Tytti Tuppurainenshared image on Instagram

Terveisiä Maltalta! Viikon päästä maassa vaalit, ja Joseph Muscatin johtama työväenpuolue on voimissaan. Kampanjointi näkyy kaikkialla, ja tunnelma on korkealla. Labour on pitänyt liberaalia uudistuspolitiikkaa yllä, minkä soisi inspiroivan meilläkin. Tänään on Juhana Vartiaisen syntymäpäivä, ja sain tarjota hänelle aitoa demaritunnelmaa. 👍 Malta on kaunis, historian kyllästämä maa. Tänään täällä alkaa parlamenttien EU-valiokuntien kokous COSAC. Hienoa edustaa Suomea. #Malta #EU #Europe #politicstyttitup

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Vierailin tänään Kamu-Tuvalla Raumalla. Tapasin siellä upean joukon kehitysvammaisia nuoria, jotka halusivat puhua mm. erityisnuorten mahdollisuudesta harrastaa, kaupungin liikenneyhteyksistä, Donald Trumpista ja koulukiusaamisesta. Fiksuja ja ajattelevia nuoria, jotka vierailevat kerran kuussa Kamu-tuvalla viikonlopun vietossa itsenäistymistä ohjaajien avulla harjoittelemassa. Olipa kiva vierailu! #satshp #kamu-tupakristiinasalonen

Ilmari Nurminenshared image on Instagram

Mulla on ollut joitain kuukausia pt @hannakatariinaseikola ja sopimus jatkuu ainakin pari vuotta vielä 😁Hanna on kyl huikee ja osaava tyyppi. Kaiken lisäksi meistä on tullut vielä ystäviäkin 😙Sattumalta molemmat on lähtenyt maailmalle vielä Sastamalasta. Tällä viikolla salilla kuultua: Mies: Hei nyt tonne salille ei voi mennä kun generaattorissa on vika, eli laitteisiin ei tuu virtaa. Mä: Häh?!? Me käytetään kyl lihasvoimaa... Mies: Aivan, no mä oon käsittänyt, että täällä jengi painaa napista ja kone laittaa lihakset liikkeelle. Mä: haha 😂nurminenilmari

Tytti Tuppurainenshared image on Instagram

Aamu sarastaa Hietaniemen hautausmaalla. - Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin. Presidentti Mauno Koivistotyttitup

Kantola Ilkka

Kansanedustaja
www.ilkkakantola.net

Avustaja: Ilkka Hamunen
Email: ilkka.hamunen(ät)eduskunta.fi

Toimielinjäsenyydet ja tehtävät eduskunnassa:

Perustuslakivaliokunta
Hallintovaliokunta ( varajäsen )
Euroopan turvallisuus- ja yhteistyöjärjestön parlamentaarisen yleiskokouksen Suomen valtuuskunta ( varajäsen )
Yleisradio Oy:n hallintoneuvosto
Eduskunnan kirjaston hallitus

Että luovuus olisi ja vahvistuisi

Olen syntynyt pienessä saaristokunnassa Rymättylässä Turun lähistöllä. Yhteiskunnallinen taustani on lähinnä raskaasta ruumiillista työstä toimeentulonsa hankkineessa perheessä.

Henkiset kulttuuriarvot kuten klassinen musiikki, kaunokirjallisuus, luonnonkauneus ja luterilainen uskonto olivat vahvasti läsnä lapsuuskodissani elämänmuotoina, osin myös virkatyönä.

Ylioppilaaksi kirjoitin Naantalin yhteiskoulusta 1976. Suoritettuani varusmiespalveluksen 1977 toimin rakennusalan töissä työntekijänä ja pienyrittäjänä. Syksyllä 1979 aloitin teologian opiskelun Helsingin yliopistossa.

Pappisvihkimyksen sain 1985 ja toimin Turun arkkihiippakunnassa pappina syksyyn 1987, jolloin käynnistin jatko-opinnot apurahojen varassa.

Valmistuin teologian tohtoriksi 1994. Etiikan historian alan englanninkielinen väitöskirjani käsittelee päätöksentekoa ristiriitaisten argumenttien ja moraalisen epävarmuuden tilanteessa.

Palasin papin työhön 1993. Turun tuomiokapitulissa toimin hiippakunnan pääsihteerinä vuodesta 1994 vuoteen 1998, jolloin aloitin uudessa Turun arkkihiippakunnan piispan virassa.

Vuonna 2005 erosin piispan virasta ja siirryin sosiaali- ja terveysalan johtotehtäviin lastensuojelupuolelle yksityiseen säätiöön Helsingissä. Syksyllä 2006 liityin sosialidemokraattisen puolueen jäseneksi ryhtyessäni eduskuntavaaliehdokkaaksi.

Poliittista toimintaani johtavia keskeisiä arvojani kuvaa kolminaisuus ”oikeudenmukaisuus, osallisuus, hyvinvointi”. Näitä asioita haluan tavoitella poliittisessa toiminnassani tässä puolueessa, Suomessa, Euroopassa ja globaalisti.

Joku voi kysyä, miksi en lausu mitään ympäristö- tai ilmastokysymysistä. Mutta on helppo todeta, että nuo konkreettiset pulmat ovat näiden arvotavoitteitteni sisällä.

Yritän edelleen lukea muutakin kuin työhön liittyviä tekstejä, jotta voisin ymmärtää edes hieman siitä, mistä elämässä on kyse. Vetäydyn kesäisin luonnon pariin ja purjeveneelle, joka on minun tapani viettää kesää ja mökkielämää.

Elämä on siinä kohdassa, että ne jotka kuolevat, ovat yhä lähempänä. Uusi elämä, joka syntyy on yhä kauempana. Joka päivä toivon, että jotain uutta syntyisi omassa päässäni. Ja sitä että jotain uutta syntyisi omassa puolueessani ja omassa maassani. Että luovuus olisi ja vahvistuisi.