Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Suomen talouden kirittämiseksi tarvitaan rohkeita uudistuksia ja reippaita, tulevaisuutta rakentavia investointeja. SDP tarjoaa hallitukselle puoliväliriihen alla eväitä, millä taloustavoitteita on mahdollista saavuttaa ja talouden menopaineisiin voidaan vastata, eikä lisäleikkauksiin tarvitse ryhtyä.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Uusia ajatuksia, näkökulmia, elämyksiä, ravistelua, tietoa ja taitoa. Nautitaan joko diginä tai perinteisesti ja annostellaan runsaalla kädellä - kirjallisuuden ilo kuuluu meille kaikille! Ajatuksia herättävää kirjan ja ruusun päivää!Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Ikäihmisten laadukas hoito ei toteudu tällä hetkellä kaikkialla, ja jopa kaltoinkohtelu on todellinen ongelma. Alalle opiskeleville pitää ensi tilassa palauttaa soveltuvuuskokeet, joka karsii soveltumattomat pois jo pääsykoevaiheessa. Tämän lisäksi on syytä käydä laaja keskustelu siitä, mitä laadukas hoito pitää sisällään. Säästöjä vanhustenhoito ei kestä enää ollenkaan.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti, koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan ja tieteen merkitystä kyseenalaistetaan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's March for Science!Sosialidemokraatit SDP

SDPshared video on Instagram

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti ja koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's march for science! #marchforscience #tiedemarssi #tiede #tutkimus #tutkija #tutkijatsosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Miapetra Kumpula-Natri muistuttaa, että sisäilmaongelmista kärsiviä kouluja voitaisiin korjata EU:sta saatavien tukirahojen avulla. Rahaa pitää vain osata ja viitsiä hakea.Sosialidemokraatit SDP

Filatov Tarja

Kansanedustaja
www.filatov.net

avustaja: Ayla Shakir
Email: ayla.shakir(ät)eduskunta.fi

Toimielinjäsenyydet ja tehtävät eduskunnassa:

Työelämä- ja tasa-arvovaliokunta (puheenjohtaja)
IPU (varajäsen)
Ympäristövaliokunta ( varajäsen )

Olen Tarja Filatov, äiti, toimittaja-tiedottaja kansanedustaja Hämeestä. Minulla on oikeustiedettä opiskeleva aikuinen tytär, toimittajamies ja koti Hämeenlinnassa.

Lapsena minulla oli kaksi vakitoivetta. Halusin olla noita ja tulla tähtitieteilijäksi. Toivoin noidan taikasauvaa, jotta olisin voinut muuttaa sairaalasängyn raketiksi, joka vie kotiin. Kädet tulivat hoidetuiksi ja toiveet muuttuivat.

Aikuisenakin vielä toivon taikasauvaa, joka turvaisi ihmisille hyvän elämän. Tosielämässä joudun tyytymään poliittiseen vaikuttamiseen.

Olen saanut olla politiikassa monissa vaikeissa tehtävissä. Ministerinä, ryhmän puheenjohtajana, varapuhemiehenä, valiokunnan puheenjohtajana. Politiikan sisällöistä mm työllisyys ja työttömyyden hoito ovat lähellä sydäntäni.

Haluan rakentaa parempaan maailmaa kansanedustajana ja kansalaisyhteiskunnan toimijana. Olen mukana vammaisten aseman puolestapuhujana Invalidiliiton työssä, mielenterveystyön tukena Hämeenlinnan mielenterveyskuntoutujien Hämin kummina ja monessa muussa.

Voimaa minulle elämässä antaa teatteri. Olen tullut politiikkaan teatteriharrastuksen kautta. Kunnostimme nuorisoporukalla vanhan kaljatehtaan teatteriksi ja taistelimme luvan saada esiintyä siellä.

Olen yhä mukana teatteritoiminnassa Työväen Näyttämöiden Liiton puheenjohtaja rakentamassa kolmea teatteri festivaalia: lapsille, nuorille ja aikuisille.

Politiikan pitää mielestäni olla totta. Kaikkien ihmisten toiveet eivät voi olla samaan aikaan totta samassa todellisuudessa. Niinpä joudumme tekemään valintoja. Näiltä sivuilta löydät minun valintojani.