Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

En meinannut päästä Airbnb paikkaani, kun poliisi piiritti aluetta. Mutta selvisin puhumalla - ja kun huomasivat kaulakorttini GSMA mobile congress. Siinä luki kyllä Ministerial program mutta iltani päättyi jo. Tuossa iltapalani selän takana selitys - Músical Palacesta lähti juuri Espanjan prinssi. Ikkunapaikalla istui kahvilla kaksi jääkaapin kokoista miestä. Isot turvajärjestelyt - mutta mulla hyvä iltapala!miapetrakumpula

Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Tuo tuttu teksti ja lentäminen yleensäkin tuntuu ihan eriltä, kun on lomamatka perheen kanssa tai työmatka. Nyt jälkimmäinen - ja hitsi piti läheltä myöhästyminen - kaksi eri yhteisöiden lentoa samaan aikaan Barcelonaan! Molemmat täysiä, osittain liene myös kansainvälisten telekommunikaatiomessujen vuoksi!miapetrakumpula

Nasima Razmyarshared tweet on Twitter

Se päivä kun perussuomalaisissa kerrotaan, että tämä oli rasistista, nyt saa riittää! Vaan eipä taida sitä päivää tulla.

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Mitä tästä ei olisi saanut sanoa? Vartia sanoo edustavansa uutta poliittista kulttuuria, mutta eikö hän päinvastoin edusta ikivanhaa ja kyseenalaista kulttuuria: aikaa, jolloin herrat suhmuroivat, poliitikot pelastavat toisiansa ja kansa maksaa. Yhteiskunnan yhdessä sovittuja pelisääntöjen sijaan astuu vahvemman oikeus. Nythän hallituspuolueiden ja vihreiden tuella uhkaa syntyä tilanne, jossa valtio menettää 34 miljoonaa euroa eikä asiasta vastaa kukaan."Sosialidemokraatit SDP

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Ekaksi aamulla suoritettiin vauvauinnissa diplomi, ja sitten mentiin torille kuuntelemaan Antti Rinnettä sekä tapaamaan ihmisiä. Uintidiplomin suorittaja nukkui koko tilaisuuden ajan. En tiedä kumpi toimi parempana nukuttajana - uinti vai jo äidin vatsassa tasaisesti toistunut yhteiskunnallinen puhe. 😉kristiinasalonen

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n kansanedustaja Merja Mäkisalo-Ropponen on ilahtunut pääministeri Juha Sipilän torstaina eduskunnan kyselytunnilla antamasta lupauksesta kutsua puolueet koolle keskustelemaan julkisten rakennusten sisäilmaongelmien poistamisesta. Sosialidemokraatit esittivät hallitukselle, että puolueet käynnistäisivät yhdessä hankkeen, jonka tavoitteena on etsiä konkreettisia keinoja sisäilmaongelmien poistamiseksi. ─ Nyt on käytävä sanoista tekoihin. Julkisten rakennusten sisäilmaongelmat ovat suuri uhka terveydelle ja monet lapset sekä aikuiset altistuvat jopa elinikäisille sairauksille huonon sisäilman vuoksi. Arviolta 600 000-800 000 suomalaista altistuu päivittäin homeesta johtuville sisäilman epäpuhtauksille. Ongelma ei koske vain kouluja vaan myös esimerkiksi ikäihmisten hoitopaikkoja, joissa hoitajat ja vanhukset oireilevat vakavasti. On hienoa, että nyt on syntymässä puoluerajat ylittävää yhteisymmärrystä ongelman kitkemiseksi, Mäkisalo-Ropponen kertoo.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Hallituksen ja työmarkkinajärjestöjen neuvottelupöydällä on useita – kymmenen kohdan lista asioista, joista olisi hyvä päästä ratkaisuun ennen kehysriihtä. Joukossa on ratkaisujen hakeminen ns. 0-sopimusehtoihin ja siihen mitä työttömien omaehtoista koulutusta työttömyysturvalla. Toivottavasti näissä neuvotteluissa päästään ratkaisuun."Sosialidemokraatit SDP

Miapetra Kumpula-Natri

Europarlamentaarikko
050 511 3004, Belgia: +32 472 109 151 Lankapuhelin: +32 2 2845 294
miapetra.fi

Syntymäaika ja -paikka: 19.05.1972 Vaasa

Nykyinen kotikunta: Vaasa

Yhteystiedot:

Miapetra Kumpula-Natri
Euroopan parlamentin jäsen
miapetra.kumpula-natri(at)europarl.europa.eu
puh. + 358 50 511 3004
Belgia: +32 472 109 151
Lankapuhelin:+32 2 2845 294

Avustajat Brysselissä:

Tuomas Nirkkonen
energia- ja teollisuusasiat (ITRE-valiokunta)
tuomas.nirkkonen[at]europarl.europa.eu
Puh. +32 22837294

Susanna Salovaara
työllisyys- ja sosiaaliasiat, kalenteri (EMPL-valiokunta)
Susanna.salovaara[at)europarl.europa.eu
Mob. +32 488 479 508

Kotimaan koordinaattori:

Niilo Toivonen
niilo.toivonen(at)eduskunta.fi
Puh. +3585 0491 5650

Työni johtolankana on edistää työllisyyttä, lasten asemaa, perheiden jaksamista, hyvinvointipalvelujen parantamista ja energian kohtuuhintaa. Kannatan ilmasto- ja energiapolitiikkaan pitkäjänteisiä pelisääntöjä, joilla myös Suomi pärjää. Vaikuttaminen ei lopu valtiomme rajoihin, vaan olemme osa Eurooppaa.

Ennen kansanedustajauraani työskentelin pääministeri Lipposen erityisavustajana ja Eurooppalainen Suomi ry:n tiedottajana sekä vt. toiminnanjohtajana. Suurimpia projekteja olivat Euroopan unionista ja eurosta tiedottavat kampanjat. Akateeminen ura odottelee etenemistään Vaasan yliopistossa, jossa olen kauppatieteen ylioppilas.

Olen Pohjanmaan maakuntaliiton valtuuston puheenjohtaja ja olen ollut Vaasan kaupunginvaltuutettu vuodesta 1997.

Koulutus: ylioppilas 1991 (Kirkkopuiston lukio, Vaasa), BSc (insinööri) 1995 (Vaasan teknillinen oppilaitos), kauppatieteiden ylioppilas 1995 – (Vaasan yliopisto)

Kielitaito: sujuva englanti ja ruotsi, kohtalainen ranska, venäjän alkeet

Työura: tiedottaja, vt. toiminnanjohtaja Eurooppalainen Suomi ry:ssä 1997-2000, pääministerin erityisavustaja (eduskuntasihteeri) valtioneuvoston kansliassa 2000-2003, kansanedustajana 19.03.2003 – (Vaasan vaalipiiri)

Eduskuntatoiminta