Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tänään MOT-ohjelmassa puhutaan kilpailuttamisesta ja sen vaikutuksesta vammaisten ihmisten arkeen. Miltä tuntuisi jos kotona ei saisi päättää arkiasioista? Entä jos kilpailutus pakottaisi muuttamaan pois kotoa? Uusi hankintalaki on tuonut mukanaan paljon ongelmia ja huolta vammaisille ihmisille ja heidän läheisilleen. Me haluamme, että vammaisten ihmisten palvelut rajataan kilpailutuksen ulkopuolelle. Jaa kuva, jos olet samaa mieltä!Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Kristiina Salonen esittää pääministerille vakavan vetoomuksen, ettei neuvolapalveluita ulotettaisi pakkoyhtiöittämisen piiriin: "Säästäkää neuvolat. Se on suomalaislasten tasa-arvon perusta. Kouluterveydenhuolto on jo poistettu soten markkinamallista. Nyt pois on saatava vielä neuvolat." Jos olet samaa mieltä Kristiinan kanssa, jaa viesti eteenpäin.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared note on Facebook

Lue SDP:n Helsingin pormestariehdokkaan Tuula Haataisen tarina tuusniemeläisestä tytöstä ministeriksi, apulaiskaupunginjohtajaksi, kaupunginvaltuutetuksi ja kansanedustajaksi. Tässä kattavassa ja koskettavassa jutussa Tuula kertoo elämäntarinansa lisäksi myös mietteitään muun muassa äitiydestä, perheestä, tasa-arvosta ja tämän päivän politiikasta.Sosialidemokraatit SDP

Filatov Tarja

Kansanedustaja
www.filatov.net

avustaja: Ayla Shakir
Email: ayla.shakir(ät)eduskunta.fi

Toimielinjäsenyydet ja tehtävät eduskunnassa:

Työelämä- ja tasa-arvovaliokunta (puheenjohtaja)
IPU (varajäsen)
Ympäristövaliokunta ( varajäsen )

Olen Tarja Filatov, äiti, toimittaja-tiedottaja kansanedustaja Hämeestä. Minulla on oikeustiedettä opiskeleva aikuinen tytär, toimittajamies ja koti Hämeenlinnassa.

Lapsena minulla oli kaksi vakitoivetta. Halusin olla noita ja tulla tähtitieteilijäksi. Toivoin noidan taikasauvaa, jotta olisin voinut muuttaa sairaalasängyn raketiksi, joka vie kotiin. Kädet tulivat hoidetuiksi ja toiveet muuttuivat.

Aikuisenakin vielä toivon taikasauvaa, joka turvaisi ihmisille hyvän elämän. Tosielämässä joudun tyytymään poliittiseen vaikuttamiseen.

Olen saanut olla politiikassa monissa vaikeissa tehtävissä. Ministerinä, ryhmän puheenjohtajana, varapuhemiehenä, valiokunnan puheenjohtajana. Politiikan sisällöistä mm työllisyys ja työttömyyden hoito ovat lähellä sydäntäni.

Haluan rakentaa parempaan maailmaa kansanedustajana ja kansalaisyhteiskunnan toimijana. Olen mukana vammaisten aseman puolestapuhujana Invalidiliiton työssä, mielenterveystyön tukena Hämeenlinnan mielenterveyskuntoutujien Hämin kummina ja monessa muussa.

Voimaa minulle elämässä antaa teatteri. Olen tullut politiikkaan teatteriharrastuksen kautta. Kunnostimme nuorisoporukalla vanhan kaljatehtaan teatteriksi ja taistelimme luvan saada esiintyä siellä.

Olen yhä mukana teatteritoiminnassa Työväen Näyttämöiden Liiton puheenjohtaja rakentamassa kolmea teatteri festivaalia: lapsille, nuorille ja aikuisille.

Politiikan pitää mielestäni olla totta. Kaikkien ihmisten toiveet eivät voi olla samaan aikaan totta samassa todellisuudessa. Niinpä joudumme tekemään valintoja. Näiltä sivuilta löydät minun valintojani.