Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tänään MOT-ohjelmassa puhutaan kilpailuttamisesta ja sen vaikutuksesta vammaisten ihmisten arkeen. Miltä tuntuisi jos kotona ei saisi päättää arkiasioista? Entä jos kilpailutus pakottaisi muuttamaan pois kotoa? Uusi hankintalaki on tuonut mukanaan paljon ongelmia ja huolta vammaisille ihmisille ja heidän läheisilleen. Me haluamme, että vammaisten ihmisten palvelut rajataan kilpailutuksen ulkopuolelle. Jaa kuva, jos olet samaa mieltä!Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Kristiina Salonen esittää pääministerille vakavan vetoomuksen, ettei neuvolapalveluita ulotettaisi pakkoyhtiöittämisen piiriin: "Säästäkää neuvolat. Se on suomalaislasten tasa-arvon perusta. Kouluterveydenhuolto on jo poistettu soten markkinamallista. Nyt pois on saatava vielä neuvolat." Jos olet samaa mieltä Kristiinan kanssa, jaa viesti eteenpäin.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared note on Facebook

Lue SDP:n Helsingin pormestariehdokkaan Tuula Haataisen tarina tuusniemeläisestä tytöstä ministeriksi, apulaiskaupunginjohtajaksi, kaupunginvaltuutetuksi ja kansanedustajaksi. Tässä kattavassa ja koskettavassa jutussa Tuula kertoo elämäntarinansa lisäksi myös mietteitään muun muassa äitiydestä, perheestä, tasa-arvosta ja tämän päivän politiikasta.Sosialidemokraatit SDP

Miapetra Kumpula-Natri

Europarlamentaarikko
050 511 3004, Belgia: +32 472 109 151 Lankapuhelin: +32 2 2845 294
miapetra.fi

Syntymäaika ja -paikka: 19.05.1972 Vaasa

Nykyinen kotikunta: Vaasa

Yhteystiedot:

Miapetra Kumpula-Natri
Euroopan parlamentin jäsen
miapetra.kumpula-natri(at)europarl.europa.eu
puh. + 358 50 511 3004
Belgia: +32 472 109 151
Lankapuhelin:+32 2 2845 294

Avustajat Brysselissä:

Tuomas Nirkkonen
energia- ja teollisuusasiat (ITRE-valiokunta)
tuomas.nirkkonen[at]europarl.europa.eu
Puh. +32 22837294

Susanna Salovaara
työllisyys- ja sosiaaliasiat, kalenteri (EMPL-valiokunta)
Susanna.salovaara[at)europarl.europa.eu
Mob. +32 488 479 508

Kotimaan koordinaattori:

Niilo Toivonen
niilo.toivonen(at)eduskunta.fi
Puh. +3585 0491 5650

Työni johtolankana on edistää työllisyyttä, lasten asemaa, perheiden jaksamista, hyvinvointipalvelujen parantamista ja energian kohtuuhintaa. Kannatan ilmasto- ja energiapolitiikkaan pitkäjänteisiä pelisääntöjä, joilla myös Suomi pärjää. Vaikuttaminen ei lopu valtiomme rajoihin, vaan olemme osa Eurooppaa.

Ennen kansanedustajauraani työskentelin pääministeri Lipposen erityisavustajana ja Eurooppalainen Suomi ry:n tiedottajana sekä vt. toiminnanjohtajana. Suurimpia projekteja olivat Euroopan unionista ja eurosta tiedottavat kampanjat. Akateeminen ura odottelee etenemistään Vaasan yliopistossa, jossa olen kauppatieteen ylioppilas.

Olen Pohjanmaan maakuntaliiton valtuuston puheenjohtaja ja olen ollut Vaasan kaupunginvaltuutettu vuodesta 1997.

Koulutus: ylioppilas 1991 (Kirkkopuiston lukio, Vaasa), BSc (insinööri) 1995 (Vaasan teknillinen oppilaitos), kauppatieteiden ylioppilas 1995 – (Vaasan yliopisto)

Kielitaito: sujuva englanti ja ruotsi, kohtalainen ranska, venäjän alkeet

Työura: tiedottaja, vt. toiminnanjohtaja Eurooppalainen Suomi ry:ssä 1997-2000, pääministerin erityisavustaja (eduskuntasihteeri) valtioneuvoston kansliassa 2000-2003, kansanedustajana 19.03.2003 – (Vaasan vaalipiiri)

Eduskuntatoiminta