SDPshared image on Instagram

Hallitus teki puoliväliriihessä huoltajakorotuksen perheellisille opiskelijoille, hyvä niin. Iso kuva on kuitenkin varsin toinen. Ensin hallitus leikkasi opiskelijoiden opintotuesta 86 euroa kuukaudessa ja sen jälkeen antoi puoliväliriihessä perheellisille opiskelijoille 75 euron huoltajakorotuksen. Lopputulos = perheellinen opiskelija saa 11 euroa vähemmän opintotukea kuin vuonna 2015. Näin tehdään oikeaoppinen silmänkääntötemppu. #opiskelija #huoltajakorotus #perhe #puoliväliriihi #silmänkääntötemppusosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Hallitus teki puoliväliriihessä huoltajakorotuksen perheellisille opiskelijoille, hyvä niin. Iso kuva on kuitenkin varsin toinen. Ensin hallitus leikkasi opiskelijoiden opintotuesta 86 euroa kuukaudessa ja sen jälkeen antoi puoliväliriihessä perheellisille opiskelijoille 75 euron huoltajakorotuksen. Lopputulos = perheellinen opiskelija saa 11 euroa vähemmän opintotukea kuin vuonna 2015. Näin tehdään oikeaoppinen silmänkääntötemppu.Sosialidemokraatit SDP

Timo Harakkashared tweet on Twitter

SOS jakaa lisää menoja ja ministerinsalkkuja ja tekee *seuraavalle* hallitukselle miljardileikkauksia. Tulkaa pois,Suomi ansaitsee parempaa.

Antti Rinneshared tweet on Twitter

Hallitus jää kauas työllisyystavoitteestaan. Illan uutinen: Kolme uutta ministeriä. Lopputulos on työllisyyden suhteen pettymys.

Ville Skinnarishared tweet on Twitter

Miljardi Soten tietojärjestelmiin on hyvä sijoitus, jos se käytetään uusin avoimiin järjestelmiin - ei upoteta rahoja vanhaan eli Apottiin.

Maria Guzeninashared image on Instagram

#suomi100 näyttely avattu Euroopan neuvoston yleiskokouksessa Strasbourgissa! Sataan vuoteen mahtuu paikoin vaikeaakin historiaa, mutta eteenpäin on menty. Tehdään seuraavista sadasta vieläkin hienompi menestystarina.maria_guzenina

Krista Kiuru

Kiuru Krista

Kansanedustaja
kristakiuru.fi

avustaja: Leea Pennanen-Salli
Email: leea.pennanen-salli(ät)eduskunta.fi

Toimielinjäsenyydet ja tehtävät eduskunnassa:

Valtiovarainvaliokunta ( siv.- ja tiedejaoston pj. )
Liikenne- ja viestintävaliokunta ( varajäsen )
Sivistysvaliokunta ( varajäsen )
Euroopan turvallisuus- ja yhteistyöjärjestön parlamentaarisen yleiskokouksen Suomen valtuuskunta

Jos ei hyppää, ei lennä!

Olen aina saanut kuulla, että me 70-luvulla syntyneet emme koskaan tule saamaan aikaan mitään suurta. Me emme ole luoneet tyhjästä perusturvaa, kansakoulujärjestelmää tai osallistuneet Vanhan valtaukseen. Olen samalla sekä harmistunut että helpottunut.

Toki on niin, että monet hyvät asiat on tehty jo, mutta paljon riittää vielä töitä. Itselläni ei ole epäilystäkään, etteikö paljon voisi vielä saada aikaan. Onneksi myös satakuntalaiset luottavat 70-luvulla syntyneeseen porilaiseen, joten olen nyt muuttamassa maailmaa eduskunnassa. Haaste on siis otettu vastaan.

Jos ei hyppää, ei lennä! Mitään ei voi saada aikaan, ellei ole uskallusta ja rohkeutta aloittamiseen tai puuttumiseen. Siksi haluan suhtautua kaikkeen avoimesti, elää monipuolisesti elämästä nautiskellen, oppia jatkuvasti uusia asioita ja jakaa muiden kanssa elämäni pääomaa. Nuorena se tarkoitti filosofian ja yhteiskuntatieteiden opintoja, mutta myös yleissivistäviä ”tiedonkeruumatkoja” muissa Turun yliopiston tiedekunnissa.

Nuorena aikuisena taas halusin valita elämäntavan, jossa voisin antaa työssäni muillekin iloa ja löytämisen riemua. Siksi aloitin filosofian jatko-opinnot ja opetin samalla filosofiaa ja ilmaisutaitoa lukiolaisille. Yhteistä kaikelle eletylle elämälleni on se, että olen aina halunnut käyttää paljon aikaa yhteisiin asioihin vaikuttamiseen. Aloitin maailman parantamisen jo kouluaikana järjestöissä, ja yhä se jatkuu.

Olen myös keräilijä ja löytäjä, sillä rakastan vieraita kulttuureja ja kieliä. Ristisanojen sijasta ratkon mieluummin iltaisin vieraan kielen harjoituksia ja näin pidän yllä aina jotakin kieliprojektia. Tunnustettakoon lopuksi vielä, että keräilen myös tilaisuuden sattuessa kenkiä ja vanhoja esineitä.