Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

En meinannut päästä Airbnb paikkaani, kun poliisi piiritti aluetta. Mutta selvisin puhumalla - ja kun huomasivat kaulakorttini GSMA mobile congress. Siinä luki kyllä Ministerial program mutta iltani päättyi jo. Tuossa iltapalani selän takana selitys - Músical Palacesta lähti juuri Espanjan prinssi. Ikkunapaikalla istui kahvilla kaksi jääkaapin kokoista miestä. Isot turvajärjestelyt - mutta mulla hyvä iltapala!miapetrakumpula

Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Tuo tuttu teksti ja lentäminen yleensäkin tuntuu ihan eriltä, kun on lomamatka perheen kanssa tai työmatka. Nyt jälkimmäinen - ja hitsi piti läheltä myöhästyminen - kaksi eri yhteisöiden lentoa samaan aikaan Barcelonaan! Molemmat täysiä, osittain liene myös kansainvälisten telekommunikaatiomessujen vuoksi!miapetrakumpula

Nasima Razmyarshared tweet on Twitter

Se päivä kun perussuomalaisissa kerrotaan, että tämä oli rasistista, nyt saa riittää! Vaan eipä taida sitä päivää tulla.

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Mitä tästä ei olisi saanut sanoa? Vartia sanoo edustavansa uutta poliittista kulttuuria, mutta eikö hän päinvastoin edusta ikivanhaa ja kyseenalaista kulttuuria: aikaa, jolloin herrat suhmuroivat, poliitikot pelastavat toisiansa ja kansa maksaa. Yhteiskunnan yhdessä sovittuja pelisääntöjen sijaan astuu vahvemman oikeus. Nythän hallituspuolueiden ja vihreiden tuella uhkaa syntyä tilanne, jossa valtio menettää 34 miljoonaa euroa eikä asiasta vastaa kukaan."Sosialidemokraatit SDP

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Ekaksi aamulla suoritettiin vauvauinnissa diplomi, ja sitten mentiin torille kuuntelemaan Antti Rinnettä sekä tapaamaan ihmisiä. Uintidiplomin suorittaja nukkui koko tilaisuuden ajan. En tiedä kumpi toimi parempana nukuttajana - uinti vai jo äidin vatsassa tasaisesti toistunut yhteiskunnallinen puhe. 😉kristiinasalonen

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n kansanedustaja Merja Mäkisalo-Ropponen on ilahtunut pääministeri Juha Sipilän torstaina eduskunnan kyselytunnilla antamasta lupauksesta kutsua puolueet koolle keskustelemaan julkisten rakennusten sisäilmaongelmien poistamisesta. Sosialidemokraatit esittivät hallitukselle, että puolueet käynnistäisivät yhdessä hankkeen, jonka tavoitteena on etsiä konkreettisia keinoja sisäilmaongelmien poistamiseksi. ─ Nyt on käytävä sanoista tekoihin. Julkisten rakennusten sisäilmaongelmat ovat suuri uhka terveydelle ja monet lapset sekä aikuiset altistuvat jopa elinikäisille sairauksille huonon sisäilman vuoksi. Arviolta 600 000-800 000 suomalaista altistuu päivittäin homeesta johtuville sisäilman epäpuhtauksille. Ongelma ei koske vain kouluja vaan myös esimerkiksi ikäihmisten hoitopaikkoja, joissa hoitajat ja vanhukset oireilevat vakavasti. On hienoa, että nyt on syntymässä puoluerajat ylittävää yhteisymmärrystä ongelman kitkemiseksi, Mäkisalo-Ropponen kertoo.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Hallituksen ja työmarkkinajärjestöjen neuvottelupöydällä on useita – kymmenen kohdan lista asioista, joista olisi hyvä päästä ratkaisuun ennen kehysriihtä. Joukossa on ratkaisujen hakeminen ns. 0-sopimusehtoihin ja siihen mitä työttömien omaehtoista koulutusta työttömyysturvalla. Toivottavasti näissä neuvotteluissa päästään ratkaisuun."Sosialidemokraatit SDP

Sirpa Paatero

Paatero Sirpa

Kansanedustaja, puoluevaltuuston puheenjohtaja
www.sirpapaatero.net

Avustaja: Anette Karlsson
Email: anette.karlsson(ät)eduskunta.fi

Liikunta

• TUL pj CSIT kansainvälinen liitto vpj
  • Kisakeskus säätiö, Stadion säätiö
  • UKK instituutti hallitus

Olympiakomitea valtuuskunta

Muut

• Ehyt hallitus (varaj), Nuoret Kotkat (jäsen), ja kannatusjäsenenä monessa muussakin: kuluttaja, retkeily, ensi ja turvakoti, kehitysvamma, palvelutalo ym järjestössä

Toimielinjäsenyydet ja tehtävät eduskunnassa:

• Hallintovaliokunta
  • Puolustusvaliokunta

Olen varsin tavallinen aikuinen nainen

Voin sanoa kasvaneeni sosialidemokraatiksi. Perheen vaikutus arvopohjaani on ollut vahva, vaikkei politiikkaa varsinaisesti kotona juuri puhuttukaan. Koskaan en kuitenkaan tullut edes ajatelleeksi muita vaihtoehtoja. Toivottavasti sosialidemokraattisen arvopohjan välittäminen on onnistunut myös omille lapsilleni.

Elämääni on aina mahtunut paljon. Olenkin kiitollinen saadessani olla yhä monessa mukana. Aktiivinen toimiminen eri yhdistyksissä ja harrastuksissa täyttää yhä vapaa-aikani. Olen viihtynyt hyvin niin yhdistyksen puheenjohtajan kuin sivustaseuraajankin rooleissa. Osaan nauttia myös vain mukana olemisesta yhtenä joukon jäsenenä, esimerkiksi ohjattavana tanssiharjoituksissa.

Olen tottunut jo lapsesta saakka siihen, että ympärilläni on paljon ihmisiä, ja että vanhemmista ja isovanhemmistakin jokainen on aina vuorollaan ollut mukana järjestöhommissa. Joskus olen jopa todennut, että elän ihmisistä. Yksin olemista olen saanut harjoitella oikeastaan vasta kansanedustaja-aikana asuessani viikot Helsingissä.

Elämääni ei tähän mennessä ole sisältynyt huimaa dramatiikkaa. Maailmani ei romutu kovin pienistä asioista. Oman perheen ja suvun lisäksi ystävät ja kaverit pitävät minut tiukasti kiinni arjessa.

Haluan tehdä asiat mahdollisimman hyvin. Kaikkeen mihin ryhdyn ja lupaudun, suhtaudun kunnioittavasti ja nöyryydellä. Innostun helposti uusista asioista ja projekteista. Joidenkin mielestä ehkä liiankin helposti. Uusia tehtäviä en ole kuitenkaan koskaan ajatellut rasitteina vaan uusina haasteina, jotka antavat lisää virtaa. Paikoilleen jääminen tylsistyttää ja lamauttaa nopeasti. Ehkäpä näistä syistä olenkin saanut kokea ja kokeilla monenlaisia tehtäviä. Haluan olla mukana aina siellä missä tapahtuu.