Tytti Tuppurainenshared image on Instagram

Terveisiä Maltalta! Viikon päästä maassa vaalit, ja Joseph Muscatin johtama työväenpuolue on voimissaan. Kampanjointi näkyy kaikkialla, ja tunnelma on korkealla. Labour on pitänyt liberaalia uudistuspolitiikkaa yllä, minkä soisi inspiroivan meilläkin. Tänään on Juhana Vartiaisen syntymäpäivä, ja sain tarjota hänelle aitoa demaritunnelmaa. 👍 Malta on kaunis, historian kyllästämä maa. Tänään täällä alkaa parlamenttien EU-valiokuntien kokous COSAC. Hienoa edustaa Suomea. #Malta #EU #Europe #politicstyttitup

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Vierailin tänään Kamu-Tuvalla Raumalla. Tapasin siellä upean joukon kehitysvammaisia nuoria, jotka halusivat puhua mm. erityisnuorten mahdollisuudesta harrastaa, kaupungin liikenneyhteyksistä, Donald Trumpista ja koulukiusaamisesta. Fiksuja ja ajattelevia nuoria, jotka vierailevat kerran kuussa Kamu-tuvalla viikonlopun vietossa itsenäistymistä ohjaajien avulla harjoittelemassa. Olipa kiva vierailu! #satshp #kamu-tupakristiinasalonen

Ilmari Nurminenshared image on Instagram

Mulla on ollut joitain kuukausia pt @hannakatariinaseikola ja sopimus jatkuu ainakin pari vuotta vielä 😁Hanna on kyl huikee ja osaava tyyppi. Kaiken lisäksi meistä on tullut vielä ystäviäkin 😙Sattumalta molemmat on lähtenyt maailmalle vielä Sastamalasta. Tällä viikolla salilla kuultua: Mies: Hei nyt tonne salille ei voi mennä kun generaattorissa on vika, eli laitteisiin ei tuu virtaa. Mä: Häh?!? Me käytetään kyl lihasvoimaa... Mies: Aivan, no mä oon käsittänyt, että täällä jengi painaa napista ja kone laittaa lihakset liikkeelle. Mä: haha 😂nurminenilmari

Tytti Tuppurainenshared image on Instagram

Aamu sarastaa Hietaniemen hautausmaalla. - Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin. Presidentti Mauno Koivistotyttitup

Erkki Tuomioja

Tuomioja Erkki

Kansanedustaja
www.tuomioja.org

Kotisivut: www.tuomioja.org
Email: erkki.tuomioja(ät)eduskunta.fi

avustaja: Ayla Shakir
Email: ayla.shakir(ät)eduskunta.fi

Toimielinjäsenyydet ja tehtävät eduskunnassa:

Ulkoasiainvaliokunta
Puolustusvaliokunta ( varajäsen )
Pohjoismaiden neuvoston Suomen valtuuskunta
”Pohjoismaista hyvinvointivaltiota ollaan vauhdilla purkamassa ja avaamassa ovea luokkayhteiskunnan paluulle.”

Olen pitkäaikainen kansanedustaja jo vuodesta 1970 alkaen, tosin välillä olin 12 vuotta poissa kaupungin töissä. Perspektiiviä on kertynyt politiikkaan ja eduskuntatyöhön, mikä on näinä vuosina muuttunut valtavasti.

Tänään eduskunnalla ja edustajilla on enemmän vaikutusmahdollisuuksia ja kelvolliset työolot verrattuna siihen aikaan, kun aloitin, jolloin meitä oli 4-5 edustajaa yhdessä pienessä työhuoneessa ainoina yhteisinä työkaluinamme yksi pöytäpuhelin ja yksi vanhamallinen kirjoituskone, ja demariryhmällä kokonaisuudessaan 1,5 palkattua avustajaa.

Jos tämä muutos on ollut parempaan suuntaan, niin samaa ei voi välttämättä sanoa työn tuloksista, ei ainakaan viimeisiltä vuosilta, jolloin 60- ja 70-luvulla demareiden johdolla rakennettua pohjoismaista hyvinvointivaltiota ollaan vauhdilla purkamassa ja avaamassa ovea luokkayhteiskunnan paluulle.

Eduskuntatyön ulkopuolella harrastukseni ovat historia ja liikunta, olen myös poliittisen historian dosentti Helsingin yliopistossa ja toivon vielä kirjoittavani useitakin historiallisia teoksia tähän mennessä julkaistujen lisäksi.