Satu Taavitsainen

Email: satu.taavitsainen(ät)eduskunta.fi

Avustaja: Merja Pulliainen
Email: merja.pulliainen(ät)eduskunta.fi

Toimielinjäsenyydet ja tehtävät eduskunnassa:

• Liikennevaliokunta
  • Puolustusvaliokunta
  • Sosiaali- ja terveysvaliokunta ( varajäsen )
  • Kansaneläkelaitoksen valtuutettu ( varajäsen )

Olen Satu Taavitsainen, kansanedustaja Mikkelistä. Olen 38-vuotias, naimisissa ja kolmen lapsen äiti. Koulutukseltani olen sosionomi (amk) ja ennen kansanedustajuutta työskentelin toiminnanjohtajana Etelä-Savon sosiaali- ja terveysalan järjestöjen tuki ry:ssä.

Poliittinen herätykseni tapahtui 90-luvun lopulla ollessani kuukausien ajan vapaaehtoistyössä köyhien ja asunnottomien parissa USA:ssa. En halua, että Suomessa ajaudutaan kohti amerikkalaistyylistä epätasa-arvoista yhteiskuntaa.

SDP:n politiikan suuntaviivat ovat aina lähteneet tavallisten ihmisten elämästä ja elinolojen parantamisesta – siksi liityin nuorena sosialidemokraatteihin.

Kuntapolitiikassa olen ollut vuodesta 2000 ja tällä hetkellä olen myös Mikkelin kaupunginvaltuuston puheenjohtaja.

Toimintatapani on käydä käsiksi asioihin ja hankkia taustoista tarvittavat ja riittävät tiedot sekä ohjata yhteistyössä toisten kanssa asioita oikeaan suuntaan.

Työllisyyden parantaminen sekä pieni- ja keskituloisten palkan- ja eläkkeensaajien, itsensätyöllistäjien, lapsiperheiden, vanhusten ja vammaisten arjen parantaminen sekä julkisten palveluiden puolustaminen ja kehittäminen ovat olleet ja tulevat olemaan perustehtäviäni politiikassa sekä kuntatasolla että eduskunnassa.