Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Nyt on aika ottaa rohkeita askeleita kohti uuden ajan elinkeino- ja teknologiapolitiikkaa. SDP on valmistellut kasvua ja työllisyyttä tukevan strategian, jossa esitettyihin toimiin toivottavasti myös maan hallitus tarttuu. - Ympäristöteknologiassa ja kierto- ja jakamistaloudessa olisi runsaasti hyödyntämätöntä kasvupotentiaalia, samoin palvelu- ja matkailualalla. Lisäpanostukset tutkimukseen ja tuotekehitykseen ovat nyt välttämättömiä, sanoo SDP:n kansanedustaja Lauri Ihalainen.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

– Katse pitäisi nostaa pelkästä hintakilpailukyvystä vientiin ja elinkeinopuolen uudistukseen. Suomella olisi hyvät mahdollisuudet muun muassa energiatehokkuudessa, ympäristöteknologiassa ja kiertotaloudessa. Olisin odottanut puoliväliriihessä jykevämpiä linjauksia, sanoo SDP:n kansanedustaja Lauri Ihalainen.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

SDP:n työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan demarit Tarja Filatov (pj.), Merja Mäkisalo-Ropponen ja Ilmari Nurminen toivottavat kaikille hyvää vappua. Jokainen meistä on tärkeä osa Suomen menestystarinaa ja jokaiselle meistä on löydettävä oma paikka yhteiskunnasta.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

The Social Democratic Party of Finland strongly condemns the violence that erupted in the Parliament in Skopje. What took place, did not follow the basic principles of parliamentary democracy and is not an acceptable way to influence democratic processes.Sosialidemokraatit SDP

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Hallintarekisteri on kuin koulutusleikkaukset. Kukaan ei kuulemma niitä halua, mutta vastakkaisista lupauksista huolimatta ne silti etenee.

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Hallituksen esitys uudeksi arvopaperilaiksi sisältää jälleen kerran moneen kertaan kuopatun hallintarekisterin samoine ongelmineen kuin aiempina kertoina. Sitä ei pidä hyväksyä. "Vaadimme, että lakiesitys palautetaan kiireelliseen lisävalmisteluun ja siihen lisätään selkeä sijoittajiin kohdistuvat hallintarekisteröinnin kielto myös sijoitettaessa ulkomailla liikkeeseen laskettuihin suomalaisyhtiöiden arvopapereihin. On myös varmistettava, että tiedot omistajista ja sijoituksista todella saadaan ulkomaisista arvopaperikeskuksista", kertoo Lauri Ihalainen. Klikkaa peukkua ja jaa eteenpäin, jos olet Laurin kanssa samaa mieltä!Sosialidemokraatit SDP

Kristiina Salonen

Salonen Kristiina

Kansanedustaja, puoluehallituksen jäsen
www.kristiinasalonen.fi

Kansanedustaja.

avustaja: Pilvi-Elina Kupias
Email: pilvi-elina.kupias(ät)eduskunta.fi

Toimielinjäsenyydet ja tehtävät eduskunnassa:

• Talousvaliokunta
  • Sosiaali- ja terveysvaliokunta
  • Kansaneläkelaitoksen valtuutettu

Eduskunnassa työhuoneeni tietokoneen ruudun reunalla on muistilappu. Se on siinä silmieni edessä palauttaakseen minut juurilleni silloin, kun tuntuu vaikealle.

Lappu muistuttaa minua siitä, ettei inhimillisyys, empatia ja pehmeät arvot ole poliitikolle heikkouksia. Muistilapussani lukee:
”Lempeyttä voi odottaa vain kaikkein vahvimmilta.”

Joskus poliitikon kovuutta luullaan vahvuudeksi. Lempeyttä voidaan pitää tahdon heikkoutena. Politiikka on kuitenkin työtä ihmisten kanssa. Se on luottamuksen rakentamista toisiin, vaikuttaakseen. Kovuus etäännyttää kansanedustajan ihmisistä ja todellisuudesta.

Vahvuutta ja periksiantamattomuutta tarvitaan taisteluissa asioiden puolesta. Niiden lisäksi tarvitaan lempeyttä taisteluissa ihmisten puolesta. On uskallettava nähdä ihminen ja kuulla hänen tarinansa. Sinunkin tarinasi ansaitsee tulla kuulluksi, koska – sinä olet tärkeä.