Guzenina Maria

www.mariaguzenina.net

Avustaja: Kalhori Veronica
Email: veronica.kalhori(ät)eduskunta.fi

Toimielinjäsenyydet ja tehtävät eduskunnassa:

Perustuslakivaliokunta
Euroopan neuvoston Suomen valtuuskunta
Vain porukalla saadaan tuloksia aikaan

Vaihtoehdottomuuden korostaminen politiikassa on älyllistä valehtelua. Politiikassa jos missä tehdään jatkuvasti päätöksiä, joita ohjaa joko henkilökohtainen tai oman ryhmän moraalikäsitys – arvovalintojen pohjalta kumpuava ideologia.

Lähdin aikoinaan mukaan politiikkaan, koska halusin olla mukana edistämässä paremman vaihtoehdon menestystä. Ei voi olla niin, että vanhukset joutuvat alistumaan nöyryyttävään laitosmakuuttamiseen. Lasten päivähoidon on oltava lapsen kehitystä kannustavaa. Syrjäytyneille ei saa kääntää selkää. Apua tarvitseville perheille on löydyttävä tukea. Terveydenhuollon palveluista pitää tehdä kansallinen ylpeydenaihe. Tämä kaikki on mahdollista – jos niin valitaan.

Poliittiseen työhön voi osallistua monella rintamalla. Puolueen varapuheenjohtajana olen paraatipaikalla, mutta ilman kenttäväkeä ja arjen viestejä lähettäviä ihmisiä työni olisi vaillinaista. Vain porukalla saadaan tuloksia aikaan. Minua saa ja pitää käyttää hyväksi paremman maailman toteutumiseksi. Siksi olen tässä, ja tätä työtäni tekemässä.