Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tänään MOT-ohjelmassa puhutaan kilpailuttamisesta ja sen vaikutuksesta vammaisten ihmisten arkeen. Miltä tuntuisi jos kotona ei saisi päättää arkiasioista? Entä jos kilpailutus pakottaisi muuttamaan pois kotoa? Uusi hankintalaki on tuonut mukanaan paljon ongelmia ja huolta vammaisille ihmisille ja heidän läheisilleen. Me haluamme, että vammaisten ihmisten palvelut rajataan kilpailutuksen ulkopuolelle. Jaa kuva, jos olet samaa mieltä!Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Kristiina Salonen esittää pääministerille vakavan vetoomuksen, ettei neuvolapalveluita ulotettaisi pakkoyhtiöittämisen piiriin: "Säästäkää neuvolat. Se on suomalaislasten tasa-arvon perusta. Kouluterveydenhuolto on jo poistettu soten markkinamallista. Nyt pois on saatava vielä neuvolat." Jos olet samaa mieltä Kristiinan kanssa, jaa viesti eteenpäin.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared note on Facebook

Lue SDP:n Helsingin pormestariehdokkaan Tuula Haataisen tarina tuusniemeläisestä tytöstä ministeriksi, apulaiskaupunginjohtajaksi, kaupunginvaltuutetuksi ja kansanedustajaksi. Tässä kattavassa ja koskettavassa jutussa Tuula kertoo elämäntarinansa lisäksi myös mietteitään muun muassa äitiydestä, perheestä, tasa-arvosta ja tämän päivän politiikasta.Sosialidemokraatit SDP

Anneli Kiljunen

Kiljunen Anneli

Kansanedustaja
www.annelikiljunen.net

Avustaja: Pitkänen Tuulia
Email: tuulia.pitkanen(ät)eduskunta.fi

Toimielinjäsenyydet ja tehtävät eduskunnassa:

Sosiaali- ja terveysvaliokunta
Työelämä- ja tasa-arvovaliokunta ( varajäsen )
Kansaneläkelaitoksen valtuutettu

Yhteistyössä ihmisen asialla

Minulle jokainen ihminen on tärkeä. Haluan toimia siten, että kaikkia kansalaisia kohdellaan oikeudenmukaisesti. Yhteiskunnan on kannettava vastuuta kaikista ihmisistä, mutta ennen kaikkea se tarkoittaa heikossa asemassa olevien ihmisten huomioimista. Siinä työssä haluan olla mukana, parantamassa heidän elämäntilannettaan.

Uskon yhteiseen tekemiseen. Minulle monipuolinen yhteiskunnallinen toiminta – sosiaalityöntekijänä, luottamushenkilönä, kansanedustajana, olemalla mukana järjestötyössä ja vapaaehtoistoiminnassa – on erittäin tärkeää. Arvostan ihmisten erilaisia mielipiteitä ja näkemyksiä. Voimme ajatella asioista erilailla mutta yhdessä keskustelemalla ja toimimalla voimme rakentaa parempaa maailmaa.

On kolme asiaa, jotka ovat ihmisten välisen tasa-arvon ja oikeudenmukaisuuden kannalta ehdottoman tärkeitä. Jokaisella ihmisellä tulee olla oikeus koulutukseen. Jokaisella ihmisellä tulee olla oikeus työn tekemiseen. Jokaisella ihmisellä tulee olla oikeus saada tarvitsemansa sosiaali- ja terveydenhuollon palvelut. Kun elämän perusta on kunnossa, ihminen pystyy huolehtimaan omasta ja läheistensä hyvinvoinnista ja vaikuttamaan oman elämänsä kulkuun.

Ympäristöön ja luontoon liittyvät kysymykset ovat minulle tärkeitä. Eteläkarjalaisena etenkin Saimaan vesistön tilan parantaminen sekä Saimaan norpan ja kuutin suojelu ovat sydämenasioita.

Vietän vapaa-aikaa paljon lasten ja nuorten sekä liikunnan parissa. Yritän liikkua aina kun siihen on mahdollisuus. Liikunta mm. terveyden edistäjänä ja ylläpitäjänä on ehdottoman tärkeää. Terveyden edistäminen osana kaikkea politiikkaa on ehdoton mottoni. Se ei saa olla vain fraasi juhlapuheissa, vaan osa kaikkea päätöksentekoa ja jokaisen arkielämää.

Kotisivut: annelikiljunen.net
Email: anneli.kiljunen(ät)eduskunta.fi