Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Mitä olis Rooma ilman näitä ihania sypressipuita... tapaamisesta seuraavaan 24min taksi, 34min bussi vai 65min kävellen? Valitsin vaihtoehdon 4 - 100 min mutkitellen kävellen pieniä teitä :)miapetrakumpula

SDPshared image on Instagram

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa. #puoluevaltuusto #sdp #homekoulut #hallitussosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa.Sosialidemokraatit SDP

Satu Taavitsainenshared image on Instagram

Liikennekaari tuli tänään päätökseensä. Jätimme vastalauseen valiokunnan mietintöön. Suomalainen nykyinen säännelty taksijärjestelmä on edullinen, luotettava, palveleva, laadukas ja saatavissa aina ja kaikkialla. Sitä ei saa alasajaa. Haluamme sen säilyvän ja sitä kehitettävän. Aika näyttää, millaiseen sekasortoon taksipalvelut ajautuvat hallituspuolueiden huonojen arvovalintojen myötä.satutaavitsaine

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Kun kätilöiden kritiikki käänsi Sipilän pään sunnuntailisien leikkauksesta, niin voisiko sairaanhoitajien mielipide kääntää pään sotesta?

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Valtakunnansyyttäjä syytteeseen? Kansanedustajana en voi kommentoida riippumatonta tuomioistuinta. No tämä ei ole vielä tuomioistuimessa.

Kristiina Salonen

Salonen Kristiina

Kansanedustaja, puoluehallituksen jäsen
www.kristiinasalonen.fi

Kansanedustaja.

avustaja: Pilvi-Elina Kupias
Email: pilvi-elina.kupias(ät)eduskunta.fi

Toimielinjäsenyydet ja tehtävät eduskunnassa:

• Talousvaliokunta
  • Sosiaali- ja terveysvaliokunta
  • Kansaneläkelaitoksen valtuutettu

Eduskunnassa työhuoneeni tietokoneen ruudun reunalla on muistilappu. Se on siinä silmieni edessä palauttaakseen minut juurilleni silloin, kun tuntuu vaikealle.

Lappu muistuttaa minua siitä, ettei inhimillisyys, empatia ja pehmeät arvot ole poliitikolle heikkouksia. Muistilapussani lukee:
”Lempeyttä voi odottaa vain kaikkein vahvimmilta.”

Joskus poliitikon kovuutta luullaan vahvuudeksi. Lempeyttä voidaan pitää tahdon heikkoutena. Politiikka on kuitenkin työtä ihmisten kanssa. Se on luottamuksen rakentamista toisiin, vaikuttaakseen. Kovuus etäännyttää kansanedustajan ihmisistä ja todellisuudesta.

Vahvuutta ja periksiantamattomuutta tarvitaan taisteluissa asioiden puolesta. Niiden lisäksi tarvitaan lempeyttä taisteluissa ihmisten puolesta. On uskallettava nähdä ihminen ja kuulla hänen tarinansa. Sinunkin tarinasi ansaitsee tulla kuulluksi, koska – sinä olet tärkeä.