Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tänään MOT-ohjelmassa puhutaan kilpailuttamisesta ja sen vaikutuksesta vammaisten ihmisten arkeen. Miltä tuntuisi jos kotona ei saisi päättää arkiasioista? Entä jos kilpailutus pakottaisi muuttamaan pois kotoa? Uusi hankintalaki on tuonut mukanaan paljon ongelmia ja huolta vammaisille ihmisille ja heidän läheisilleen. Me haluamme, että vammaisten ihmisten palvelut rajataan kilpailutuksen ulkopuolelle. Jaa kuva, jos olet samaa mieltä!Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Kristiina Salonen esittää pääministerille vakavan vetoomuksen, ettei neuvolapalveluita ulotettaisi pakkoyhtiöittämisen piiriin: "Säästäkää neuvolat. Se on suomalaislasten tasa-arvon perusta. Kouluterveydenhuolto on jo poistettu soten markkinamallista. Nyt pois on saatava vielä neuvolat." Jos olet samaa mieltä Kristiinan kanssa, jaa viesti eteenpäin.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared note on Facebook

Lue SDP:n Helsingin pormestariehdokkaan Tuula Haataisen tarina tuusniemeläisestä tytöstä ministeriksi, apulaiskaupunginjohtajaksi, kaupunginvaltuutetuksi ja kansanedustajaksi. Tässä kattavassa ja koskettavassa jutussa Tuula kertoo elämäntarinansa lisäksi myös mietteitään muun muassa äitiydestä, perheestä, tasa-arvosta ja tämän päivän politiikasta.Sosialidemokraatit SDP

Kari Mika

Kansanedustaja
www.mikakari.fi

Avustaja: Eemeli Peltonen
Email: eemeli.peltonen(ät)eduskunta.fi

Toimielinjäsenyydet ja tehtävät eduskunnassa:

Hallintovaliokunta
Puolustusvaliokunta ( varapuheenjohtaja )
Yleisradio Oy:n hallintoneuvosto
Syntynyt: 19.8.1967, Lahdessa

Naimisissa: Heidin kanssa, meillä on 1 lapsi

Mistä päin: Pesäkallio, Kytölä, Lahti, Finland, Europe

Ammatti: Toimialapäällikkö (Kansanedustaja 2011-)

Koulutus: Yhteisöpedagogi (AMK)

Ammattiliitto: Julkisten ja hyvinvointialojenliitto JHL

Harrastukset: Kuntoilu mm. sauvakävely (suosittelen), lukeminen, musiikki, veneily, historia, ilmailu

Politiikassa: Yhteiskunnalliseen toimintaan tulin 90-luvuna alusta. Politiikkaan ja ensikertaa ehdokkaaksi tulin kunnallisvaaleissa -96. SDP:n jäseneksi -98. Tällä hetkellä olen varsin monessa mukana.

Miksi? Saadakseni aikaiseksi jotain sellaista jolla on todellista merkitystä.

Osaan arvostaa: Ryhmätyötä, hyviä keskusteluja, rauhallisia aamuja, ihmissuhteita.

En osaa arvostaa: Kiirettä ja turhanpäiväistä tärkeilyä.