Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

En meinannut päästä Airbnb paikkaani, kun poliisi piiritti aluetta. Mutta selvisin puhumalla - ja kun huomasivat kaulakorttini GSMA mobile congress. Siinä luki kyllä Ministerial program mutta iltani päättyi jo. Tuossa iltapalani selän takana selitys - Músical Palacesta lähti juuri Espanjan prinssi. Ikkunapaikalla istui kahvilla kaksi jääkaapin kokoista miestä. Isot turvajärjestelyt - mutta mulla hyvä iltapala!miapetrakumpula

Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Tuo tuttu teksti ja lentäminen yleensäkin tuntuu ihan eriltä, kun on lomamatka perheen kanssa tai työmatka. Nyt jälkimmäinen - ja hitsi piti läheltä myöhästyminen - kaksi eri yhteisöiden lentoa samaan aikaan Barcelonaan! Molemmat täysiä, osittain liene myös kansainvälisten telekommunikaatiomessujen vuoksi!miapetrakumpula

Nasima Razmyarshared tweet on Twitter

Se päivä kun perussuomalaisissa kerrotaan, että tämä oli rasistista, nyt saa riittää! Vaan eipä taida sitä päivää tulla.

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Mitä tästä ei olisi saanut sanoa? Vartia sanoo edustavansa uutta poliittista kulttuuria, mutta eikö hän päinvastoin edusta ikivanhaa ja kyseenalaista kulttuuria: aikaa, jolloin herrat suhmuroivat, poliitikot pelastavat toisiansa ja kansa maksaa. Yhteiskunnan yhdessä sovittuja pelisääntöjen sijaan astuu vahvemman oikeus. Nythän hallituspuolueiden ja vihreiden tuella uhkaa syntyä tilanne, jossa valtio menettää 34 miljoonaa euroa eikä asiasta vastaa kukaan."Sosialidemokraatit SDP

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Ekaksi aamulla suoritettiin vauvauinnissa diplomi, ja sitten mentiin torille kuuntelemaan Antti Rinnettä sekä tapaamaan ihmisiä. Uintidiplomin suorittaja nukkui koko tilaisuuden ajan. En tiedä kumpi toimi parempana nukuttajana - uinti vai jo äidin vatsassa tasaisesti toistunut yhteiskunnallinen puhe. 😉kristiinasalonen

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n kansanedustaja Merja Mäkisalo-Ropponen on ilahtunut pääministeri Juha Sipilän torstaina eduskunnan kyselytunnilla antamasta lupauksesta kutsua puolueet koolle keskustelemaan julkisten rakennusten sisäilmaongelmien poistamisesta. Sosialidemokraatit esittivät hallitukselle, että puolueet käynnistäisivät yhdessä hankkeen, jonka tavoitteena on etsiä konkreettisia keinoja sisäilmaongelmien poistamiseksi. ─ Nyt on käytävä sanoista tekoihin. Julkisten rakennusten sisäilmaongelmat ovat suuri uhka terveydelle ja monet lapset sekä aikuiset altistuvat jopa elinikäisille sairauksille huonon sisäilman vuoksi. Arviolta 600 000-800 000 suomalaista altistuu päivittäin homeesta johtuville sisäilman epäpuhtauksille. Ongelma ei koske vain kouluja vaan myös esimerkiksi ikäihmisten hoitopaikkoja, joissa hoitajat ja vanhukset oireilevat vakavasti. On hienoa, että nyt on syntymässä puoluerajat ylittävää yhteisymmärrystä ongelman kitkemiseksi, Mäkisalo-Ropponen kertoo.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Hallituksen ja työmarkkinajärjestöjen neuvottelupöydällä on useita – kymmenen kohdan lista asioista, joista olisi hyvä päästä ratkaisuun ennen kehysriihtä. Joukossa on ratkaisujen hakeminen ns. 0-sopimusehtoihin ja siihen mitä työttömien omaehtoista koulutusta työttömyysturvalla. Toivottavasti näissä neuvotteluissa päästään ratkaisuun."Sosialidemokraatit SDP

Gustafsson Jukka

Kansanedustaja
www.jukkagustafsson.net

Avustaja: Riitta Lyytikäinen
Email: riitta.lyytikainen(ät)eduskunta.fi

Toimielinjäsenyydet ja tehtävät eduskunnassa:

Sivistysvaliokunta
Suuri valiokunta

Ihmisyys haastaa itsekkyyden

Innostun hyvästä elokuvasta, kirjasta, seurasta, jalkapallosta, eettisesta keskustelusta sekä ystävän kutsusta tulla mökille saunomaan ja mölkyn pelaamisesta. Niin- ja jalkapallossa olen edelleen hyvä!

Olen utelias ja aikas monipuolinen eri elämän alueiden ja ilmiöiden suhteen. Viihdyn yhtä hyvin ay-liikkeen työelämäseminaarissa kuin yliopiston tiedetapahtumissa.

Olen kirjoittanut kaksi kirjaa:”Työn ja ihmisen maailma” ja ”Ihmisyys haastaa itsekkyyden.” Jälkimmäisen Hesari rankkasi vuoden politiikkokirjaksi yhdessä Pekka Saurin kirjan kanssa. Kirjojeni nimet kertovat jotain itsestäni.

Koen saavani parasta työnohjausta kirjalijoilta ja filosofeilta. Opin ja saan myös paljon läheiltäni ja aivan tuntemattomilta pysäyttäjiltä Tammelan torilla. Tunnistan itsessäni taistelijaa arvojeni ja päämäärieni toteuttamisessa. En anna helposti periksi. Tahdon rakentaa turvallisuuden suojateitä kaikille ihmisille.

Martti Lindgvist on sanonut:” Minulle hyvä elämä merkitsee mahdollisimmman laajasti tiedostavaa ja siihen intohimoisesti osallistuvaa elämää, joka puolustaa omien edellytystensä puitteissa elämän jatkuvuutta ja sen ehtymätöntä kykyä kokeilla omilla luovilla mahdollisuuksillaan. Elämän idea on omaan mittaansa kasvaminen ja itsensä vapaaehtoinen antaminen tarkoituksiin, jotka ylittävät huikeasti yksilöllisen onnen tavoittelun rajat”.

Mielestäni julkista keskustelua hallitsee aivan liikaa talous. Ihminen on palautettava yhteiskunnan keskukseksi.

Varhaislapsuuden merkitys on tutkimusten mukaan ylivertaisen tärkeä.  Lasten kasvu ja tasapainoinen kehitys, leikki, laulu, oppiminen, itsetunnon kehittyminen, vuorovaikutus ym.

Varhaiskasvatukseen panostettu euro maksaa itsensä kuusinkertaisesti takaisin.

Rajat ja rakkaus, yksinkertaista, mutta miksi niin vaikeata.   Tukea ja kodinhoitoapua pitää antaa vanhemmille.  Tarve ei ole vähentynyt, päinvastoin.  Ennaltaehkäisy on parasta lastensuojelutyötä