Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tänään MOT-ohjelmassa puhutaan kilpailuttamisesta ja sen vaikutuksesta vammaisten ihmisten arkeen. Miltä tuntuisi jos kotona ei saisi päättää arkiasioista? Entä jos kilpailutus pakottaisi muuttamaan pois kotoa? Uusi hankintalaki on tuonut mukanaan paljon ongelmia ja huolta vammaisille ihmisille ja heidän läheisilleen. Me haluamme, että vammaisten ihmisten palvelut rajataan kilpailutuksen ulkopuolelle. Jaa kuva, jos olet samaa mieltä!Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Kristiina Salonen esittää pääministerille vakavan vetoomuksen, ettei neuvolapalveluita ulotettaisi pakkoyhtiöittämisen piiriin: "Säästäkää neuvolat. Se on suomalaislasten tasa-arvon perusta. Kouluterveydenhuolto on jo poistettu soten markkinamallista. Nyt pois on saatava vielä neuvolat." Jos olet samaa mieltä Kristiinan kanssa, jaa viesti eteenpäin.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared note on Facebook

Lue SDP:n Helsingin pormestariehdokkaan Tuula Haataisen tarina tuusniemeläisestä tytöstä ministeriksi, apulaiskaupunginjohtajaksi, kaupunginvaltuutetuksi ja kansanedustajaksi. Tässä kattavassa ja koskettavassa jutussa Tuula kertoo elämäntarinansa lisäksi myös mietteitään muun muassa äitiydestä, perheestä, tasa-arvosta ja tämän päivän politiikasta.Sosialidemokraatit SDP

Kantola Ilkka

Kansanedustaja
www.ilkkakantola.net

Avustaja: Ilkka Hamunen
Email: ilkka.hamunen(ät)eduskunta.fi

Toimielinjäsenyydet ja tehtävät eduskunnassa:

Perustuslakivaliokunta
Hallintovaliokunta ( varajäsen )
Euroopan turvallisuus- ja yhteistyöjärjestön parlamentaarisen yleiskokouksen Suomen valtuuskunta ( varajäsen )
Yleisradio Oy:n hallintoneuvosto
Eduskunnan kirjaston hallitus

Että luovuus olisi ja vahvistuisi

Olen syntynyt pienessä saaristokunnassa Rymättylässä Turun lähistöllä. Yhteiskunnallinen taustani on lähinnä raskaasta ruumiillista työstä toimeentulonsa hankkineessa perheessä.

Henkiset kulttuuriarvot kuten klassinen musiikki, kaunokirjallisuus, luonnonkauneus ja luterilainen uskonto olivat vahvasti läsnä lapsuuskodissani elämänmuotoina, osin myös virkatyönä.

Ylioppilaaksi kirjoitin Naantalin yhteiskoulusta 1976. Suoritettuani varusmiespalveluksen 1977 toimin rakennusalan töissä työntekijänä ja pienyrittäjänä. Syksyllä 1979 aloitin teologian opiskelun Helsingin yliopistossa.

Pappisvihkimyksen sain 1985 ja toimin Turun arkkihiippakunnassa pappina syksyyn 1987, jolloin käynnistin jatko-opinnot apurahojen varassa.

Valmistuin teologian tohtoriksi 1994. Etiikan historian alan englanninkielinen väitöskirjani käsittelee päätöksentekoa ristiriitaisten argumenttien ja moraalisen epävarmuuden tilanteessa.

Palasin papin työhön 1993. Turun tuomiokapitulissa toimin hiippakunnan pääsihteerinä vuodesta 1994 vuoteen 1998, jolloin aloitin uudessa Turun arkkihiippakunnan piispan virassa.

Vuonna 2005 erosin piispan virasta ja siirryin sosiaali- ja terveysalan johtotehtäviin lastensuojelupuolelle yksityiseen säätiöön Helsingissä. Syksyllä 2006 liityin sosialidemokraattisen puolueen jäseneksi ryhtyessäni eduskuntavaaliehdokkaaksi.

Poliittista toimintaani johtavia keskeisiä arvojani kuvaa kolminaisuus ”oikeudenmukaisuus, osallisuus, hyvinvointi”. Näitä asioita haluan tavoitella poliittisessa toiminnassani tässä puolueessa, Suomessa, Euroopassa ja globaalisti.

Joku voi kysyä, miksi en lausu mitään ympäristö- tai ilmastokysymysistä. Mutta on helppo todeta, että nuo konkreettiset pulmat ovat näiden arvotavoitteitteni sisällä.

Yritän edelleen lukea muutakin kuin työhön liittyviä tekstejä, jotta voisin ymmärtää edes hieman siitä, mistä elämässä on kyse. Vetäydyn kesäisin luonnon pariin ja purjeveneelle, joka on minun tapani viettää kesää ja mökkielämää.

Elämä on siinä kohdassa, että ne jotka kuolevat, ovat yhä lähempänä. Uusi elämä, joka syntyy on yhä kauempana. Joka päivä toivon, että jotain uutta syntyisi omassa päässäni. Ja sitä että jotain uutta syntyisi omassa puolueessani ja omassa maassani. Että luovuus olisi ja vahvistuisi.