Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

En meinannut päästä Airbnb paikkaani, kun poliisi piiritti aluetta. Mutta selvisin puhumalla - ja kun huomasivat kaulakorttini GSMA mobile congress. Siinä luki kyllä Ministerial program mutta iltani päättyi jo. Tuossa iltapalani selän takana selitys - Músical Palacesta lähti juuri Espanjan prinssi. Ikkunapaikalla istui kahvilla kaksi jääkaapin kokoista miestä. Isot turvajärjestelyt - mutta mulla hyvä iltapala!miapetrakumpula

Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Tuo tuttu teksti ja lentäminen yleensäkin tuntuu ihan eriltä, kun on lomamatka perheen kanssa tai työmatka. Nyt jälkimmäinen - ja hitsi piti läheltä myöhästyminen - kaksi eri yhteisöiden lentoa samaan aikaan Barcelonaan! Molemmat täysiä, osittain liene myös kansainvälisten telekommunikaatiomessujen vuoksi!miapetrakumpula

Nasima Razmyarshared tweet on Twitter

Se päivä kun perussuomalaisissa kerrotaan, että tämä oli rasistista, nyt saa riittää! Vaan eipä taida sitä päivää tulla.

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Mitä tästä ei olisi saanut sanoa? Vartia sanoo edustavansa uutta poliittista kulttuuria, mutta eikö hän päinvastoin edusta ikivanhaa ja kyseenalaista kulttuuria: aikaa, jolloin herrat suhmuroivat, poliitikot pelastavat toisiansa ja kansa maksaa. Yhteiskunnan yhdessä sovittuja pelisääntöjen sijaan astuu vahvemman oikeus. Nythän hallituspuolueiden ja vihreiden tuella uhkaa syntyä tilanne, jossa valtio menettää 34 miljoonaa euroa eikä asiasta vastaa kukaan."Sosialidemokraatit SDP

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Ekaksi aamulla suoritettiin vauvauinnissa diplomi, ja sitten mentiin torille kuuntelemaan Antti Rinnettä sekä tapaamaan ihmisiä. Uintidiplomin suorittaja nukkui koko tilaisuuden ajan. En tiedä kumpi toimi parempana nukuttajana - uinti vai jo äidin vatsassa tasaisesti toistunut yhteiskunnallinen puhe. 😉kristiinasalonen

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n kansanedustaja Merja Mäkisalo-Ropponen on ilahtunut pääministeri Juha Sipilän torstaina eduskunnan kyselytunnilla antamasta lupauksesta kutsua puolueet koolle keskustelemaan julkisten rakennusten sisäilmaongelmien poistamisesta. Sosialidemokraatit esittivät hallitukselle, että puolueet käynnistäisivät yhdessä hankkeen, jonka tavoitteena on etsiä konkreettisia keinoja sisäilmaongelmien poistamiseksi. ─ Nyt on käytävä sanoista tekoihin. Julkisten rakennusten sisäilmaongelmat ovat suuri uhka terveydelle ja monet lapset sekä aikuiset altistuvat jopa elinikäisille sairauksille huonon sisäilman vuoksi. Arviolta 600 000-800 000 suomalaista altistuu päivittäin homeesta johtuville sisäilman epäpuhtauksille. Ongelma ei koske vain kouluja vaan myös esimerkiksi ikäihmisten hoitopaikkoja, joissa hoitajat ja vanhukset oireilevat vakavasti. On hienoa, että nyt on syntymässä puoluerajat ylittävää yhteisymmärrystä ongelman kitkemiseksi, Mäkisalo-Ropponen kertoo.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Hallituksen ja työmarkkinajärjestöjen neuvottelupöydällä on useita – kymmenen kohdan lista asioista, joista olisi hyvä päästä ratkaisuun ennen kehysriihtä. Joukossa on ratkaisujen hakeminen ns. 0-sopimusehtoihin ja siihen mitä työttömien omaehtoista koulutusta työttömyysturvalla. Toivottavasti näissä neuvotteluissa päästään ratkaisuun."Sosialidemokraatit SDP

Kantola Ilkka

Kansanedustaja
www.ilkkakantola.net

Avustaja: Ilkka Hamunen
Email: ilkka.hamunen(ät)eduskunta.fi

Toimielinjäsenyydet ja tehtävät eduskunnassa:

Perustuslakivaliokunta
Hallintovaliokunta ( varajäsen )
Euroopan turvallisuus- ja yhteistyöjärjestön parlamentaarisen yleiskokouksen Suomen valtuuskunta ( varajäsen )
Yleisradio Oy:n hallintoneuvosto
Eduskunnan kirjaston hallitus

Että luovuus olisi ja vahvistuisi

Olen syntynyt pienessä saaristokunnassa Rymättylässä Turun lähistöllä. Yhteiskunnallinen taustani on lähinnä raskaasta ruumiillista työstä toimeentulonsa hankkineessa perheessä.

Henkiset kulttuuriarvot kuten klassinen musiikki, kaunokirjallisuus, luonnonkauneus ja luterilainen uskonto olivat vahvasti läsnä lapsuuskodissani elämänmuotoina, osin myös virkatyönä.

Ylioppilaaksi kirjoitin Naantalin yhteiskoulusta 1976. Suoritettuani varusmiespalveluksen 1977 toimin rakennusalan töissä työntekijänä ja pienyrittäjänä. Syksyllä 1979 aloitin teologian opiskelun Helsingin yliopistossa.

Pappisvihkimyksen sain 1985 ja toimin Turun arkkihiippakunnassa pappina syksyyn 1987, jolloin käynnistin jatko-opinnot apurahojen varassa.

Valmistuin teologian tohtoriksi 1994. Etiikan historian alan englanninkielinen väitöskirjani käsittelee päätöksentekoa ristiriitaisten argumenttien ja moraalisen epävarmuuden tilanteessa.

Palasin papin työhön 1993. Turun tuomiokapitulissa toimin hiippakunnan pääsihteerinä vuodesta 1994 vuoteen 1998, jolloin aloitin uudessa Turun arkkihiippakunnan piispan virassa.

Vuonna 2005 erosin piispan virasta ja siirryin sosiaali- ja terveysalan johtotehtäviin lastensuojelupuolelle yksityiseen säätiöön Helsingissä. Syksyllä 2006 liityin sosialidemokraattisen puolueen jäseneksi ryhtyessäni eduskuntavaaliehdokkaaksi.

Poliittista toimintaani johtavia keskeisiä arvojani kuvaa kolminaisuus ”oikeudenmukaisuus, osallisuus, hyvinvointi”. Näitä asioita haluan tavoitella poliittisessa toiminnassani tässä puolueessa, Suomessa, Euroopassa ja globaalisti.

Joku voi kysyä, miksi en lausu mitään ympäristö- tai ilmastokysymysistä. Mutta on helppo todeta, että nuo konkreettiset pulmat ovat näiden arvotavoitteitteni sisällä.

Yritän edelleen lukea muutakin kuin työhön liittyviä tekstejä, jotta voisin ymmärtää edes hieman siitä, mistä elämässä on kyse. Vetäydyn kesäisin luonnon pariin ja purjeveneelle, joka on minun tapani viettää kesää ja mökkielämää.

Elämä on siinä kohdassa, että ne jotka kuolevat, ovat yhä lähempänä. Uusi elämä, joka syntyy on yhä kauempana. Joka päivä toivon, että jotain uutta syntyisi omassa päässäni. Ja sitä että jotain uutta syntyisi omassa puolueessani ja omassa maassani. Että luovuus olisi ja vahvistuisi.