Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Suomen talouden kirittämiseksi tarvitaan rohkeita uudistuksia ja reippaita, tulevaisuutta rakentavia investointeja. SDP tarjoaa hallitukselle puoliväliriihen alla eväitä, millä taloustavoitteita on mahdollista saavuttaa ja talouden menopaineisiin voidaan vastata, eikä lisäleikkauksiin tarvitse ryhtyä.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Uusia ajatuksia, näkökulmia, elämyksiä, ravistelua, tietoa ja taitoa. Nautitaan joko diginä tai perinteisesti ja annostellaan runsaalla kädellä - kirjallisuuden ilo kuuluu meille kaikille! Ajatuksia herättävää kirjan ja ruusun päivää!Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Ikäihmisten laadukas hoito ei toteudu tällä hetkellä kaikkialla, ja jopa kaltoinkohtelu on todellinen ongelma. Alalle opiskeleville pitää ensi tilassa palauttaa soveltuvuuskokeet, joka karsii soveltumattomat pois jo pääsykoevaiheessa. Tämän lisäksi on syytä käydä laaja keskustelu siitä, mitä laadukas hoito pitää sisällään. Säästöjä vanhustenhoito ei kestä enää ollenkaan.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti, koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan ja tieteen merkitystä kyseenalaistetaan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's March for Science!Sosialidemokraatit SDP

SDPshared video on Instagram

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti ja koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's march for science! #marchforscience #tiedemarssi #tiede #tutkimus #tutkija #tutkijatsosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Miapetra Kumpula-Natri muistuttaa, että sisäilmaongelmista kärsiviä kouluja voitaisiin korjata EU:sta saatavien tukirahojen avulla. Rahaa pitää vain osata ja viitsiä hakea.Sosialidemokraatit SDP

Anneli Kiljunen

Kiljunen Anneli

Kansanedustaja
www.annelikiljunen.net

Avustaja: Pitkänen Tuulia
Email: tuulia.pitkanen(ät)eduskunta.fi

Toimielinjäsenyydet ja tehtävät eduskunnassa:

Sosiaali- ja terveysvaliokunta
Työelämä- ja tasa-arvovaliokunta ( varajäsen )
Kansaneläkelaitoksen valtuutettu

Yhteistyössä ihmisen asialla

Minulle jokainen ihminen on tärkeä. Haluan toimia siten, että kaikkia kansalaisia kohdellaan oikeudenmukaisesti. Yhteiskunnan on kannettava vastuuta kaikista ihmisistä, mutta ennen kaikkea se tarkoittaa heikossa asemassa olevien ihmisten huomioimista. Siinä työssä haluan olla mukana, parantamassa heidän elämäntilannettaan.

Uskon yhteiseen tekemiseen. Minulle monipuolinen yhteiskunnallinen toiminta – sosiaalityöntekijänä, luottamushenkilönä, kansanedustajana, olemalla mukana järjestötyössä ja vapaaehtoistoiminnassa – on erittäin tärkeää. Arvostan ihmisten erilaisia mielipiteitä ja näkemyksiä. Voimme ajatella asioista erilailla mutta yhdessä keskustelemalla ja toimimalla voimme rakentaa parempaa maailmaa.

On kolme asiaa, jotka ovat ihmisten välisen tasa-arvon ja oikeudenmukaisuuden kannalta ehdottoman tärkeitä. Jokaisella ihmisellä tulee olla oikeus koulutukseen. Jokaisella ihmisellä tulee olla oikeus työn tekemiseen. Jokaisella ihmisellä tulee olla oikeus saada tarvitsemansa sosiaali- ja terveydenhuollon palvelut. Kun elämän perusta on kunnossa, ihminen pystyy huolehtimaan omasta ja läheistensä hyvinvoinnista ja vaikuttamaan oman elämänsä kulkuun.

Ympäristöön ja luontoon liittyvät kysymykset ovat minulle tärkeitä. Eteläkarjalaisena etenkin Saimaan vesistön tilan parantaminen sekä Saimaan norpan ja kuutin suojelu ovat sydämenasioita.

Vietän vapaa-aikaa paljon lasten ja nuorten sekä liikunnan parissa. Yritän liikkua aina kun siihen on mahdollisuus. Liikunta mm. terveyden edistäjänä ja ylläpitäjänä on ehdottoman tärkeää. Terveyden edistäminen osana kaikkea politiikkaa on ehdoton mottoni. Se ei saa olla vain fraasi juhlapuheissa, vaan osa kaikkea päätöksentekoa ja jokaisen arkielämää.

Kotisivut: annelikiljunen.net
Email: anneli.kiljunen(ät)eduskunta.fi