaloudessa olisi runsaasti hyödyntämätöntä kasvupotentiaalia, samoin palvelu- ja matkailualalla. Lisäpanostukset tutkimukseen ja tuotekehitykseen ovat nyt välttämättömiä, sanoo SDP:n kansanedustaja Lauri Ihalainen.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

– Katse pitäisi nostaa pelkästä hintakilpailukyvystä vientiin ja elinkeinopuolen uudistukseen. Suomella olisi hyvät mahdollisuudet muun muassa energiatehokkuudessa, ympäristöteknologiassa ja kiertotaloudessa. Olisin odottanut puoliväliriihessä jykevämpiä linjauksia, sanoo SDP:n kansanedustaja Lauri Ihalainen.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

SDP:n työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan demarit Tarja Filatov (pj.), Merja Mäkisalo-Ropponen ja Ilmari Nurminen toivottavat kaikille hyvää vappua. Jokainen meistä on tärkeä osa Suomen menestystarinaa ja jokaiselle meistä on löydettävä oma paikka yhteiskunnasta.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

The Social Democratic Party of Finland strongly condemns the violence that erupted in the Parliament in Skopje. What took place, did not follow the basic principles of parliamentary democracy and is not an acceptable way to influence democratic processes.Sosialidemokraatit SDP

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Hallintarekisteri on kuin koulutusleikkaukset. Kukaan ei kuulemma niitä halua, mutta vastakkaisista lupauksista huolimatta ne silti etenee.

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Hallituksen esitys uudeksi arvopaperilaiksi sisältää jälleen kerran moneen kertaan kuopatun hallintarekisterin samoine ongelmineen kuin aiempina kertoina. Sitä ei pidä hyväksyä. "Vaadimme, että lakiesitys palautetaan kiireelliseen lisävalmisteluun ja siihen lisätään selkeä sijoittajiin kohdistuvat hallintarekisteröinnin kielto myös sijoitettaessa ulkomailla liikkeeseen laskettuihin suomalaisyhtiöiden arvopapereihin. On myös varmistettava, että tiedot omistajista ja sijoituksista todella saadaan ulkomaisista arvopaperikeskuksista", kertoo Lauri Ihalainen. Klikkaa peukkua ja jaa eteenpäin, jos olet Laurin kanssa samaa mieltä!Sosialidemokraatit SDP

Haatainen Tuula

Kansanedustaja
tuulahaatainen.fi

FB: facebook.com/SDPtuulahaatainen

Avustaja: Tuulia Pitkänen
Email: tuulia.pitkanen(ät)eduskunta.fi

Toimielinjäsenyydet ja tehtävät eduskunnassa:

Sosiaali- ja terveysvaliokunta (puheenjohtaja)
Hallintovaliokunta (varajäsen)

Olen koulutukseltani valtiotieteen maisteri ja sairaanhoitaja. Kasvoin lapsuuteni koululla Suomen suurimmassa saaressa – Soisalon saaressa Vehmersalmella. Koulu oli kotini ja juurrutti minuun oppimisen ilon ja uskon sivistykseen ja luonnon kunnioituksen. Helsinkiin muutin valmistuttuani Kuopiosta lukion jälkeen sairaanhoitajaksi.

Helsinki on kotikaupunkini, täällä olen opiskellut ja tehnyt työtä sairaanhoitajana, tutkimustyössä, järjestötyössä sekä politiikassa. Olen itähelsinkiläinen perheenäiti, minulla on juristimies ja kaksi opiskelevaa nuorta.

Parikymppisenä sairaanhoitajana ensiapupoliklinikalla, kriminaarimielisairaalassa ja leikkaussalissa opin näkemään syntymän ja kuoleman ja jouduin pohtimaan ihmisyyden olemusta. Päätin lähteä opiskelemaan valtiotieteelliseen tiedekuntaan. Työn ja perheen ohessa opiskelin valtiotieteen maisteriksi ja osallistuin järjestötoimintaan.

Kasvualustani politiikkaan on kansalaisjärjestöissä ja opiskelijapolitiikassa. Järjestöissä toimiessani ja opiskellessani ymmärsin, että maailmaa voi muuttaa politiikan kautta.

Vuonna 1988 tulin valituksi demariryhmän nuorimpana Helsingin kaupunginvaltuustoon. Politiikassa olen saanut toimia vastuullisissa tehtävissä valtuutettuna, kansanedustajana, opetusministerinä sekä sosiaali- ja terveysministerinä.

Hyppäsin eduskuntatyöstä kahdeksi kaudeksi muihin töihin, mutta halusin toimia kotikaupunkini Helsingin puolesta. Kahden kauden ajan toimin Helsingin sivistys- ja henkilöstötoimen apulaiskaupunginjohtajana sekä Kuntaliiton varatoimitusjohtajana.

Helsingin kaupungilla kehitin maahanmuuttajien kotouttamista, vahvistimme nuorten pääsyä koulutukseen ja vedin Keskustakirjaston toteuttamista, joka nousee nyt Töölönlahdelle.

Kuntaliittoon halusin siirtyä, koska halusin olla mukana kuntakenttää voimakkaasti ravistelevassa sosiaali- ja terveydenhuollon uudistustyössä. Vastasin myös sivistystoimesta, tietoyhteiskunta-asioista ja hankintalainsäädännöstä.

Arvostan ihmisten osallistumista ja järjestöjen tekemää työtä. Olen toiminut YK-liiton varapuheenjohtajana, syöpään sairastuneiden lasten järjestön (Sylvan) puheenjohtajana sekä Kirkon ulkomaanavun hallituksessa.
Tällä hetkellä toimin Ensi- ja turvakotien liiton puheenjohtajana ja Plan – verkostossa.

Harrastan juoksua ja viime vuosina olen juossut useita maratoneja ja 10 puolikasta. Luen ja harrastan kuvataiteita.
Minulle oikeudenmukaisuus, ihmisten tasa-arvoinen kohtelu, avoimuus ja vapaus toteuttaa itseään ovat tärkeitä arvoja. Vapaus ja vastuu kulkevat aina käsi kädessä.