Tytti Tuppurainenshared image on Instagram

Terveisiä Maltalta! Viikon päästä maassa vaalit, ja Joseph Muscatin johtama työväenpuolue on voimissaan. Kampanjointi näkyy kaikkialla, ja tunnelma on korkealla. Labour on pitänyt liberaalia uudistuspolitiikkaa yllä, minkä soisi inspiroivan meilläkin. Tänään on Juhana Vartiaisen syntymäpäivä, ja sain tarjota hänelle aitoa demaritunnelmaa. 👍 Malta on kaunis, historian kyllästämä maa. Tänään täällä alkaa parlamenttien EU-valiokuntien kokous COSAC. Hienoa edustaa Suomea. #Malta #EU #Europe #politicstyttitup

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Vierailin tänään Kamu-Tuvalla Raumalla. Tapasin siellä upean joukon kehitysvammaisia nuoria, jotka halusivat puhua mm. erityisnuorten mahdollisuudesta harrastaa, kaupungin liikenneyhteyksistä, Donald Trumpista ja koulukiusaamisesta. Fiksuja ja ajattelevia nuoria, jotka vierailevat kerran kuussa Kamu-tuvalla viikonlopun vietossa itsenäistymistä ohjaajien avulla harjoittelemassa. Olipa kiva vierailu! #satshp #kamu-tupakristiinasalonen

Ilmari Nurminenshared image on Instagram

Mulla on ollut joitain kuukausia pt @hannakatariinaseikola ja sopimus jatkuu ainakin pari vuotta vielä 😁Hanna on kyl huikee ja osaava tyyppi. Kaiken lisäksi meistä on tullut vielä ystäviäkin 😙Sattumalta molemmat on lähtenyt maailmalle vielä Sastamalasta. Tällä viikolla salilla kuultua: Mies: Hei nyt tonne salille ei voi mennä kun generaattorissa on vika, eli laitteisiin ei tuu virtaa. Mä: Häh?!? Me käytetään kyl lihasvoimaa... Mies: Aivan, no mä oon käsittänyt, että täällä jengi painaa napista ja kone laittaa lihakset liikkeelle. Mä: haha 😂nurminenilmari

Tytti Tuppurainenshared image on Instagram

Aamu sarastaa Hietaniemen hautausmaalla. - Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin. Presidentti Mauno Koivistotyttitup

Filatov Tarja

Kansanedustaja
www.filatov.net

avustaja: Ayla Shakir
Email: ayla.shakir(ät)eduskunta.fi

Toimielinjäsenyydet ja tehtävät eduskunnassa:

Työelämä- ja tasa-arvovaliokunta (puheenjohtaja)
IPU (varajäsen)
Ympäristövaliokunta ( varajäsen )

Olen Tarja Filatov, äiti, toimittaja-tiedottaja kansanedustaja Hämeestä. Minulla on oikeustiedettä opiskeleva aikuinen tytär, toimittajamies ja koti Hämeenlinnassa.

Lapsena minulla oli kaksi vakitoivetta. Halusin olla noita ja tulla tähtitieteilijäksi. Toivoin noidan taikasauvaa, jotta olisin voinut muuttaa sairaalasängyn raketiksi, joka vie kotiin. Kädet tulivat hoidetuiksi ja toiveet muuttuivat.

Aikuisenakin vielä toivon taikasauvaa, joka turvaisi ihmisille hyvän elämän. Tosielämässä joudun tyytymään poliittiseen vaikuttamiseen.

Olen saanut olla politiikassa monissa vaikeissa tehtävissä. Ministerinä, ryhmän puheenjohtajana, varapuhemiehenä, valiokunnan puheenjohtajana. Politiikan sisällöistä mm työllisyys ja työttömyyden hoito ovat lähellä sydäntäni.

Haluan rakentaa parempaan maailmaa kansanedustajana ja kansalaisyhteiskunnan toimijana. Olen mukana vammaisten aseman puolestapuhujana Invalidiliiton työssä, mielenterveystyön tukena Hämeenlinnan mielenterveyskuntoutujien Hämin kummina ja monessa muussa.

Voimaa minulle elämässä antaa teatteri. Olen tullut politiikkaan teatteriharrastuksen kautta. Kunnostimme nuorisoporukalla vanhan kaljatehtaan teatteriksi ja taistelimme luvan saada esiintyä siellä.

Olen yhä mukana teatteritoiminnassa Työväen Näyttämöiden Liiton puheenjohtaja rakentamassa kolmea teatteri festivaalia: lapsille, nuorille ja aikuisille.

Politiikan pitää mielestäni olla totta. Kaikkien ihmisten toiveet eivät voi olla samaan aikaan totta samassa todellisuudessa. Niinpä joudumme tekemään valintoja. Näiltä sivuilta löydät minun valintojani.