Ville Skinnari

Skinnari Ville

Kansanedustaja, puolueen 3. vpj.
www.villeskinnari.fi

Kansanedustaja.

Kotisivut: www.villeskinnari.fi
Email: ville.skinnari(ät)eduskunta.fi

Avustaja: Anette Karlsson
Email: anette.karlsson(ät)eduskunta.fi

Toimielinjäsenyydet ja tehtävät eduskunnassa:

• Talousvaliokunta
  • Perustuslakivaliokunta
  • Lakivaliokunta ( varajäsen )
  • Pohjoismaiden neuvoston Suomen valtuuskunta

Olen 41-vuotias juristi (Master of Laws) ja ekonomi (BBA ja BA Hons) Lahdesta. Vaimoni Tea on liikunnanohjaaja ja meillä on kolme lasta (5, 11, ja 13 v.)

Olen toiminut 15 vuotta vastuullisissa elinkeinoelämän, aluekehityksen ja kansainvälistymisen asiantuntijatehtävissä Suomessa ja ulkomailla. Viimeksi toimin lakimiehenä ja pienyrittäjänä liikejuridiikkaan erikoistuneessa asianajotoimistossa Helsingissä painopisteenä kansainvälistyvät kasvuyritykset.

Kansainvälistä kokemusta ja kielitaitoa minulle on kertynyt vuosina 1995-2001 Iso-Britanniassa, Hollannissa ja Japanissa. Aluekehitysjohtajana toimin Koillis-Suomessa vuosina 2005-2009 vastuualueena mm. Venäjän ja Barentsin lähialueyhteistyö.

SDP:n jäsen olen ollut v. 2003 ja toiminut siitä saakka asiantuntijana eri yhteyksissä. Oman poliittisen urani aloitin vuonna 2012 Lahdessa kaupunginvaltuutettuna. Toimin Päijät-Hämeen sosiaali- ja terveysyhtymän valtuuston puheenjohtajana sekä Lahti Energia Oy:n hallituksen varapuheenjohtajana.

Urheilu on ollut tärkeä osa elämääni: Olen pelannut jääkiekkoa SM-liigatasolla sekä edustanut Suomea eri ikäkausimaajoukkueissa.  Asun nykyisin Lahdessa, vapaa-ajan kotini sijaitsee Padasjoella.