Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Suomen talouden kirittämiseksi tarvitaan rohkeita uudistuksia ja reippaita, tulevaisuutta rakentavia investointeja. SDP tarjoaa hallitukselle puoliväliriihen alla eväitä, millä taloustavoitteita on mahdollista saavuttaa ja talouden menopaineisiin voidaan vastata, eikä lisäleikkauksiin tarvitse ryhtyä.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Uusia ajatuksia, näkökulmia, elämyksiä, ravistelua, tietoa ja taitoa. Nautitaan joko diginä tai perinteisesti ja annostellaan runsaalla kädellä - kirjallisuuden ilo kuuluu meille kaikille! Ajatuksia herättävää kirjan ja ruusun päivää!Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Ikäihmisten laadukas hoito ei toteudu tällä hetkellä kaikkialla, ja jopa kaltoinkohtelu on todellinen ongelma. Alalle opiskeleville pitää ensi tilassa palauttaa soveltuvuuskokeet, joka karsii soveltumattomat pois jo pääsykoevaiheessa. Tämän lisäksi on syytä käydä laaja keskustelu siitä, mitä laadukas hoito pitää sisällään. Säästöjä vanhustenhoito ei kestä enää ollenkaan.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti, koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan ja tieteen merkitystä kyseenalaistetaan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's March for Science!Sosialidemokraatit SDP

SDPshared video on Instagram

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti ja koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's march for science! #marchforscience #tiedemarssi #tiede #tutkimus #tutkija #tutkijatsosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Miapetra Kumpula-Natri muistuttaa, että sisäilmaongelmista kärsiviä kouluja voitaisiin korjata EU:sta saatavien tukirahojen avulla. Rahaa pitää vain osata ja viitsiä hakea.Sosialidemokraatit SDP

Sirpa Paatero

Paatero Sirpa

Kansanedustaja, puoluevaltuuston puheenjohtaja
www.sirpapaatero.net

avustaja: Mari-Elina Koivusalo
Email: mari-elina.koivusalo(ät)eduskunta.fi

Liikunta

• TUL pj CSIT kansainvälinen liitto vpj
  • Kisakeskus säätiö, Stadion säätiö
  • UKK instituutti hallitus

Olympiakomitea valtuuskunta

Muut

• Ehyt hallitus (varaj), Nuoret Kotkat (jäsen), ja kannatusjäsenenä monessa muussakin: kuluttaja, retkeily, ensi ja turvakoti, kehitysvamma, palvelutalo ym järjestössä

Toimielinjäsenyydet ja tehtävät eduskunnassa:

• Hallintovaliokunta
  • Puolustusvaliokunta

Olen varsin tavallinen aikuinen nainen

Voin sanoa kasvaneeni sosialidemokraatiksi. Perheen vaikutus arvopohjaani on ollut vahva, vaikkei politiikkaa varsinaisesti kotona juuri puhuttukaan. Koskaan en kuitenkaan tullut edes ajatelleeksi muita vaihtoehtoja. Toivottavasti sosialidemokraattisen arvopohjan välittäminen on onnistunut myös omille lapsilleni.

Elämääni on aina mahtunut paljon. Olenkin kiitollinen saadessani olla yhä monessa mukana. Aktiivinen toimiminen eri yhdistyksissä ja harrastuksissa täyttää yhä vapaa-aikani. Olen viihtynyt hyvin niin yhdistyksen puheenjohtajan kuin sivustaseuraajankin rooleissa. Osaan nauttia myös vain mukana olemisesta yhtenä joukon jäsenenä, esimerkiksi ohjattavana tanssiharjoituksissa.

Olen tottunut jo lapsesta saakka siihen, että ympärilläni on paljon ihmisiä, ja että vanhemmista ja isovanhemmistakin jokainen on aina vuorollaan ollut mukana järjestöhommissa. Joskus olen jopa todennut, että elän ihmisistä. Yksin olemista olen saanut harjoitella oikeastaan vasta kansanedustaja-aikana asuessani viikot Helsingissä.

Elämääni ei tähän mennessä ole sisältynyt huimaa dramatiikkaa. Maailmani ei romutu kovin pienistä asioista. Oman perheen ja suvun lisäksi ystävät ja kaverit pitävät minut tiukasti kiinni arjessa.

Haluan tehdä asiat mahdollisimman hyvin. Kaikkeen mihin ryhdyn ja lupaudun, suhtaudun kunnioittavasti ja nöyryydellä. Innostun helposti uusista asioista ja projekteista. Joidenkin mielestä ehkä liiankin helposti. Uusia tehtäviä en ole kuitenkaan koskaan ajatellut rasitteina vaan uusina haasteina, jotka antavat lisää virtaa. Paikoilleen jääminen tylsistyttää ja lamauttaa nopeasti. Ehkäpä näistä syistä olenkin saanut kokea ja kokeilla monenlaisia tehtäviä. Haluan olla mukana aina siellä missä tapahtuu.