Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Suomen talouden kirittämiseksi tarvitaan rohkeita uudistuksia ja reippaita, tulevaisuutta rakentavia investointeja. SDP tarjoaa hallitukselle puoliväliriihen alla eväitä, millä taloustavoitteita on mahdollista saavuttaa ja talouden menopaineisiin voidaan vastata, eikä lisäleikkauksiin tarvitse ryhtyä.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Uusia ajatuksia, näkökulmia, elämyksiä, ravistelua, tietoa ja taitoa. Nautitaan joko diginä tai perinteisesti ja annostellaan runsaalla kädellä - kirjallisuuden ilo kuuluu meille kaikille! Ajatuksia herättävää kirjan ja ruusun päivää!Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Ikäihmisten laadukas hoito ei toteudu tällä hetkellä kaikkialla, ja jopa kaltoinkohtelu on todellinen ongelma. Alalle opiskeleville pitää ensi tilassa palauttaa soveltuvuuskokeet, joka karsii soveltumattomat pois jo pääsykoevaiheessa. Tämän lisäksi on syytä käydä laaja keskustelu siitä, mitä laadukas hoito pitää sisällään. Säästöjä vanhustenhoito ei kestä enää ollenkaan.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti, koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan ja tieteen merkitystä kyseenalaistetaan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's March for Science!Sosialidemokraatit SDP

SDPshared video on Instagram

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti ja koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's march for science! #marchforscience #tiedemarssi #tiede #tutkimus #tutkija #tutkijatsosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Miapetra Kumpula-Natri muistuttaa, että sisäilmaongelmista kärsiviä kouluja voitaisiin korjata EU:sta saatavien tukirahojen avulla. Rahaa pitää vain osata ja viitsiä hakea.Sosialidemokraatit SDP

Kantola Ilkka

Kansanedustaja
www.ilkkakantola.net

Avustaja: Ilkka Hamunen
Email: ilkka.hamunen(ät)eduskunta.fi

Toimielinjäsenyydet ja tehtävät eduskunnassa:

Perustuslakivaliokunta
Hallintovaliokunta ( varajäsen )
Euroopan turvallisuus- ja yhteistyöjärjestön parlamentaarisen yleiskokouksen Suomen valtuuskunta ( varajäsen )
Yleisradio Oy:n hallintoneuvosto
Eduskunnan kirjaston hallitus

Että luovuus olisi ja vahvistuisi

Olen syntynyt pienessä saaristokunnassa Rymättylässä Turun lähistöllä. Yhteiskunnallinen taustani on lähinnä raskaasta ruumiillista työstä toimeentulonsa hankkineessa perheessä.

Henkiset kulttuuriarvot kuten klassinen musiikki, kaunokirjallisuus, luonnonkauneus ja luterilainen uskonto olivat vahvasti läsnä lapsuuskodissani elämänmuotoina, osin myös virkatyönä.

Ylioppilaaksi kirjoitin Naantalin yhteiskoulusta 1976. Suoritettuani varusmiespalveluksen 1977 toimin rakennusalan töissä työntekijänä ja pienyrittäjänä. Syksyllä 1979 aloitin teologian opiskelun Helsingin yliopistossa.

Pappisvihkimyksen sain 1985 ja toimin Turun arkkihiippakunnassa pappina syksyyn 1987, jolloin käynnistin jatko-opinnot apurahojen varassa.

Valmistuin teologian tohtoriksi 1994. Etiikan historian alan englanninkielinen väitöskirjani käsittelee päätöksentekoa ristiriitaisten argumenttien ja moraalisen epävarmuuden tilanteessa.

Palasin papin työhön 1993. Turun tuomiokapitulissa toimin hiippakunnan pääsihteerinä vuodesta 1994 vuoteen 1998, jolloin aloitin uudessa Turun arkkihiippakunnan piispan virassa.

Vuonna 2005 erosin piispan virasta ja siirryin sosiaali- ja terveysalan johtotehtäviin lastensuojelupuolelle yksityiseen säätiöön Helsingissä. Syksyllä 2006 liityin sosialidemokraattisen puolueen jäseneksi ryhtyessäni eduskuntavaaliehdokkaaksi.

Poliittista toimintaani johtavia keskeisiä arvojani kuvaa kolminaisuus ”oikeudenmukaisuus, osallisuus, hyvinvointi”. Näitä asioita haluan tavoitella poliittisessa toiminnassani tässä puolueessa, Suomessa, Euroopassa ja globaalisti.

Joku voi kysyä, miksi en lausu mitään ympäristö- tai ilmastokysymysistä. Mutta on helppo todeta, että nuo konkreettiset pulmat ovat näiden arvotavoitteitteni sisällä.

Yritän edelleen lukea muutakin kuin työhön liittyviä tekstejä, jotta voisin ymmärtää edes hieman siitä, mistä elämässä on kyse. Vetäydyn kesäisin luonnon pariin ja purjeveneelle, joka on minun tapani viettää kesää ja mökkielämää.

Elämä on siinä kohdassa, että ne jotka kuolevat, ovat yhä lähempänä. Uusi elämä, joka syntyy on yhä kauempana. Joka päivä toivon, että jotain uutta syntyisi omassa päässäni. Ja sitä että jotain uutta syntyisi omassa puolueessani ja omassa maassani. Että luovuus olisi ja vahvistuisi.