Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Mitä olis Rooma ilman näitä ihania sypressipuita... tapaamisesta seuraavaan 24min taksi, 34min bussi vai 65min kävellen? Valitsin vaihtoehdon 4 - 100 min mutkitellen kävellen pieniä teitä :)miapetrakumpula

SDPshared image on Instagram

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa. #puoluevaltuusto #sdp #homekoulut #hallitussosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa.Sosialidemokraatit SDP

Satu Taavitsainenshared image on Instagram

Liikennekaari tuli tänään päätökseensä. Jätimme vastalauseen valiokunnan mietintöön. Suomalainen nykyinen säännelty taksijärjestelmä on edullinen, luotettava, palveleva, laadukas ja saatavissa aina ja kaikkialla. Sitä ei saa alasajaa. Haluamme sen säilyvän ja sitä kehitettävän. Aika näyttää, millaiseen sekasortoon taksipalvelut ajautuvat hallituspuolueiden huonojen arvovalintojen myötä.satutaavitsaine

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Kun kätilöiden kritiikki käänsi Sipilän pään sunnuntailisien leikkauksesta, niin voisiko sairaanhoitajien mielipide kääntää pään sotesta?

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Valtakunnansyyttäjä syytteeseen? Kansanedustajana en voi kommentoida riippumatonta tuomioistuinta. No tämä ei ole vielä tuomioistuimessa.

Krista Kiuru

Kiuru Krista

Kansanedustaja
kristakiuru.fi

avustaja: Leea Pennanen-Salli
Email: leea.pennanen-salli(ät)eduskunta.fi

Toimielinjäsenyydet ja tehtävät eduskunnassa:

Valtiovarainvaliokunta ( siv.- ja tiedejaoston pj. )
Liikenne- ja viestintävaliokunta ( varajäsen )
Sivistysvaliokunta ( varajäsen )
Euroopan turvallisuus- ja yhteistyöjärjestön parlamentaarisen yleiskokouksen Suomen valtuuskunta

Jos ei hyppää, ei lennä!

Olen aina saanut kuulla, että me 70-luvulla syntyneet emme koskaan tule saamaan aikaan mitään suurta. Me emme ole luoneet tyhjästä perusturvaa, kansakoulujärjestelmää tai osallistuneet Vanhan valtaukseen. Olen samalla sekä harmistunut että helpottunut.

Toki on niin, että monet hyvät asiat on tehty jo, mutta paljon riittää vielä töitä. Itselläni ei ole epäilystäkään, etteikö paljon voisi vielä saada aikaan. Onneksi myös satakuntalaiset luottavat 70-luvulla syntyneeseen porilaiseen, joten olen nyt muuttamassa maailmaa eduskunnassa. Haaste on siis otettu vastaan.

Jos ei hyppää, ei lennä! Mitään ei voi saada aikaan, ellei ole uskallusta ja rohkeutta aloittamiseen tai puuttumiseen. Siksi haluan suhtautua kaikkeen avoimesti, elää monipuolisesti elämästä nautiskellen, oppia jatkuvasti uusia asioita ja jakaa muiden kanssa elämäni pääomaa. Nuorena se tarkoitti filosofian ja yhteiskuntatieteiden opintoja, mutta myös yleissivistäviä ”tiedonkeruumatkoja” muissa Turun yliopiston tiedekunnissa.

Nuorena aikuisena taas halusin valita elämäntavan, jossa voisin antaa työssäni muillekin iloa ja löytämisen riemua. Siksi aloitin filosofian jatko-opinnot ja opetin samalla filosofiaa ja ilmaisutaitoa lukiolaisille. Yhteistä kaikelle eletylle elämälleni on se, että olen aina halunnut käyttää paljon aikaa yhteisiin asioihin vaikuttamiseen. Aloitin maailman parantamisen jo kouluaikana järjestöissä, ja yhä se jatkuu.

Olen myös keräilijä ja löytäjä, sillä rakastan vieraita kulttuureja ja kieliä. Ristisanojen sijasta ratkon mieluummin iltaisin vieraan kielen harjoituksia ja näin pidän yllä aina jotakin kieliprojektia. Tunnustettakoon lopuksi vielä, että keräilen myös tilaisuuden sattuessa kenkiä ja vanhoja esineitä.