SDPshared image on Instagram

Hallitus teki puoliväliriihessä huoltajakorotuksen perheellisille opiskelijoille, hyvä niin. Iso kuva on kuitenkin varsin toinen. Ensin hallitus leikkasi opiskelijoiden opintotuesta 86 euroa kuukaudessa ja sen jälkeen antoi puoliväliriihessä perheellisille opiskelijoille 75 euron huoltajakorotuksen. Lopputulos = perheellinen opiskelija saa 11 euroa vähemmän opintotukea kuin vuonna 2015. Näin tehdään oikeaoppinen silmänkääntötemppu. #opiskelija #huoltajakorotus #perhe #puoliväliriihi #silmänkääntötemppusosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Hallitus teki puoliväliriihessä huoltajakorotuksen perheellisille opiskelijoille, hyvä niin. Iso kuva on kuitenkin varsin toinen. Ensin hallitus leikkasi opiskelijoiden opintotuesta 86 euroa kuukaudessa ja sen jälkeen antoi puoliväliriihessä perheellisille opiskelijoille 75 euron huoltajakorotuksen. Lopputulos = perheellinen opiskelija saa 11 euroa vähemmän opintotukea kuin vuonna 2015. Näin tehdään oikeaoppinen silmänkääntötemppu.Sosialidemokraatit SDP

Timo Harakkashared tweet on Twitter

SOS jakaa lisää menoja ja ministerinsalkkuja ja tekee *seuraavalle* hallitukselle miljardileikkauksia. Tulkaa pois,Suomi ansaitsee parempaa.

Antti Rinneshared tweet on Twitter

Hallitus jää kauas työllisyystavoitteestaan. Illan uutinen: Kolme uutta ministeriä. Lopputulos on työllisyyden suhteen pettymys.

Ville Skinnarishared tweet on Twitter

Miljardi Soten tietojärjestelmiin on hyvä sijoitus, jos se käytetään uusin avoimiin järjestelmiin - ei upoteta rahoja vanhaan eli Apottiin.

Maria Guzeninashared image on Instagram

#suomi100 näyttely avattu Euroopan neuvoston yleiskokouksessa Strasbourgissa! Sataan vuoteen mahtuu paikoin vaikeaakin historiaa, mutta eteenpäin on menty. Tehdään seuraavista sadasta vieläkin hienompi menestystarina.maria_guzenina

Satu Taavitsainen

Taavitsainen Satu

Kansanedustaja
www.satutaavitsainen.com

Kotisivut: www.satutaavitsainen.com
Email: satu.taavitsainen(ät)eduskunta.fi

Avustaja: Merja Pulliainen
Email: merja.pulliainen(ät)eduskunta.fi

Toimielinjäsenyydet ja tehtävät eduskunnassa:

• Liikennevaliokunta
  • Puolustusvaliokunta
  • Sosiaali- ja terveysvaliokunta ( varajäsen )
  • Kansaneläkelaitoksen valtuutettu ( varajäsen )

Olen Satu Taavitsainen, kansanedustaja Mikkelistä. Olen 38-vuotias, naimisissa ja kolmen lapsen äiti. Koulutukseltani olen sosionomi (amk) ja ennen kansanedustajuutta työskentelin toiminnanjohtajana Etelä-Savon sosiaali- ja terveysalan järjestöjen tuki ry:ssä.

Poliittinen herätykseni tapahtui 90-luvun lopulla ollessani kuukausien ajan vapaaehtoistyössä köyhien ja asunnottomien parissa USA:ssa. En halua, että Suomessa ajaudutaan kohti amerikkalaistyylistä epätasa-arvoista yhteiskuntaa.

SDP:n politiikan suuntaviivat ovat aina lähteneet tavallisten ihmisten elämästä ja elinolojen parantamisesta – siksi liityin nuorena sosialidemokraatteihin.

Kuntapolitiikassa olen ollut vuodesta 2000 ja tällä hetkellä olen myös Mikkelin kaupunginvaltuuston puheenjohtaja.

Toimintatapani on käydä käsiksi asioihin ja hankkia taustoista tarvittavat ja riittävät tiedot sekä ohjata yhteistyössä toisten kanssa asioita oikeaan suuntaan.

Työllisyyden parantaminen sekä pieni- ja keskituloisten palkan- ja eläkkeensaajien, itsensätyöllistäjien, lapsiperheiden, vanhusten ja vammaisten arjen parantaminen sekä julkisten palveluiden puolustaminen ja kehittäminen ovat olleet ja tulevat olemaan perustehtäviäni politiikassa sekä kuntatasolla että eduskunnassa.