Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

En meinannut päästä Airbnb paikkaani, kun poliisi piiritti aluetta. Mutta selvisin puhumalla - ja kun huomasivat kaulakorttini GSMA mobile congress. Siinä luki kyllä Ministerial program mutta iltani päättyi jo. Tuossa iltapalani selän takana selitys - Músical Palacesta lähti juuri Espanjan prinssi. Ikkunapaikalla istui kahvilla kaksi jääkaapin kokoista miestä. Isot turvajärjestelyt - mutta mulla hyvä iltapala!miapetrakumpula

Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Tuo tuttu teksti ja lentäminen yleensäkin tuntuu ihan eriltä, kun on lomamatka perheen kanssa tai työmatka. Nyt jälkimmäinen - ja hitsi piti läheltä myöhästyminen - kaksi eri yhteisöiden lentoa samaan aikaan Barcelonaan! Molemmat täysiä, osittain liene myös kansainvälisten telekommunikaatiomessujen vuoksi!miapetrakumpula

Nasima Razmyarshared tweet on Twitter

Se päivä kun perussuomalaisissa kerrotaan, että tämä oli rasistista, nyt saa riittää! Vaan eipä taida sitä päivää tulla.

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Mitä tästä ei olisi saanut sanoa? Vartia sanoo edustavansa uutta poliittista kulttuuria, mutta eikö hän päinvastoin edusta ikivanhaa ja kyseenalaista kulttuuria: aikaa, jolloin herrat suhmuroivat, poliitikot pelastavat toisiansa ja kansa maksaa. Yhteiskunnan yhdessä sovittuja pelisääntöjen sijaan astuu vahvemman oikeus. Nythän hallituspuolueiden ja vihreiden tuella uhkaa syntyä tilanne, jossa valtio menettää 34 miljoonaa euroa eikä asiasta vastaa kukaan."Sosialidemokraatit SDP

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Ekaksi aamulla suoritettiin vauvauinnissa diplomi, ja sitten mentiin torille kuuntelemaan Antti Rinnettä sekä tapaamaan ihmisiä. Uintidiplomin suorittaja nukkui koko tilaisuuden ajan. En tiedä kumpi toimi parempana nukuttajana - uinti vai jo äidin vatsassa tasaisesti toistunut yhteiskunnallinen puhe. 😉kristiinasalonen

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n kansanedustaja Merja Mäkisalo-Ropponen on ilahtunut pääministeri Juha Sipilän torstaina eduskunnan kyselytunnilla antamasta lupauksesta kutsua puolueet koolle keskustelemaan julkisten rakennusten sisäilmaongelmien poistamisesta. Sosialidemokraatit esittivät hallitukselle, että puolueet käynnistäisivät yhdessä hankkeen, jonka tavoitteena on etsiä konkreettisia keinoja sisäilmaongelmien poistamiseksi. ─ Nyt on käytävä sanoista tekoihin. Julkisten rakennusten sisäilmaongelmat ovat suuri uhka terveydelle ja monet lapset sekä aikuiset altistuvat jopa elinikäisille sairauksille huonon sisäilman vuoksi. Arviolta 600 000-800 000 suomalaista altistuu päivittäin homeesta johtuville sisäilman epäpuhtauksille. Ongelma ei koske vain kouluja vaan myös esimerkiksi ikäihmisten hoitopaikkoja, joissa hoitajat ja vanhukset oireilevat vakavasti. On hienoa, että nyt on syntymässä puoluerajat ylittävää yhteisymmärrystä ongelman kitkemiseksi, Mäkisalo-Ropponen kertoo.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Hallituksen ja työmarkkinajärjestöjen neuvottelupöydällä on useita – kymmenen kohdan lista asioista, joista olisi hyvä päästä ratkaisuun ennen kehysriihtä. Joukossa on ratkaisujen hakeminen ns. 0-sopimusehtoihin ja siihen mitä työttömien omaehtoista koulutusta työttömyysturvalla. Toivottavasti näissä neuvotteluissa päästään ratkaisuun."Sosialidemokraatit SDP

Anneli Kiljunen

Kiljunen Anneli

Kansanedustaja
www.annelikiljunen.net

Avustaja: Pitkänen Tuulia
Email: tuulia.pitkanen(ät)eduskunta.fi

Toimielinjäsenyydet ja tehtävät eduskunnassa:

Sosiaali- ja terveysvaliokunta
Työelämä- ja tasa-arvovaliokunta ( varajäsen )
Kansaneläkelaitoksen valtuutettu

Yhteistyössä ihmisen asialla

Minulle jokainen ihminen on tärkeä. Haluan toimia siten, että kaikkia kansalaisia kohdellaan oikeudenmukaisesti. Yhteiskunnan on kannettava vastuuta kaikista ihmisistä, mutta ennen kaikkea se tarkoittaa heikossa asemassa olevien ihmisten huomioimista. Siinä työssä haluan olla mukana, parantamassa heidän elämäntilannettaan.

Uskon yhteiseen tekemiseen. Minulle monipuolinen yhteiskunnallinen toiminta – sosiaalityöntekijänä, luottamushenkilönä, kansanedustajana, olemalla mukana järjestötyössä ja vapaaehtoistoiminnassa – on erittäin tärkeää. Arvostan ihmisten erilaisia mielipiteitä ja näkemyksiä. Voimme ajatella asioista erilailla mutta yhdessä keskustelemalla ja toimimalla voimme rakentaa parempaa maailmaa.

On kolme asiaa, jotka ovat ihmisten välisen tasa-arvon ja oikeudenmukaisuuden kannalta ehdottoman tärkeitä. Jokaisella ihmisellä tulee olla oikeus koulutukseen. Jokaisella ihmisellä tulee olla oikeus työn tekemiseen. Jokaisella ihmisellä tulee olla oikeus saada tarvitsemansa sosiaali- ja terveydenhuollon palvelut. Kun elämän perusta on kunnossa, ihminen pystyy huolehtimaan omasta ja läheistensä hyvinvoinnista ja vaikuttamaan oman elämänsä kulkuun.

Ympäristöön ja luontoon liittyvät kysymykset ovat minulle tärkeitä. Eteläkarjalaisena etenkin Saimaan vesistön tilan parantaminen sekä Saimaan norpan ja kuutin suojelu ovat sydämenasioita.

Vietän vapaa-aikaa paljon lasten ja nuorten sekä liikunnan parissa. Yritän liikkua aina kun siihen on mahdollisuus. Liikunta mm. terveyden edistäjänä ja ylläpitäjänä on ehdottoman tärkeää. Terveyden edistäminen osana kaikkea politiikkaa on ehdoton mottoni. Se ei saa olla vain fraasi juhlapuheissa, vaan osa kaikkea päätöksentekoa ja jokaisen arkielämää.

Kotisivut: annelikiljunen.net
Email: anneli.kiljunen(ät)eduskunta.fi