Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tänään MOT-ohjelmassa puhutaan kilpailuttamisesta ja sen vaikutuksesta vammaisten ihmisten arkeen. Miltä tuntuisi jos kotona ei saisi päättää arkiasioista? Entä jos kilpailutus pakottaisi muuttamaan pois kotoa? Uusi hankintalaki on tuonut mukanaan paljon ongelmia ja huolta vammaisille ihmisille ja heidän läheisilleen. Me haluamme, että vammaisten ihmisten palvelut rajataan kilpailutuksen ulkopuolelle. Jaa kuva, jos olet samaa mieltä!Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Kristiina Salonen esittää pääministerille vakavan vetoomuksen, ettei neuvolapalveluita ulotettaisi pakkoyhtiöittämisen piiriin: "Säästäkää neuvolat. Se on suomalaislasten tasa-arvon perusta. Kouluterveydenhuolto on jo poistettu soten markkinamallista. Nyt pois on saatava vielä neuvolat." Jos olet samaa mieltä Kristiinan kanssa, jaa viesti eteenpäin.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared note on Facebook

Lue SDP:n Helsingin pormestariehdokkaan Tuula Haataisen tarina tuusniemeläisestä tytöstä ministeriksi, apulaiskaupunginjohtajaksi, kaupunginvaltuutetuksi ja kansanedustajaksi. Tässä kattavassa ja koskettavassa jutussa Tuula kertoo elämäntarinansa lisäksi myös mietteitään muun muassa äitiydestä, perheestä, tasa-arvosta ja tämän päivän politiikasta.Sosialidemokraatit SDP

Erkki Tuomioja

Tuomioja Erkki

Kansanedustaja
www.tuomioja.org

Kotisivut: www.tuomioja.org
Email: erkki.tuomioja(ät)eduskunta.fi

avustaja: Ayla Shakir
Email: ayla.shakir(ät)eduskunta.fi

Toimielinjäsenyydet ja tehtävät eduskunnassa:

Ulkoasiainvaliokunta
Puolustusvaliokunta ( varajäsen )
Pohjoismaiden neuvoston Suomen valtuuskunta
”Pohjoismaista hyvinvointivaltiota ollaan vauhdilla purkamassa ja avaamassa ovea luokkayhteiskunnan paluulle.”

Olen pitkäaikainen kansanedustaja jo vuodesta 1970 alkaen, tosin välillä olin 12 vuotta poissa kaupungin töissä. Perspektiiviä on kertynyt politiikkaan ja eduskuntatyöhön, mikä on näinä vuosina muuttunut valtavasti.

Tänään eduskunnalla ja edustajilla on enemmän vaikutusmahdollisuuksia ja kelvolliset työolot verrattuna siihen aikaan, kun aloitin, jolloin meitä oli 4-5 edustajaa yhdessä pienessä työhuoneessa ainoina yhteisinä työkaluinamme yksi pöytäpuhelin ja yksi vanhamallinen kirjoituskone, ja demariryhmällä kokonaisuudessaan 1,5 palkattua avustajaa.

Jos tämä muutos on ollut parempaan suuntaan, niin samaa ei voi välttämättä sanoa työn tuloksista, ei ainakaan viimeisiltä vuosilta, jolloin 60- ja 70-luvulla demareiden johdolla rakennettua pohjoismaista hyvinvointivaltiota ollaan vauhdilla purkamassa ja avaamassa ovea luokkayhteiskunnan paluulle.

Eduskuntatyön ulkopuolella harrastukseni ovat historia ja liikunta, olen myös poliittisen historian dosentti Helsingin yliopistossa ja toivon vielä kirjoittavani useitakin historiallisia teoksia tähän mennessä julkaistujen lisäksi.