Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Mitä olis Rooma ilman näitä ihania sypressipuita... tapaamisesta seuraavaan 24min taksi, 34min bussi vai 65min kävellen? Valitsin vaihtoehdon 4 - 100 min mutkitellen kävellen pieniä teitä :)miapetrakumpula

SDPshared image on Instagram

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa. #puoluevaltuusto #sdp #homekoulut #hallitussosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa.Sosialidemokraatit SDP

Satu Taavitsainenshared image on Instagram

Liikennekaari tuli tänään päätökseensä. Jätimme vastalauseen valiokunnan mietintöön. Suomalainen nykyinen säännelty taksijärjestelmä on edullinen, luotettava, palveleva, laadukas ja saatavissa aina ja kaikkialla. Sitä ei saa alasajaa. Haluamme sen säilyvän ja sitä kehitettävän. Aika näyttää, millaiseen sekasortoon taksipalvelut ajautuvat hallituspuolueiden huonojen arvovalintojen myötä.satutaavitsaine

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Kun kätilöiden kritiikki käänsi Sipilän pään sunnuntailisien leikkauksesta, niin voisiko sairaanhoitajien mielipide kääntää pään sotesta?

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Valtakunnansyyttäjä syytteeseen? Kansanedustajana en voi kommentoida riippumatonta tuomioistuinta. No tämä ei ole vielä tuomioistuimessa.

Satu Taavitsainen

Taavitsainen Satu

Kansanedustaja
www.satutaavitsainen.com

Kotisivut: www.satutaavitsainen.com
Email: satu.taavitsainen(ät)eduskunta.fi

Avustaja: Merja Pulliainen
Email: merja.pulliainen(ät)eduskunta.fi

Toimielinjäsenyydet ja tehtävät eduskunnassa:

• Liikennevaliokunta
  • Puolustusvaliokunta
  • Sosiaali- ja terveysvaliokunta ( varajäsen )
  • Kansaneläkelaitoksen valtuutettu ( varajäsen )

Olen Satu Taavitsainen, kansanedustaja Mikkelistä. Olen 38-vuotias, naimisissa ja kolmen lapsen äiti. Koulutukseltani olen sosionomi (amk) ja ennen kansanedustajuutta työskentelin toiminnanjohtajana Etelä-Savon sosiaali- ja terveysalan järjestöjen tuki ry:ssä.

Poliittinen herätykseni tapahtui 90-luvun lopulla ollessani kuukausien ajan vapaaehtoistyössä köyhien ja asunnottomien parissa USA:ssa. En halua, että Suomessa ajaudutaan kohti amerikkalaistyylistä epätasa-arvoista yhteiskuntaa.

SDP:n politiikan suuntaviivat ovat aina lähteneet tavallisten ihmisten elämästä ja elinolojen parantamisesta – siksi liityin nuorena sosialidemokraatteihin.

Kuntapolitiikassa olen ollut vuodesta 2000 ja tällä hetkellä olen myös Mikkelin kaupunginvaltuuston puheenjohtaja.

Toimintatapani on käydä käsiksi asioihin ja hankkia taustoista tarvittavat ja riittävät tiedot sekä ohjata yhteistyössä toisten kanssa asioita oikeaan suuntaan.

Työllisyyden parantaminen sekä pieni- ja keskituloisten palkan- ja eläkkeensaajien, itsensätyöllistäjien, lapsiperheiden, vanhusten ja vammaisten arjen parantaminen sekä julkisten palveluiden puolustaminen ja kehittäminen ovat olleet ja tulevat olemaan perustehtäviäni politiikassa sekä kuntatasolla että eduskunnassa.