Maria Guzeninashared image on Instagram

Espoon valtuuston tämän vaalikauden viimeisen kokouksen kunniaksi viimeinen yhteiskuva valtuuston puheenjohtajistona. Kiitos hyvästä yhteistyöstä Sirpa ja Marika!maria_guzenina

Eero Heinäluomashared tweet on Twitter

Terrori-isku lasten-nuorten konserttiin kertoo poikkeuksellisesta julmuudesta ja elämästä vieraantumisesta. Ajatukset uhreissa ja omaisissa.

Miapetra Kumpula-Nshared tweet on Twitter

Terveisiä työmatkalta EU naapurimaasta. Riittääkö tuntemus: pari vinkkiä 5p valuutta leu. 3p presidentti Dodon. 1p pääkaupunki Chisinau🇦🇩

Tuula Haatainenshared image on Instagram

Hanami Roihuvuoren kirsikkapuistossa vetää puoleensa lähes hartaaseen kukinnan ihailuun. Illan pitkä lenkki Tullisaaressa. Hieno päivä🌸haatainent

sirpa paateroshared tweet on Twitter

Länsi-kotkan ty 110v juhlassa Erkki Tuomioja: luokkayhteiskunta on tulossa mutta luokkatietoisuus ei samassa mitassa, vaan kanavoituu toisin

Anneli Kiljunen

Kiljunen Anneli

Kansanedustaja
www.annelikiljunen.net

Avustaja: Pitkänen Tuulia
Email: tuulia.pitkanen(ät)eduskunta.fi

Toimielinjäsenyydet ja tehtävät eduskunnassa:

Sosiaali- ja terveysvaliokunta
Työelämä- ja tasa-arvovaliokunta ( varajäsen )
Kansaneläkelaitoksen valtuutettu

Yhteistyössä ihmisen asialla

Minulle jokainen ihminen on tärkeä. Haluan toimia siten, että kaikkia kansalaisia kohdellaan oikeudenmukaisesti. Yhteiskunnan on kannettava vastuuta kaikista ihmisistä, mutta ennen kaikkea se tarkoittaa heikossa asemassa olevien ihmisten huomioimista. Siinä työssä haluan olla mukana, parantamassa heidän elämäntilannettaan.

Uskon yhteiseen tekemiseen. Minulle monipuolinen yhteiskunnallinen toiminta – sosiaalityöntekijänä, luottamushenkilönä, kansanedustajana, olemalla mukana järjestötyössä ja vapaaehtoistoiminnassa – on erittäin tärkeää. Arvostan ihmisten erilaisia mielipiteitä ja näkemyksiä. Voimme ajatella asioista erilailla mutta yhdessä keskustelemalla ja toimimalla voimme rakentaa parempaa maailmaa.

On kolme asiaa, jotka ovat ihmisten välisen tasa-arvon ja oikeudenmukaisuuden kannalta ehdottoman tärkeitä. Jokaisella ihmisellä tulee olla oikeus koulutukseen. Jokaisella ihmisellä tulee olla oikeus työn tekemiseen. Jokaisella ihmisellä tulee olla oikeus saada tarvitsemansa sosiaali- ja terveydenhuollon palvelut. Kun elämän perusta on kunnossa, ihminen pystyy huolehtimaan omasta ja läheistensä hyvinvoinnista ja vaikuttamaan oman elämänsä kulkuun.

Ympäristöön ja luontoon liittyvät kysymykset ovat minulle tärkeitä. Eteläkarjalaisena etenkin Saimaan vesistön tilan parantaminen sekä Saimaan norpan ja kuutin suojelu ovat sydämenasioita.

Vietän vapaa-aikaa paljon lasten ja nuorten sekä liikunnan parissa. Yritän liikkua aina kun siihen on mahdollisuus. Liikunta mm. terveyden edistäjänä ja ylläpitäjänä on ehdottoman tärkeää. Terveyden edistäminen osana kaikkea politiikkaa on ehdoton mottoni. Se ei saa olla vain fraasi juhlapuheissa, vaan osa kaikkea päätöksentekoa ja jokaisen arkielämää.

Kotisivut: annelikiljunen.net
Email: anneli.kiljunen(ät)eduskunta.fi