Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Suomen talouden kirittämiseksi tarvitaan rohkeita uudistuksia ja reippaita, tulevaisuutta rakentavia investointeja. SDP tarjoaa hallitukselle puoliväliriihen alla eväitä, millä taloustavoitteita on mahdollista saavuttaa ja talouden menopaineisiin voidaan vastata, eikä lisäleikkauksiin tarvitse ryhtyä.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Uusia ajatuksia, näkökulmia, elämyksiä, ravistelua, tietoa ja taitoa. Nautitaan joko diginä tai perinteisesti ja annostellaan runsaalla kädellä - kirjallisuuden ilo kuuluu meille kaikille! Ajatuksia herättävää kirjan ja ruusun päivää!Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Ikäihmisten laadukas hoito ei toteudu tällä hetkellä kaikkialla, ja jopa kaltoinkohtelu on todellinen ongelma. Alalle opiskeleville pitää ensi tilassa palauttaa soveltuvuuskokeet, joka karsii soveltumattomat pois jo pääsykoevaiheessa. Tämän lisäksi on syytä käydä laaja keskustelu siitä, mitä laadukas hoito pitää sisällään. Säästöjä vanhustenhoito ei kestä enää ollenkaan.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti, koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan ja tieteen merkitystä kyseenalaistetaan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's March for Science!Sosialidemokraatit SDP

SDPshared video on Instagram

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti ja koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's march for science! #marchforscience #tiedemarssi #tiede #tutkimus #tutkija #tutkijatsosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Miapetra Kumpula-Natri muistuttaa, että sisäilmaongelmista kärsiviä kouluja voitaisiin korjata EU:sta saatavien tukirahojen avulla. Rahaa pitää vain osata ja viitsiä hakea.Sosialidemokraatit SDP

Miapetra Kumpula-Natri

Europarlamentaarikko
050 511 3004, Belgia: +32 472 109 151 Lankapuhelin: +32 2 2845 294
miapetra.fi

Syntymäaika ja -paikka: 19.05.1972 Vaasa

Nykyinen kotikunta: Vaasa

Yhteystiedot:

Miapetra Kumpula-Natri
Euroopan parlamentin jäsen
miapetra.kumpula-natri(at)europarl.europa.eu
puh. + 358 50 511 3004
Belgia: +32 472 109 151
Lankapuhelin:+32 2 2845 294

Avustajat Brysselissä:

Tuomas Nirkkonen
energia- ja teollisuusasiat (ITRE-valiokunta)
tuomas.nirkkonen[at]europarl.europa.eu
Puh. +32 22837294

Susanna Salovaara
työllisyys- ja sosiaaliasiat, kalenteri (EMPL-valiokunta)
Susanna.salovaara[at)europarl.europa.eu
Mob. +32 488 479 508

Kotimaan koordinaattori:

Niilo Toivonen
niilo.toivonen(at)eduskunta.fi
Puh. +3585 0491 5650

Työni johtolankana on edistää työllisyyttä, lasten asemaa, perheiden jaksamista, hyvinvointipalvelujen parantamista ja energian kohtuuhintaa. Kannatan ilmasto- ja energiapolitiikkaan pitkäjänteisiä pelisääntöjä, joilla myös Suomi pärjää. Vaikuttaminen ei lopu valtiomme rajoihin, vaan olemme osa Eurooppaa.

Ennen kansanedustajauraani työskentelin pääministeri Lipposen erityisavustajana ja Eurooppalainen Suomi ry:n tiedottajana sekä vt. toiminnanjohtajana. Suurimpia projekteja olivat Euroopan unionista ja eurosta tiedottavat kampanjat. Akateeminen ura odottelee etenemistään Vaasan yliopistossa, jossa olen kauppatieteen ylioppilas.

Olen Pohjanmaan maakuntaliiton valtuuston puheenjohtaja ja olen ollut Vaasan kaupunginvaltuutettu vuodesta 1997.

Koulutus: ylioppilas 1991 (Kirkkopuiston lukio, Vaasa), BSc (insinööri) 1995 (Vaasan teknillinen oppilaitos), kauppatieteiden ylioppilas 1995 – (Vaasan yliopisto)

Kielitaito: sujuva englanti ja ruotsi, kohtalainen ranska, venäjän alkeet

Työura: tiedottaja, vt. toiminnanjohtaja Eurooppalainen Suomi ry:ssä 1997-2000, pääministerin erityisavustaja (eduskuntasihteeri) valtioneuvoston kansliassa 2000-2003, kansanedustajana 19.03.2003 – (Vaasan vaalipiiri)

Eduskuntatoiminta